Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Olen koodannut koko päivän, kysy minulta jotain

Vierailija
06.11.2021 |

?

Kommentit (28)

Vierailija
21/28 |
06.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko python helppo oppia?

On. Se on kuin kirjoittaisi englantia. Ilman mitään turhia ylimääräisiä merkkejä. Indentaatio säännöt on vähän erikoisia, mutta niihinkin tottuu. Mielestäni paras kieli aloittelijalle! 

Vierailija
22/28 |
06.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko python helppo oppia?

On. Se on kuin kirjoittaisi englantia. Ilman mitään turhia ylimääräisiä merkkejä. Indentaatio säännöt on vähän erikoisia, mutta niihinkin tottuu. Mielestäni paras kieli aloittelijalle! 

Kiitos. Olen miettinyt koodauksen aloittamista juuri pythonilla. Olen vaan etukäteen skeptinen että osaisin, mutta kokeilemallahan se selviää :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/28 |
06.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Millaisia projekteja tykkäät vapaa-ajamasi tehdä? Oletko opetellut 3D mallinnusta tai piirtämistä koodauksen yhteydessä?

mä oon kehitelly itelleni uutisvirran, joka tuo mulle jatkuvasti rahoitusalaan liittyviä uutisia. tähän uutisvirtaan kuuluu

- rss-uutisten "kaivaja", joka pyörii taustalla 24/7

- tekoälymalleja, jotka ennustavat uutisten aiheen

- ner-malleja (pos/ner tagging ja sentiment analyysi (flair kirjastosta), joiden avulla kaivan tarvittavat tiedot uutisartikkeleista

- tämän olen liittänyt osaksi omaa treidausbottiani, jonka olen myös kehitellyt

Nyt koko homma on valmis ja voin vain nostaa jalat pöydälle, avata oluen ja katsoa miten tuo koko prosessi pyörii silmieni edessä (ja toki pääosin näkymättömästi taustalla)

cheers

-eri

Vierailija
24/28 |
06.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Millaisia projekteja tykkäät vapaa-ajamasi tehdä? Oletko opetellut 3D mallinnusta tai piirtämistä koodauksen yhteydessä?

mä oon kehitelly itelleni uutisvirran, joka tuo mulle jatkuvasti rahoitusalaan liittyviä uutisia. tähän uutisvirtaan kuuluu

- rss-uutisten "kaivaja", joka pyörii taustalla 24/7

- tekoälymalleja, jotka ennustavat uutisten aiheen

- ner-malleja (pos/ner tagging ja sentiment analyysi (flair kirjastosta), joiden avulla kaivan tarvittavat tiedot uutisartikkeleista

- tämän olen liittänyt osaksi omaa treidausbottiani, jonka olen myös kehitellyt

Nyt koko homma on valmis ja voin vain nostaa jalat pöydälle, avata oluen ja katsoa miten tuo koko prosessi pyörii silmieni edessä (ja toki pääosin näkymättömästi taustalla)

cheers

-eri

Kauan meni koko homman tekemiseen? Palkitsevaahan se on katsoa kun koodi oikeasti toimii

- eri

Vierailija
25/28 |
06.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

idea vai eclipse?

Vierailija
26/28 |
06.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko onnellinen ja ylpeä taidoistasi. Saatko riittävästi palkkaa?

Vierailija
27/28 |
06.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi koodaat la kun se on vapaapäivä? Onko ergonomia kunnossa? Mikä kieli?

Arkisin koodaan tylsiä työjuttuja. Sen sijaan viikonloppuisin on aikaa tehdä omia projekteja:)

Kielenä on Python ja ergonomia on kunnossa kun keväällä tuli ostettua uusi sähköinen pöytä, työtuoli sekä kahden ulkoisen näytön setup. Kyllä kelpaa.

Ei kannata koko ajan koodata. Luovuus menee ja elämä ohi. Mä käytän viikonloput huolella liikuntaan ja sosialisointiin.

Mä joudun sosialisoimaan töissä kokoajan. Viikonloput on hyvä käyttää rentoutumiseen ja itsekseen olemiseen. Ja kuntoilen toki myös:)

-ap

Uskon, että kommentoija tarkoitti oikeita läheisiä ihmissuhteitasi eikä työpaikan pakollista sosiaalista kanssakäymistä. Ihmissuhteista kannattaa pitää huolta!

Vierailija
28/28 |
09.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Python on skriptauskieli, jolla ei tehdä aikuisten oikeita ohjelmia. Jotkut  ylilautajonnet tuhertelee sen kanssa. Mode pistä ketju lukkoon ja ikibannit apeelle.

Onko ainoa hyväksyttävä kieli Java Spaghetti? Lähe vetää, antaa muiden käyttää sitä mistä tykkää ja loppuu tollanen "god-tier" sonnan pakottaminen.