Miten te saatte pysymään seksuaallisen kipinän pitkässä parisuhteessa?
Itselläni loppuu himot aina 2 vuoden yhdessäolon jälkeen eikä miestäkään kiinnosta. Jotenkin vaan kyllästyttää vaikka muuten hyvä ihminen onkin. Muuttuu kaverisuhteeksi ihan täysin. Mies alkaa tuntumaan parhaalta kaverilta. Aina sama juttu joka suhteessa.
Kommentit (13)
Himo voi muuttua rakkaudeksi. Mutta ei aina.
Kipinä on itsessä sisällä eikä siinä suhteessa.
En ole koskaan ymmärtänyt näitä, että kipinãt sinkoilevat keskustellessa tai ei ollenkaan. Keho syttyy, keho reagoi. Jos tyyppi on niin kiva että hänet päästää lähelle koskettamaan, niin sitten kipinöi. Keho on erogeeninen.
Minusta se riippuu libidon korkeudesta. Jos on korkea libido, niin se pysyy. Jos lähtökohtaisesti matala, niin se hälvenee parissa vuodessa.
Mutta jos suhteesta tulee kaverisuhde, niin se on ihan oma vika, että antaa sen pienenkin kipinän sammua. Kipinä pysyy harrastamalla seksiä. Ketään ei haluta, jos ei tunne itseään halutuksi.
N53
Mulla on runsaat halut joka tapauksessa ja kipinä on pysynyt yllä, jollei ole ollut jotain sitä sammuttavaa, kuten takkuileva seksi alusta asti.
Ihmiset on usein seksuaalisesti yhteensopimattomia ja eivät nauti samoista jutuista, jolloin homma voi toimia hetken uutuudenviehätystään, mutta sammuu, kun ei löydy yhteisiä juttuja.
Yhden eksän fetissit oli mulle täysin sopimattomia ja käden kosketuskin oli veltto ja kylmä. Toisella eksällä oli itsetunto-ongelmia sängyssä ja pelkästään "rivompi" asento sai miehessä aikaan kauhua. Yhtä halusin kovasti, vaikka seksi oli minulle täysin väärää ja sitä oli liian vähän, mutta odotinkin koko ajan alkuaikojen ihanuuden palaavan suhteeseen.
Hyvässä seksissä on sitten ollut huomioon ottamista, yhteisiä pervoiluja, molemmin puolista vahvaa halua jne. Seksi saattanut jatkua, vaikka suhde muuten loppunut.
Silloin kun seurustelin naisten kanssa, loppui minulta halu ensimmäisen vuoden aikana.
Nyt olen seurustellut miehen kanssa kolme vuotta ja nussimme päivittäin.
M40
En koe tehneeni mitään asian eteen, se vain on pysynyt.
Toisinaan on ollut hiljaisempia kausia kun on ollut muutoin stressiä ja kiirettä, mutta aina se kipinä sieltä palaa, kunhan tilanne vähän rauhoittuu.
Pitkässä suhteessa tilanteet kyllä vaihtelee. Itselläni sama mies jo 26 vuotta ja haluan häntä kyllä edelleen. Nykyään jopa enemmän kuin ikinä. Nyt meillä taitaa jopa olla 2 viikkoa viime rakastelusta ja se on pitkä tauko. Samalla mieheni on kyllä ihan parasta seuraa, eli itse kyllä nautin mieheni kanssa kaikesta mitä tehdään = sienimetsää, mökkeilyä, hotellireissuja jne. Itselläni on ollut aina vaikea ymmärtää pariskuntia, jotka eivät tee mitään yhdessä. Toki nautitaan yhdessä olosta myös tekemättä mitään erityistä. Kyllä se kipinä pysyy, välillä sitä joutuu vähän kaivelemaan esiin ja välillä taas haluaa niin, ettei mitään järkee.
Meillä on vain pysynyt. 23vuotta. Ollaan luonteeltaan varmaan semmoisia. Minulla on käynyt tuuri, kun ei kohdalle sattunut näitä kaksi vuotta, ja sitten uus- tyyppejä. Itsestä se lähtee sisältä,niinkuin joku jo kirjoittikin. Jos nyt jotain neuvoja voin antaa, niin voin kertoa miten itse toimin/toimimme. Onko näillä sitten vaikutusta siihen kipinään on toinen juttu, ainakaan jonkun muun suhteessa.
Me naidaan joka päivä, on naitu kaikki pikkulapsiajat, ja teini-iät.
Rakastamme toisiamme, ja näytämme sen.
Muistelen välillä tapaamistamme, ja alkuaikoja.
Nukumme välillä lusikassa
Halailemme, ja pusuttelemme muutenkin
Arvostan toisen mielipiteitä, ja olen valmis joustamaan.
Huolehdin sängyssä toisen tarpeista.
Minulla on iso muna, yli 20 senttiä. No ei oikeasti ole, vaan keskikokoinen. Halusin vaan laittaa tähän, kun osalla miehistä on kuvitelma, että se jotenkin liittyy seksin määrään, tai laatuun. Ei liity yli 8000 seksikerran kokemuksella.
Vierailija kirjoitti:
Minusta se riippuu libidon korkeudesta. Jos on korkea libido, niin se pysyy. Jos lähtökohtaisesti matala, niin se hälvenee parissa vuodessa.
Mutta jos suhteesta tulee kaverisuhde, niin se on ihan oma vika, että antaa sen pienenkin kipinän sammua. Kipinä pysyy harrastamalla seksiä. Ketään ei haluta, jos ei tunne itseään halutuksi.
N53
Tämä on totta. Mekin oltu jo iät ajat kymmenet vuodet, siis kymmenet oikeesti. Hirveä himo edelleen molemminpuolin, ja meilläkin seksiä jokapäivä. Kyllä sitä pitää hiukanhuomioida, pitää itsestään huolta ja nähdä vaivaa. Myös puolin ja toisin sanomme kuinka paljon rakastamme.
Ja mekin usein muistellaan kuinka tavattiin...ja miten järjetön himo iski heti päälle. Menimmekin heti sänkyyn, vaikka kumpikin seurusteli tahoillaan,minä asuinkin toisen miehen kanssa ja olin kihloissakin. Mutta kun se iskee, ei villit hevosetkaan voi estää. (tässä oli oikeasti muuten hevosesta apua...)
Riidelty on silti rankastikkin, mutta se on toinen juttu se!
Siihen ainakin mun mielestä vaikuttaa yksilölliset tekijät. Jos molemmilla on korkea seksivietti niin seksuaaliset halut tuskin loppuu ihan hetkessä.
Voi myös olla että jos parisuhde ja ihminen ei ole sopiva tai siinä on jotain henkistä taakkaa ja katkeruutta niin se vaikuttaa petipuuhiin. Tai sitten kumppani seksuaalisesti epäsopiva?
Kuitenkin näen itse tärkeänä pään sisäisen puolen yksilötasolla.
Omaa seksuaalisuutta pitää pitää yllä erilaisilla fantasioilla, ideoilla, aikuisviihde ja masturbointi pitää sitä myös yllä. Tulee jakaa yhdessä myös näitä fantasioita. Eli seksuaalisuutta on hyvä kehittää. Se kipinä ei sinkoile itsestään taivaalta vaan on hyvä omata seksikäs mielikuvitus ja kommunikaatiokyky kumppanin kanssa.
Pitää olla avoin mieli. Fantasiointi on iso osa kipinän säilymistä. Tottakai välillä on hiljaisempia kausia.
Et ole löytänyt sitä oikeaa. Näin 25v jälkeenkin omansa näkee vielä samoin silmin, kun vastarakastuneena.