Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Rukousaihe uskoville

Vierailija
20.01.2015 |

Olen joutunut todella suureen ahdinkoon ja kiusaamisen ja mustamaalaamisen kohteeksi. Voisitteko rukoilla varjelusta, että pahin mitä pelkään, ei toteutuisi ja että Jumala ottaisi kiinni ja pysäyttäisi kiusaajat ja johdattaisi heidänkin elämää niin, että Jumalan tahto saisi tapahtua ja että asiasta voitaisiin yhdessä sopien keskustella ja asia selvitellä sovussa. Itse ainakin sitä toivoisin. Rukoillaan myös johdatusta eräässä ystävä-ja tukihenkilöasiassa minulle kun on ihminen joka olisi mukava ystävä mutta asuu niin kaukana ja ikävä on kova. Rukoillaan että järjestyisi hänellekin aikaa tulla minun luokse vielä. Häneltä olen myös apua pyytänyt tuohon kiusaamis ongelmaani.

Kommentit (60)

Vierailija
21/60 |
20.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.01.2015 klo 20:13"]

[quote author="Vierailija" time="20.01.2015 klo 20:09"]

"että Jumalan tahto saisi tapahtua "

Eikö se sitten ilman rukousta tapahdu?

[/quote]Jeesus itse kehottaa meitä rukoilemaan. En tiedä mikä rukouksen "salaisuus" on, mutta Jumalan (aina hyvän) tahdon toteutumisen pyytäminen ei koskaan ole pahaksi.

Pyytävälle annetaan jne..

[/quote]

Eli jos minä nyt sitten rukoilisin, niin mitä tapahtuisi? Entä jos en rukoile? Sittenkö ei tapahdu mitään?

Vierailija
22/60 |
20.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

On erikoista, että jumala, jonka pitäisi olla kaikkivaltias, tahtoo jotakin, mutta hänen tahtonsa ei kuitenkaan toteudu, ellei joku rukoile sen toteutumista. Eli jumala ei olekaan kaikkivaltias, koska hänen tahtonsa ei toteudu ilman jonkun muun apua. No, mitäpä "pienistä" epäloogisuuksista...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/60 |
20.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.01.2015 klo 20:24"]

[/quote]Jos ap on mainitsemasi henkilö, lienee enmmän kyse häiriintyneestä/sairaasta ihmisestä eikä niinkään uskovaisesta. Mikäli asia on kuten kerroit hän varmaan uskoo asioiden olevan kuten hän itse niitä kuvaa. Siinäkin tapauksessa - ehkä etenkin siinä - on syytä rukoilla Jumalan apua. Se ei aina ole sitä eikä sellaista mitä me kuvittelemme mutta aina parasta, kaikkien kannalta.

[/quote]

Ymmärrän kyllä, että te uskovaiset haluatte esittää olevanne niin puhtoista koko porukka mutta näin ei vaan ole käytännössä eikä tule koskaan olemaankaan. Uskovaisesta ihmisestä tässä on kuitenkin kyse, häiriintyneisyyteen en ota kantaa.

Vierailija
24/60 |
20.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jännää miten näillä älykkääksi itseään mainostavilla ateisteilla ei ole käytöstapoja tai tilannetajua. Ei ole ensimmäinen eikä varmasti viimeinen kerta kun rukouspyyntöketjuun änkee joku vänkääjä.. ketju jonka aiheena olisi pohtiminen uskosta/uskonnoista/jumaluudesta/Jumalasta jne olisi oikea paikka heillekin mutta ei se missä selkeästi pyydetään rukoustukea uskovilta :(

Vierailija
25/60 |
20.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.01.2015 klo 20:32"]

On erikoista, että jumala, jonka pitäisi olla kaikkivaltias, tahtoo jotakin, mutta hänen tahtonsa ei kuitenkaan toteudu, ellei joku rukoile sen toteutumista. Eli jumala ei olekaan kaikkivaltias, koska hänen tahtonsa ei toteudu ilman jonkun muun apua. No, mitäpä "pienistä" epäloogisuuksista...

[/quote]

Samaa ihmettelin. Muutenkaan ei kovin loogiselta touhulta vaikuta.

Vierailija
26/60 |
20.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä rukousaihe uskoville voisi olla myös, että "Jumala" joka loi "täydellisen" maailman alkaisi korjailemaan virheitä, kuten universumin laajentumisen, joka johtaa vääjäämättömästi koko universumin lämpökuolemaan.

Ai niin, myös kaikkia DNA-peräisiä elinmuotoja vainoava syöpä olisi ihan jees korjata. Toki, eihän sitä kaikkivoipalla harmaaparralla kaikkeen ollut aikaa ensimmäisen viikon aikana. Piti laittaa tärkeämpiä asioita kuntoon. Esim. säätää universaaleja lakeja siitä, mihin sen pippelinsä saa laittaa.

