Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Syitä, jotka voivat aiheuttaa pahanhajuisen hengityksen?

Vierailija
20.01.2015 |

Hengitys on haissut pahalle jo vuosia. Olen käynyt hammaslääkäreillä (kahdella yksityisellä, kerran kunnallisella) ja suusta ei löydy heidän mukaansa aiheuttajaa. Olen myös käynyt perusverikokeissa, kaikki ok. Viimeksi kävin korva - nenä - ja kurkkutautien erikoislääkärillä joka ei suuni tutkittua löytänyt vikaa (risat ja limakalvo ok). Ei ole myöskään närästysvaivaa. Silti henki haisee hyvästä pesusta ja hammaskiven poistosta ja lankauksesta huolimatta. Itsekkin välillä sen haistan mutta pahinta kun läheiset huomauttelee " oletko pessyt tänään hampaita?" Tai mies toteaa että "se haisee taas" kun olen hänen lähellään :/ onko muilla ollut tätä kiusallista vaivaa ja onko mitään tehtävissä?

Kommentit (28)

Vierailija
1/28 |
20.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Proput ne on mitkä haisee ja ainoa hoito on leikata nielurisat.Kokemuksen syvällä rintaäänellä...

Vierailija
2/28 |
20.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

maitotuotteet ja sipuli saa joillakin aikaan hajun, mutta mitä ei kukaan ole vielä huomannut, niin kuiva suu! Jos sylkeä ei erity tarpeeksi, niin ei myöskään "huuhtoudu" normaaliin tapaan. Tähän saa apua apteekista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/28 |
20.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suuhygienistinä voisin sanoa, että olet tehnyt kaiken voitavan ainakin suuhygienian osalta (harjaus aamuin illoin, laukaus päivittäin, kielenpinnan puhdistus, säännölliset tarkastukset hammaslääkärillä ja säänn. hammaskiven poistot suuhygienistillä).
Tsemppiä vaivan selättämiseen! Seuraavaksi syyniin ruokavalio, nielurisat. Esim. ns. karppaajan ruokavalio voi aiheuttaa pahanhajuista hengitystä.

Vierailija
4/28 |
20.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

proppuja?

Vierailija
5/28 |
20.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla sama juttu.. olen vasta 23-vuotias.. en polta. Kieleeni kerääntyy valkoista katetta, joka haisee. Se lisääntyy, kun ruokailusta on kulunut aikaa. Yritän sitä kaapia välillä pois, mutta aina sitä vaan tulee. Todella nolo vaiva ja haittaa elämää, kun yrittää aina puhua ihmisestä poispäin

Vierailija
6/28 |
20.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei uskonut erikoislääkäri että johtuisi propuista, ei olleet risat sen tyyliset. Mulla ei ole tuota valkoista katetta, mutta tiedän niin tuon häpeän tunteen numero 3 :/ vaikka laittas mitä suuvettä niin haju on ja pysyy! Ap

Vierailija
7/28 |
20.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla loppui valkoisen katteen kertyminen kielenpinnalle, kun lopetin kaikkien maitotuotteiden käytön. Muuta ongelmaa mulle ei maitotuotteet aiheuttaneet.

Vierailija
8/28 |
20.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kynsien pureskelu

Vierailija
9/28 |
20.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siskoni henki haisee myös tosi pahalle. En ole hahmottanut, mikä se haju on, enkä milloinkaan maininnut asiasta.

Voisiko joltakin ravintoterapeutilta saada neuvoa, jos johtuu ruokavaliosta tai jostain vitamiininpuutteesta.

Vierailija
11/28 |
20.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pesen hyvin kielen aamulla ja illalla vedellä lotraten ja hammasharjalla, niin että kielen pinnasta tulee puhdas. Ostin joskus kielen puhdistukseen tarkoitetun kaapimen apteekista, se ei toiminut yhtähyvin.

