En oikein tiedä mitä tehdä liiton suhteen.
Paha riita taas, ja mieskin myönsi tai ei ainakaan kieltänyt asiaa, että lopetetaan liitto. Yhdessä oltu todella kauan. Minä en riitä sängyssä, en tee tarpeeksi työni lisäksi kotona ja en maksa yhtä paljon asioista kotona. Mainittakoon kuitenkin etten omista mitään, talo auto mökki vene yms kaikki miehen. Olen henkisesti varautunut eroon jo, mutta surettaa heittää hukkaan kaikki menneet vuodet, vaikka en ole onnellinen ollut. Myös konkreettinen tapahtuma, eli muutto tuntuu vuoren kokoiselta koettelemukselta. Mies ei muutu, minä en muutu, en jaksa muuttua enkä edes tiedä millaiseksi pitäisi. Toisaalta säälin avutonta miestäni vaikka jokin minussa sanoo ettei hän ole niin avuton, kuin luulen. Toivon oikeasti neuvoja. Ja lapset on jo sen ikäisiä ettei ero haittaa, jos joku sitä pohtii.
Kommentit (10)
Ei tästä oikein ota selvää, että mikä nyt siis teillä se konkreettinen ongelma on ja miksi sille ei voitaisi tehdä mitään.
Hus sinä vaki trollailija. Poistu tältä palsalta.
Että kehtasitkin tehdä tuollaisen mielikuvitus provon ja vielä pyhäinpäivänä.
Miksi lähettelet tänne jatkuvasti noita mielikuvitus juttujasi?
Vähänkin skarppi ihminen hoksaa heti, ettei tässäkään aloituksessa ole järjen hiventäkään.
Öitä ap, mene nukkumaan jo!
Minkä verran käytät ap päivässä aikaa noiden juttujen sorvaamiseen?
Onko tää palsta sun ainoa harrastuksesi?
Ja jos on, yritä kehittyä paremmaksi provoojaksi, että sun provosi menisivät läpi.
Asut avuttoman miehesi talossa, mökissä ja veneessä, häntä säälien. Ei kuulosta hyvältä.
No eiköhän voi liitto olla karilla ilman että on provo.
Aika monella onkin.
Vierailija kirjoitti:
Minkä ikäisiä lapsia ei haittaa ero?
Teinien. Mikäkö oli syy riitaan? Se etten ole aktiivinen sängyssä enkä maksa laskuja kuten hän. Tämäntakia hän joutuu käymään sessioilla netissä, jotka tietenkin maksaa. Ja koska en maksa tarpeeksi laskuja, olen siivellä eläjä. Kun kerroin mitä laskuja maksoin ja näytän tilini, on ihan hiljaa ja haukkuu sitten ostospaikkojani mm bensa ostettava muualta, vettä käytetään liikaa, jne. Hän ei tee mitään kotityötä tai edes ulkotöitä. Listaa voisi jatkaa, kaikki hiertää. Suurin ajatus tässä on se että mikään ei muutu, seuraava riita on jo huomenna. Ja kirjoitan tälle palstalle kolmannen kerran, viimeksi vuori sitten kun kysyin apua teinin unettomuuteen.
Teidän tilanne kuulostaa tosi pahalta. Ette kumpikaan ole onnellisia ja miehen mielipide sinusta on aika kauhea. Eikä sinunkaan mielipide hänestä taida olla kovin hyvä? Säälit avutonta miestä mutta hyvin hän näyttää käyvän töissä, hankkivan talon, mökin, veneen ja käyvän netissä sessioilla. Se että sinä teet kaiken hänen puolestaan, ei tarkoita että hän ei osaisi tehdä mitään, hänen ei vain tarvitse koska joku muu hoitaa kaiken.
En näe minkä takia haluaisit elää tällä tavalla haukuttavana loppuelämäsi. Miehesi kuulostaa aika toivottomalta tapaukselta. Onhan se muutto rankka, mutta ota tarvittavat tavarat ja jätä kaikki muu taaksesi. Kun lähdet, miehesi huomaa mitä kaikkea olet maksanut ja mitä kaikkea muuta olet hänen puolestaan tehnyt. Varaudu siihen että hän syyttää sinua kaikesta koska nyt hänen pitää tehdä itse ne asiat.
Läheisriippuvuutta on se, että suhteen toinen osapuoli tekee mitä haluaa, miettii vain itseään ja syyttää toista kaikesta. Ja toinen osapuoli unohtaa itsensä ja huolehtii, hoivaa ja tekee kaiken toisen puolesta, koska kuvittelee, että toinen ei pärjää ilman häntä. Kumpikaan osapuoli ei ota vastuuta omista teistaan vaan kaikki on aina jonkun muun syytä. Kumpikin on itsekäs ja kumpikin saa suhteesta jotain, muutenhan tekään ette olisi olleet tällaisessa suhteessa monia vuosia.
Vierailija kirjoitti:
Sen ikäisiä, jotka ymmärtävät, että ero tarkoittaa kahta joulua ja vähintään tuplamäärää lahjoja vanhempien kilpaillessa lapsiensa rakkaudesta.