Vierailija
27/60 |
20.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.01.2015 klo 20:34"]

Jännää miten näillä älykkääksi itseään mainostavilla ateisteilla ei ole käytöstapoja tai tilannetajua. Ei ole ensimmäinen eikä varmasti viimeinen kerta kun rukouspyyntöketjuun änkee joku vänkääjä.. ketju jonka aiheena olisi pohtiminen uskosta/uskonnoista/jumaluudesta/Jumalasta jne olisi oikea paikka heillekin mutta ei se missä selkeästi pyydetään rukoustukea uskovilta :(

[/quote]

Pienempi haitta se on kuin uskovaiset jotka tulee oville ja yrittää tunkea toisten kotiin vänkäämään...

Vierailija
28/60 |
20.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.01.2015 klo 20:32"]

[/quote]

Kah, Herra odottaa, että ihminen on polvillaan alistuneena, anomassa sitä pientä armon ripettä otsa lattiassa. Miksi näin? Koska Herra rakastaa ihmistä.

Vierailija
29/60 |
20.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heh, se kaikkivoipa jumala ei sitten ilmeisesti kuitenkaan pysty loihtimaan ateisteille käytöstapoja tai tilannetajua... vai onko se, että ateisteilla ei ole niitä, jumalan tahto? Jos kaikki tapahtuu jumalan tahdosta, niin silloinhan on jumalan tahto, että tähän ketjuun tulee ateisteja vänkäämään.

Vierailija
30/60 |
20.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.01.2015 klo 20:33"]

[quote author="Vierailija" time="20.01.2015 klo 20:24"]

[/quote]Jos ap on mainitsemasi henkilö, lienee enmmän kyse häiriintyneestä/sairaasta ihmisestä eikä niinkään uskovaisesta. Mikäli asia on kuten kerroit hän varmaan uskoo asioiden olevan kuten hän itse niitä kuvaa. Siinäkin tapauksessa - ehkä etenkin siinä - on syytä rukoilla Jumalan apua. Se ei aina ole sitä eikä sellaista mitä me kuvittelemme mutta aina parasta, kaikkien kannalta.

[/quote]

Ymmärrän kyllä, että te uskovaiset haluatte esittää olevanne niin puhtoista koko porukka mutta näin ei vaan ole käytännössä eikä tule koskaan olemaankaan. Uskovaisesta ihmisestä tässä on kuitenkin kyse, häiriintyneisyyteen en ota kantaa.

[/quote]Ilmisin itseäni huonosti. En tarkoittanut epäillä ko henkilön uskovaisuutta vaan mikäli kyseessä on hän niin ei aivan tasapainoinen taida olla. Älä yleistä, ole hyvä, on olemassa itselleen sokeita uskovia jotka väärinkäyttävät (tai yrittävät) rukousta ja armoa, ja on heitä jotka tunnustavat vajavaisuutensa ja ovat halukkaat tekemään parannusta. Jokatapauksessa aina saamme pyytää Jumalalta apua. Mitä se sitten käytännössä on, se on Jumalan viisautta, ei meidän. Rukous ei ole mitään manipulaatioyritystä Jumalaa kohtaan vaan nöyrtymistä ja luottamista Hänen hyvyyteensä. Yhteys Jumalaan (rukous) vahvistaa uskovan Jumalasuhdetta, siksikin se on tärkeätä.

Ei minullakaan ole uskovana oikeutta väittää että "uskomattomat ovat kaikki sellaisia tai tällaisia", monenlaisia mahtuu molempiin joukkoihin, ihmisiä kun olemme. Kristityt eivät kuvittele olevansa täydellisiä tai parempia kuin muut, jos joku uskova muuta väittää on kyse tekopyhyydestä eikä aidosta kristillisyydestä.

Vierailija
31/60 |
20.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Eli kun avataan keskustelu rukouksista, siellä ei saa keskustella rukouksista, vaan pelkästään paijata aloittajan päätä ja olla samaa mieltä?

Kaiken lisäksi missään ei muuten ole määritelty, että keneltä kaikista jumaluuksista tässä nyt pitäisi pyytää jotain, ja mikä lasketaan rukoukseksi. Kenties ap oikeasti toivoo, että kaikki uhraisivat oravan Albanamamanalle.

Vierailija
32/60 |
20.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.01.2015 klo 20:42"]

[/quote]

Eli kun avataan keskustelu rukouksista, siellä ei saa keskustella rukouksista, vaan pelkästään paijata aloittajan päätä ja olla samaa mieltä?

Kaiken lisäksi missään ei muuten ole määritelty, että keneltä kaikista jumaluuksista tässä nyt pitäisi pyytää jotain, ja mikä lasketaan rukoukseksi. Kenties ap oikeasti toivoo, että kaikki uhraisivat oravan Albanamamanalle.

[/quote]Aihe oli selkeästi rukousaihe, pyydettiin rukoilemaan. Ei keskustelemaan rukouksesta. Kaksi täysin eri asiaa. Monesti ovat ateistit osoittaneet olevansa melko kiusaajamentaalisia kuten tässäkin ketjussa, ikävä kyllä. En jatka enää "keskustelua" joka on todellisuudessa vain halua riidellä ja pilkata. Onneksi oikeassa elämässä tapaa myös fiksuja ja humaanisia ateisteja, toisin kuin täällä.

