Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

onko kaikille tosiaan ruokakaupassa hinta tärkein?

Vierailija
20.01.2015 |

Minä käyn tasan siinä mikä kauppa on helpoiten matkani varrella tai mikä on auki silloin kun tarvin.

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
20.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sillon, kun ostan vkon ostokset, niin toki hinta on tärkein. Pienemmät ostokset haen lähikaupasta

Vierailija
2/17 |
20.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kyllä on. Jos samaa laatua saa toisaalta halvemmalla ostan sieltä. On niin älyttömissä hinnoissa ruoka, että kyllähän kilpailutus on paikallaan. Jää sitten rahaa muuhunkin elämiseen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
20.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle valikoima ja etäisyys (en omista autoa) on tärkeintä kaupassa. Tarjouksia tai hintoja en katso koskaan, vaan ostan mitä tekee mieli. En omista mitään bonuskortteja tai ole kaupparyhmäuskollinen.

Vierailija
4/17 |
20.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

On. En piittaa vaik kuinka sotkuista tai ei työntekijöitä. En tarvi palvelua mihinkään.

Vierailija
5/17 |
20.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se hintasuhde vaikuttaa paljon. En halua kaikkia rahojani käyttää ruokaostoksiin, mutta silti syön mieluusti vähän halvemmalla hyvää ruokaa.

Vierailija
6/17 |
20.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei ole. Sijainti ja valikoima on mulle tärkeimmät kriteerit. Ja valikoiman luotettavuus, siis se että kun menen kaupaan, voin olla varma että haluamiani tuotteita on saatavilla ja edelleen valikoimissa. Tämä ei esim. Lidlissä todellakaan toteudu. 

Vierailija
7/17 |
20.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hinta, laatu ja mukavuus. Viikko-ostoksilla katson hiukan mitä ostan ja mistä. Mut käyn yleensä kahdessa ruokakaupassa joka viikonloppu. Toisesta peruselintarvikkeet halvemmalla, ja toisesta ostan lihat, kalat ja usein juustoa ja leipää yms.

Viikolla täydennän ostoksilla työpaikan läheisestä kaupasta tai mies ostaa kotimatkansa varrelta olevasta. 

Vierailija
8/17 |
20.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vältän megamarketteja joista saa kaikkea ja kaikkea joutuu etsimään tuntikausia ja kävelemään kilometritolkulla. Kunha kauppa on riitävän pieni niin kelpaa mulle.

Vierailija
9/17 |
20.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laatu ja valikoima on mulle tärkeät, vertailen hintaa samanaarvoisissa tuotteissa ja saman kaupan sisällä. En siis lähde hakemaan naapurikaupasta maitoa erikseen kun se on siellä 10 senttiä halvempaa.

Teen ostokset kerran viikkoon ja jos jotain unohtuu haen sen hypermarketista työmatkan varrelta. Tuosta Turun Ravattulan cittarista saa monesti haettua jonkin unohduksen nopeammin kuin pienemmistä klo 16 tupaten täynnä olevista marketeista.

Vierailija
10/17 |
20.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tärkein, mutta yksi tärkeimmistä. Tarvitseeko olla noin mustavalkoinen? Ai niin anteeksi, muistin juuri millä foorumilla olen ;)

Vierailija
11/17 |
20.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruvettin 3 vuotta sitten hintatietoisiksi. Aiemmin käytiin lähi k-marketissa tai työmatkan varrella sijaitsevassa valintatalossa. Siirryttiin lidliin ja prismaan. Erotus laitettiin jemmaan. Nyt säästöjä kertyny 8000€ ja s-bonukset päälle (joitain satasia) Ihan sama raha siis budjetoidaan ruokaan, kun aiemmin. Eli todellakin kannattaa ajatella niitä hintojakin.

Vierailija
12/17 |
20.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.01.2015 klo 15:17"]

Ruvettin 3 vuotta sitten hintatietoisiksi. Aiemmin käytiin lähi k-marketissa tai työmatkan varrella sijaitsevassa valintatalossa. Siirryttiin lidliin ja prismaan. Erotus laitettiin jemmaan. Nyt säästöjä kertyny 8000€ ja s-bonukset päälle (joitain satasia) Ihan sama raha siis budjetoidaan ruokaan, kun aiemmin. Eli todellakin kannattaa ajatella niitä hintojakin.

