Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Syitä, jotka voivat aiheuttaa pahanhajuisen hengityksen?

Vierailija
20.01.2015 |

Hengitys on haissut pahalle jo vuosia. Olen käynyt hammaslääkäreillä (kahdella yksityisellä, kerran kunnallisella) ja suusta ei löydy heidän mukaansa aiheuttajaa. Olen myös käynyt perusverikokeissa, kaikki ok. Viimeksi kävin korva - nenä - ja kurkkutautien erikoislääkärillä joka ei suuni tutkittua löytänyt vikaa (risat ja limakalvo ok). Ei ole myöskään närästysvaivaa. Silti henki haisee hyvästä pesusta ja hammaskiven poistosta ja lankauksesta huolimatta. Itsekkin välillä sen haistan mutta pahinta kun läheiset huomauttelee " oletko pessyt tänään hampaita?" Tai mies toteaa että "se haisee taas" kun olen hänen lähellään :/ onko muilla ollut tätä kiusallista vaivaa ja onko mitään tehtävissä?

Kommentit (28)

Vierailija
21/28 |
20.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
22/28 |
20.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.01.2015 klo 16:00"]1 hajutesti on sellainen, että nuolaistaan kämmenselkää ja siitä  nuuskitaan. Hoitavilta voi myös kysyä.
[/quote]

Tuosta on puhuttu mulle, ja olen sen itse tehnyt. Hajua jää. Mitä sillä testillä on tarkoitus kartoittaa? Ja miten tuo hiiva ilmenee suussa, luulisi että sen olisi hammaslääkäri tai erikoislääkäri huomannut? Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/28 |
20.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maitotuotteet varmasti aiheuttaa. Lopetin maitotuotteet kokonaan allergiaepäilyn vuoksi ja hengitys ei enää haise eikä tule myöskään proppuja.

Vierailija
24/28 |
20.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En käytä paljoa maitotuotteita, mutta ainahan sitä voi yrittää. Täytyykö margariinikin jättää pois? Ja kauanko tulee olla maidottomalla että vaivan pitäisi poistua? Ap

Vierailija
25/28 |
20.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla jää mun lasiin ja mukiin välillä todella kamala haju eli todellakin haisen.

Mä jätin n. kuukaudeksi viljatuotteet pois ja vähensin sokerinkin minimiin, silti haisin. Tuota maitotuotteiden pois jättämistä taidan mäkin kokeilla seuraavaksi. Tosin käytän niitä nykyään lähinnä vain juuston, jäätelön ja joskus teen kanssa eli en käytä nytkään paljon.

Vierailija
26/28 |
20.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni on suupielet tosi usein auki ja apteekissa sanoivat, että se on todennäköisesti hiivaa. Luulen, että se aiheuttaa hengityksen haisemista, vaikka muita oireita ei olekaan. Minulla on taipumusta matalaan hemoglobiiniin ja se voi kuulemma vaikuttaa hiivaan.

Vierailija
27/28 |
20.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hiiva kuuluu elimistöön, ja siksi lääkärit harvemmin puuttuvat liikakasvuun. "Hiivapotilailta" vaaditaan oma-aloitteisuutta. Itselleni auttoi parin kuukauden kuuri, milloin jätin kaikki viljat, maidot, lihat, sokerit ja lisäaineet pois. Ainoan makeutuksen otin puolukoista. Pikku hiljaa lisäsin ruoka-aineita, pitäen ne kuitenkin maltillisissa määrissä, ettei hiiva saisi taas valta-asemaa kehossani.

Rankkaa, mutta palkitsevaa.

Vierailija
28/28 |
20.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.01.2015 klo 16:14"]En käytä paljoa maitotuotteita, mutta ainahan sitä voi yrittää. Täytyykö margariinikin jättää pois? Ja kauanko tulee olla maidottomalla että vaivan pitäisi poistua? Ap
[/quote]

Mun kohdalla ainakin kokonaan. Jos tauon jälkeen käyttää maitotuotteita, niin ongelma palautuu. Tottakai välillä herkuttelen suklaalla ym. Ja oon tietoinen, että sellaisina päivinä hengitys haisee helpommin.