Vierailija
33/60 |
20.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.01.2015 klo 20:47"]

[quote author="Vierailija" time="20.01.2015 klo 20:42"]

[/quote]

[/quote]Aihe oli selkeästi rukousaihe, pyydettiin rukoilemaan. Ei keskustelemaan rukouksesta. Kaksi täysin eri asiaa. Monesti ovat ateistit osoittaneet olevansa melko kiusaajamentaalisia kuten tässäkin ketjussa, ikävä kyllä. En jatka enää "keskustelua" joka on todellisuudessa vain halua riidellä ja pilkata. Onneksi oikeassa elämässä tapaa myös fiksuja ja humaanisia ateisteja, toisin kuin täällä.

[/quote]

Tämä on keskustelupalsta, ei pyyntöpalsta. Jos laitat avauksen, avauksen aiheesta keskustellaan. Keskustelu voi myös luisua sivuraiteille.

Kaikenlisäksi, minä, yksi näistä vänkääjistä, en ole ateisti.

Vierailija
34/60 |
20.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko 34 kristitty? Jos olet niin miksi kinastelet auttaako rukous ja miksi Jumala ei automaattisesti tee sitä tai tätä.. jos olet jotain muuta niin ymmärrän. En vain jaksanut luetella agnostikkoja, bahaisteja, shamanisteja, buddhalaisia ja ihan kaikkia mahdollisia muita . Olisi pitänyt olla tarkempi mutta muuten olen eri mieltä kanssasi. Ei olekaan pyyntöpalsta mutta joskus olisi korrektia ja jopa älykästä pitää ketjun aihe ihan täysin siinä aiheessa millä se alkoi.

Vierailija
35/60 |
20.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mulla on ollu tapana ottaa ihmisiin yhteyttä vaikka ne ei oliskaan mulle vastannu ja vaikka ne olis sanonu minun häiriköineen. Se johtuu siitä, että olen tunnetasolla yksinäinen ja saan siitä viestien yms laitosta ihmisille jotakin mitä muut tuntuu saavan läheisessä ihmissuhteessa. en osaa yksin enkä omin voimin päästä tuosta tavasta eroon. Oon yrittänyt joskus aikoinaan hakea apua psykiatreilta ja psykologeilta yms mutta ainut apu mitä olen saanut on se että on moitittu käytöstäni lapselliseksin ja käsketty lopettamaan. Minä en koekenut olevani niin kypsä että kykenisin toimimaan kypsemmin eikä tuo ole edes ollut mitenkään käskemällä lopetettavissa. Siihen lopettamiseen tarvitaan muutakin kuin käsky ja joku selkeä, tavoitteellinen kuntoutusohjelma ja sen ohelle ihan oikeasti joku tukihenkilö. Siinä missä alkoholistit on riippuvaisia päihteistä, minä oon ollu viesteistä. Ja kun en oo voinu tai saanu laitella viestejä, se on johtanut masennukseen ja ahdistukseen.

Joku sanoi täällä, että Jumala voi rajullakin tavalla pysäyttää.. tarkoittaako se "raju" sitä et saatan joutua vankilaan vaikka yleensä tämmöestä ei semmoseen edes jouduta?

Kyllä minä lopettasin ne viestit jos saisin oikeaa apua. yritin viime vuonna asperger-kuntoutuksenkin mut en päässyt ja olen minä kysellyt hoitokotienkin perään mut en ole päässyt kun kuulemma liian hyväkuntoinen oon ja oon koettanut saada tukihenkilöä mut ei ole löytynyt semmosta. Jos olen vaan päättäny lopettaa viestit niin olen kyennyt olemaan enintään 3kk niitä laittamatta mut sitten retkahtanut uudelleen.

Ihmiset on riippuvaisia eri asioista. alkoholisti ja narkkari on riippuvaisia viinasta ja huumeista mut mie noista viesteistä.

Tokihan minä apua haluan eikä mulla olis sitä vastaan mitään jos vaikka mielisairaalaankin tän asian vuoksi taas joksikin aikaa joutusin.

Vierailija
36/60 |
20.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap! Liittyykö tarinasi Norjaan?

Vierailija
37/60 |
20.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.01.2015 klo 21:04"]

Ap! Liittyykö tarinasi Norjaan?

[/quote]

no en todellakaa oo mikään breikvikki. Hah hah, oletko olevinaan hyvinkin vitsikäs?

Vierailija
38/60 |
20.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisko joku linkata ton Hennan blogin!

Vierailija
39/60 |
20.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.01.2015 klo 21:06"]

[/quote]

että trollailisitte sitä, vai? onko hauskaa? Lällän lää, ettepäs löydä sitä senkin vänisevät 9-vuotiaat ipanat!!!!

Vierailija
40/60 |
20.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.01.2015 klo 21:06"]

[/quote]

Ei ole enää netissä se blogi jossa kirjoittelee muista nimeltä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yksi neljä