Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Päiväkodissa TÄITÄ!!Apua!Mitä pitää tehdä?!

Vierailija
08.09.2006 |

Mulla ei ole kokemusta moisesta aiemmin, nyt ilmoittivat päiväkodista, että toisessa ryhmässä jollakin lapsella oli ollut viikonloppuna täitä. Lapse oli hoidettu, mutta meille ei annettu mitään ohjeita. Pitääkö mun nyt pestä lapselta varmuuden vuoksi täishampoolla pää? Vai koko perheeltä? Meillä ei siis ole (ainakaan vielä) täitä.

Miltä ne täit näyttää? Kuinka isoja ja minkä värisiä? Erottaako paljaalla silmällä? Mitä sitten, jos niitä löytyy lapselta? Tukka tietenkin pestään, mutta entä lakanat, vaatteet, patjat jne? Mitkä kaikki pitää pestä?

Auttakaa, koska en todellakaan tiedä, miten toimia. Onko olemassa mitään ennaltaehkäisevää ainetta?

T:hätääntynyt äiti

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
08.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri niin täit tulevat vastustuskykyisiksi shampoolle.

Googlettamalla saat tietoa lisää ja myös kuvan täistä. Se on yllättävän iso ja näkyy kyllä. Täikampa kannattaa hakea apteekista!

Vierailija
2/11 |
08.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

mä olen kuullut että koko perheen päät pestään, vissiin useampaan otteeseen. ja petivaatteet, ainakin tyynyliinat. muista jutuista en ole varma. katso löytyykö netistä tietoa. olisi kiva itsekkin kuulla, tulevan varalle

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
08.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

riittää kun tartunnan saaneen henkilön petivaatteet pestään tai laitetaan kuumaan saunaan . Harjat,kammat ja ponnarit yöksi pakastimeen.

Nix-shampoo on hyvä ja helppo ja jää ' toimimaan' hiuksiin kahdeksi viikoksi joten jos hiuksiin jää munia jotka kuoriutuvat niin täit kuolevat.

Vierailija
4/11 |
08.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

paljaalla silmällä, kun ovat niin nopeita!! Mitä tässä pitäisi uskoa... Kuolevatko ne saivareetkin sillä shampoolla? Vai pelkästään elävät täit?

Vierailija
5/11 |
08.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

jopa puolisenttinen. Vaaleahiuksisella voivat olla hyvinkin vaaleita. Kampaamalla ne jäävät haaviin. Minä poimin niitä saivareita kynsillä lapsen hiuksista,ne ovat tiukasti kiinni. Jos käyttää Nixiä niin ei haittaa vaikka niitä jäisikin. Jos lapsella tai aikuisella on reilusti hiuksia niin ei mitään mahiksia saada niitä pois..

Vierailija
6/11 |
08.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaan tarkkailla tilannetta. Vai aiotko nyt joka päivä esim kuukauden ajan myrkyttää lapsesi pään?

Vierailija
7/11 |
08.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervashampoota, täit kuulemma " ei tykkää"

Vierailija
8/11 |
08.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saako niitä tapettua noilla myrkyillä? Vai pitääkö ne repiä irti kynsillä?! Ja jos se kerran on mahdotonta, niin mitä pitää tehdä?

Vierailija
9/11 |
08.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

t.2

Vierailija
10/11 |
08.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sieltä välilehti sairaudet/täit.

Saat selkeää tietoa aiheesta. Täiongelma on joka syksyinen, mutta ei ole mitenkään sanottu että tulee teille. Olen päiväkodissa nähnyt ilmoituksen melkein joka vuosi, mutta meillä ei koskaan ole törmätty itse viholaisiin.

Myös täällä palstalla on aihetta käsitelty viimeisen viikon-parin aikana, etsi haulla jos kiinnostaa.

Vierailija
11/11 |
08.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän esikoisella oli saivareita koulun alkupäivinä ja vain häneltä pestiin tukka Nixillä. Eipä ole sen jälkeen löytynyt mitään keneltäkään meidän perheessä. Petivaatteet pesin ja vaihdoin, samoin pyyhkeet. Päähineet ym pakastin pariksi päiväksi. pehmolelut karanteeniin muutamaksi päiväksi, täi kuolee kun ei saa verta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kuusi kaksi