Diktaattorina kieltäisin seuraavien termien käytön
Tiedän, osa viismiljoonaakuus.
Mutta ottaa päähän sen verran, että pakko raportoida:
- "tavan" kaikki mahdollinen, esim. "tavan" ihmiset
- "sairastua vahvuuteen". Keski-ikäisten tanttojen määkymistä, kun ei enää hommat suju kuin nuorempana
- "ruuhkavuodet". Itepähän oot "ruuhkasi" aiheuttanut, ei kyseessä ole mikään väistämätön elämänvaihe.
- "paituli"
- "napostella"
- "hurahtaa johonkin". Erityisesti silloin, kun joku peräti viisi kertaa salilla käytyään päättää, että on "hurahtanut fitnekseen" tms. yhtä älytöntä
- "kiltin tytön syndrooma". Oot siis lapanen, pitääkö tämäkin asia medikalisoida??
- "työuupumus". No kai, kun on ne ruuhkavuodet ja kiltin tytön syndrooma ja sit vielä tuli se vahvuuteen sairastuminen.
- "sormiruokailu". Aargh!
- vähän ohi mutta: nettikeskusteluissa naisten nimimerkit, joissa -iina, -iini, -nen, ja muut lässytyspäätteet. Äityliini, millanen, papuliini, yöks.
Kiitos. Helpotti. Kumma kyllä tuli mieleen vain ns. naisten sanoja. Seuraavaksi lupaan miettiä kammottavia "mieskielisiä" sanoja.
Kommentit (29)
Eniten mua ärsytää se, että ihmisiä ärsyttää nämä jatkuvat ärsyttämiset. Ap vie logiikallaan tämän vielä pidemälle.
Esim. ruuhkavuodet - itse olet ruuhkasi aiheuttanut. Totta helvetissä - kaikkihan on itse aiheutettua. Ei saa sanoa nälkä, mitäs oot ollut syömättä, kiire töissä - ei oo pakko käydä töissä, kylmä - hei ihan oma vika jne.
Samoin kuin kiltin tytön syndrooma - kyllä se tarkoittaa suunnilleen sama kuin lapanen. Medikalisaatioista taas ei ole kysymys, koska ei kai kukaan väitä, että tälle on oma tautiluokitus. Tai hei, muahan ärsyttää ihan suunnttomasti ap:n tapa käyttää medikalisaatio termiä väärin.
Eli ärsyyntymisesi ärsyttää ja minun ärsyyntyminen ärsyttää varmasti monta ap:n yläpeukuttajaa.
Katsos, 13, sua ärsyttää mun ärsytykset. Semmosta se kato on. Loogista, eikös?
No, ehkä sinulla on menossa loppuunpalaminen, lempipaituli on pesussa ja vauvelilla sormiruokailu sottaisimmassa vaiheessa.
<3 Pus t. ap
[quote author="Vierailija" time="20.01.2015 klo 16:05"]
Katsos, 13, sua ärsyttää mun ärsytykset. Semmosta se kato on. Loogista, eikös?
No, ehkä sinulla on menossa loppuunpalaminen, lempipaituli on pesussa ja vauvelilla sormiruokailu sottaisimmassa vaiheessa.
<3 Pus t. ap
[/quote]
Tai taaperon kestovaippailussa on hankaluuksia? ;D Kaiken lisäksi eppu- ja toppuluokkalaisten vanhempainiltakin on tulossa..
-ohis-
Niin kauan kuin ette kärsi mainituista vaivoista, voitte halveksi niitä ja yrittää selittää, että niitä ei ole olemassakaan tai ne ovat vain itse aiheutettuja. Terv. Vahvaksi pakotettu
Viittä noista en ole koskaan kuullut käytettävän.
Mä tapasin kaikki ählämimurjaanit sukupuuttoon diktaattorina
[quote author="Vierailija" time="20.01.2015 klo 14:13"]
Hyvä analyysi, varsinkin toi sairastua vahvuuteen? Mitä peetä toi oikeesti tarkoittaa?
[/quote]En ole koskaan kuullut.
Kieltäisin naisilta.
-Tietokoneen käytön.
-Autolla ajamisen.
-matkustamisen ilman aviomiehen tai sukulaismiehen läsnäoloa.
-Television katselun, paitsi propagandakoneiston naisille suodattamat ohjelmat.
-rintaliivien käytön ilman lääkärin määräystä.
Tv.mies
Vetää kilarit - mistä helvetistä se on johdettu?