2-vuotiasta pisti ampiainen kaulaan!
Mies kantoi puita sisälle takan sytytystä varten ja sieltä seasta se ampiainen tuli ja pisti 2-vuotiasta kaulaan, korvan alapuolelle. Reilu puoli tuntia sitten tapahtui ja soitin heti tietysti paniikissa päivystykseen. Sanoivat että jos ei tule hengenahdistusta ja lapsi muuten ok niin ei tarvitse mennä lääkäriin. Vähän jäin tätä epäilemään, kun luin netistä että aina pitäisi mennä jos pieni lapsi ja pistää kaulan alueelle. Nyt pelottaa että millon sen hengitystiet alkaa turpoamaan, uskallankohan nukkua ensi yönä..
Kommentit (7)
Kipeä varmaan on paikka. Särkylääkettä antaisin ja vierellä yön seuraisin oloa. Voi harmitus sentään pientä lasta.
Kyllä se turvotus tulee aika lailla välittömästi, jos on tullakseen.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä se turvotus tulee aika lailla välittömästi, jos on tullakseen.
Höpö höpö. Meillä muutama vuosi sitten 3 vuotiasta pisti ampiainen kaulaan. Soitin ambulanssin joka vei meidät sairaalan päivystykseen jossa lääkäri otti heti jonon ohi. Kaikki oli ok mutta käski jäädä odottamaan ja ilmoittamaan heti jos jotain tunnetta tulee niin ottaa uudestaan. Vasta n.2h jälkeen pääsimme kotiin vaikka mitään ei tapahtunut ja edelleen kotona piti seurata.
Minulla tuli ampiaisenpistosta käteen turvotus 15 min kuluessa pyöreänä pistokohdan ympärille ja turvotus lähti nopeasti laskemaan, kun levitin siihen paksulti kortisonivoidetta. Turvota voi sisäänpäinkin, mutta näkyykö iholla muutosta ja onko lapsi itkuinen? Turvotus tuntui minulla kipuna.
Vierailija kirjoitti:
Minulla tuli ampiaisenpistosta käteen turvotus 15 min kuluessa pyöreänä pistokohdan ympärille ja turvotus lähti nopeasti laskemaan, kun levitin siihen paksulti kortisonivoidetta. Turvota voi sisäänpäinkin, mutta näkyykö iholla muutosta ja onko lapsi itkuinen? Turvotus tuntui minulla kipuna.
Ei ole itkuinen. Nukkuu nyt ja pistokohta punoittaa ja ehkä hyvin pienesti on turvoksissa, ei paljoa kuitenkaan. Otin viereen nukkumaan, itse en uskalla nukkua varmaan ollenkaan. Ap
Up