Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Apua remonttiin

Lunta tupaan
06.11.2021 |

Hei. Asumme vanhassa talossa, jota joskus laajennettu ja vähin remontoitu. Nyt kuitenkin tilanne on sellainen, että joka paikka repsottaa ja on kulunutta. Paljon neliöitä ja eri huoneita. Joka huoneessa erilaiset lattiamateriaalit, listat puuttuvat, tapetit on kuluneet etc. Yleisilme sekava. Tässä olisi potentiaalia jos joku suunnittelisi ja tekisi, mutta se ei nyt ole mahdollista. Mies ei osallistu eikä halua edes puhua asiasta, siirtää homman hamaan tulevaisuuteen. Hänelle riittää tämän tasoinen asuminen. Minä en jaksa edes siivota enää, kun aina on tunne, että joutuu suursiivoamaan kun mikään ei näytä miltään.

Mitä ihmettä voisin itse tälle tehdä? Olen joskus tapetoinut, mutta into loppuu kun yksin pitää kaikki tehdä. Olen onneton kun haluaisin asua kodikkaassa ja siistimmässö talossa. Neliöitä yli 250. Olen jo 10 v yrittänyt asialle jotakin, tuloksetta. Kun tulen kotiin, laskeutuu päälleni tyytymättömyyden verho ja olen alati asiasta huonolla tuulella. Mitä ihmettä voisin tehdä, että saisin helposti pientä pintaremonttia tehtyä. Apua ja tukea kaivataan. Kiitos jo etukäteen.

Kommentit (1)

Vierailija
1/1 |
06.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etsi netistä ja lehdistä sisutuskuvia ja ota talteen ne jotka miellyttää.

Usein talon tyyliin sopii parhaiten sen ajan muoti, noin suunnilleen, ja esim. 30- ja 50-luvut olivat hyvin "samanmuotoiset", näitä aikoja on helppo sekoittaa. Talon ei tarvitse olla museo tietenkään.

Etsi kuvia talon rakentamisen aikoihin trendeinä olleista tapeteista ja etsi uusista jotkut samantyyppiset. Valitse joka huoneelle väriteema. Mieti mitkä lattiat olisi ihan pakko uusia ja mitkä voi kunnostaa ja mitkä voi vaan jättää patinoituneina olemaan.

Maalaa ja tapetoi yksi huone kerrallaan, ei ole kiire. Lattialistojen ja ovien maalaaminen samalla sävyllä on usein kaunista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kuusi kolme