Vierailija
12/28 |
20.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pesethän hampaat kahdesti päivässä?käythän kerrsn vuodessa puhdistuttamassa hampaat?Puhdistatko hammavälit joka päivä? Huomaatko puhdistaessasi, että tietty hammaväli haisee. Itse puhdistan hammasvälit hammaspesunun jälkeen, kun hamnastahna vielä suussa, jotta hammastahnaa menee ikeniin ja hammasväleihin. Veden juominen ja purskuttelu päivän mittaan auttaa myös.
ahtaat hammasvälit itselläni ja niitä saa puhdistaa kunnolla joka päivä.

Vierailija
13/28 |
20.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla haisee myös, on haissut vuosia. Inhottavaa, kun tykkään pussailla paljon ja kun hengitys haisee koko ajan, niin se on aika mahdotonta. Seksielämäkin on kärsinyt tästä kovin. Mies ei sano mun hengityksen haisevan intiimitilanteessa, mutta haistanhan mä itse sen hitto vieköön.
Jatkuvasti purkka suussa eikä sekään aina auta ja esim. spinning-tunnilla missä pyörät on vierekkäin mietin aina kuinka paljon mun vieressä ja edessä olevat kärsiikään mun hengityksestä, kun huohotan melkein koko tunnin suu auki.

Vierailija
14/28 |
20.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Artikkelissa ei ollut mitään uutta. Syön 5 ateriaa päivässä, paljon kasviksia ja kotiruokaa. Hampaat harjaan päivässä kaksi kertaa ja iltaisin lankaan. Viimeksi kävin joulukuussa suuhygienistillä puhdistuttamassa hammaskiven jota ei hänen mukaansa paljon ollutkaan. Yksi hammas on paikattu kaksi viikkoa sitten eikä silloinkaan löytynyt mitään muuta vikaa.

Vierailija
15/28 |
20.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.01.2015 klo 15:43"]Artikkelissa ei ollut mitään uutta. Syön 5 ateriaa päivässä, paljon kasviksia ja kotiruokaa. Hampaat harjaan päivässä kaksi kertaa ja iltaisin lankaan. Viimeksi kävin joulukuussa suuhygienistillä puhdistuttamassa hammaskiven jota ei hänen mukaansa paljon ollutkaan. Yksi hammas on paikattu kaksi viikkoa sitten eikä silloinkaan löytynyt mitään muuta vikaa.
[/quote]

Tämä siis ap

Vierailija
16/28 |
20.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni sama, kiusallinen vaiva ja johtuu propuista. Leikkaukseen en kuitenkaan pääse, kun ei ole angiinoita, eikä risat ole isot lääkärin mielestä. Erittäin onkaloiset kuitenkin ja keräävät bakteerimassaa koko ajan. Hampaista ei johdu, kun on tarkastettu ihan äskettäin. Pitäisi varmaan mennä yksityiselle leikkaukseen...

Vierailija
17/28 |
20.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.01.2015 klo 15:40"]Mulla haisee myös, on haissut vuosia. Inhottavaa, kun tykkään pussailla paljon ja kun hengitys haisee koko ajan, niin se on aika mahdotonta. Seksielämäkin on kärsinyt tästä kovin. Mies ei sano mun hengityksen haisevan intiimitilanteessa, mutta haistanhan mä itse sen hitto vieköön.
Jatkuvasti purkka suussa eikä sekään aina auta ja esim. spinning-tunnilla missä pyörät on vierekkäin mietin aina kuinka paljon mun vieressä ja edessä olevat kärsiikään mun hengityksestä, kun huohotan melkein koko tunnin suu auki.
[/quote]

Mäkään en voi mihinkään mennä ilman purukumia tai mynthoneja. Joskus jos niitä ei ole tulee oikein pakokauhu esim bussissa kun hävettää niin paljon istua jonkun vieressä :/ ap

Vierailija
18/28 |
20.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa todellakin tutulta ap. Välillä mäkin saan paniikin, kun joku ystävä/tuttu tulee liian lähelle juttelemaan ja mä vain mietin, että miten pääsen kauemmas yököttävän hengitykseni kanssa.

Vierailija
19/28 |
20.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

1 hajutesti on sellainen, että nuolaistaan kämmenselkää ja siitä  nuuskitaan. Hoitavilta voi myös kysyä.

Vierailija
20/28 |
20.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hiiva?