[/quote]

Samaa teen minä myös, tosin lisänä käyn myös cittarissa,

kaikista haen mieluisimmat tuotteet jotka noista kolmesta kaupasta saa edullisimmin.

Asumme pääkaupunkiiseudulla, joten kaikki kolme kauppa on vierekkäin.

Käytämme vain kotimaisia tuotteita, joten vertailen aina ja vain samaa tuotetta toiseen, eli suomalaista suomalaiseen.

kyllä kannattaa ja pian nuo oppii ulkoota nuo hinnat. Tarjoukset tulee pikaisesti katsottua ihan kahvetta juodessa.

Pääsee tuntipalkoille :)

Vierailija
13/17 |
20.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun jotain tarvitsen, ostan sen vaikka olisi kallistakin. Kun en tarvitse, en osta vaikka olisi kuinka halpaa. Mutta jos todella sama tuote on jossakin selvästi halvempi, haen sen sieltä. Olettaen, että vaiva ei ole kohtuuton.

Vierailija
14/17 |
20.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin keskituloisena sanoisin että kyllä.

Tyydyn tarjouspaistiin (ei koskaan normaalihintaista) kauppahallista ostetun vasikanlihan sijaan tai ostan halvimpia ruhonosia, vakuumiloheen irtolohen sijaan, hedelmät aina sen mukaan mikä on tarjouksessa. Ruokalista suunnitellaan tarjousten mukaan. Irtoleipää himoitsen mutta en osta, vaalean leivän ja sämpylät teen usein itse, ruisleipä halvinta pussileipää.

Marjat kerään itse koska niitä menee vuodessa ainakin 50 litraa, ei olisi koskaan varaa ostaa. Pullat ja baakelsit tehdään aina itse.

Meillä on Cittari, Prisma ja Lidl n 300 metrin säteellä joten helppo käydä vaikka 2 kaupassa saman reissun aikana.

Vierailija
15/17 |
20.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole. Minä tykkään kun saan kaikki ostokset kerralla ja että on mistä valita. Olen vieläpä laktoosi-intolerantikko ja tykkään kaupasta josta saan useammanlaisia laktoosittomia maitotuotteita, esim. jugurtteja. En sen takia ole ikinä oikein tykännyt Lidlistä. Toki vähälaktoosisten/laktoosittomien valikoima siellä on kasvanut, mutta ei se meidän lähicittarille pärjää. Olis helvetin tylsää syödä aina samoja jugurtteja, siksi mielelläni maksan vähän enemmän jotta saan vaihtelua.

Vierailija
16/17 |
20.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle tärkeimmät ruokaa ostaessani ovat hinta ja valikoima, eli että kaupassa on sitä mitä tarvitsen. Minulla ei ole autoa mutta voin mennä kauemmaksikin kauppaan jos on hyviä tarjouksia tarvitsemistani tuotteista ja tulen sitten 5 täyden kassin kanssa kotiin taksilla. Olen todennut tämän edullisemmaksi kuin mennä pieneen lähikauppaan jossa ei tarjouksia. Pääosin käytän Lidl iä ja Cittaria...tosin käytin Cittaria huomattavasti enemmän silloin kun heillä vielä oli tarjouksia osta 50e saat 10e alennusta, osta 100e, 20e alennusta. Silloin kävin lähes aina Cittarissa mutta kun tuo etuus lopetettiin nii n olen käyttänyt paljon Lidl iä. Lähellä olis myös S -market mutta se tulee kovin kalliiksi.

Vierailija
17/17 |
20.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hinta on yksi ja hyvin tärkeä asia, mutta tärkeitä ovat myös sijainti ja valikoima. Palvelusta en välitä vähääkään kun kyse on marketista, jossa itse kerätään tavarat ostoskärryyn.

Prisma on työmatkan varrella, joten siellä tulee tehtyä suurin osa ostoksista, sijaitsee myös kauppakeskuksessa jossa voi hoitaa moneet muutkin asioinnit.

Lidliin joutuu oikein vartavasten menemään ja ainakaan meille sen valikoima ei riitä ainoaksi kaupaksi. Onneksi on sen verran tuloja että voi syödä mitä haluaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kahdeksan kaksi