Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pitääkö lihaliemi-makarooni-laatikkoon laittaa kananmunia?

Vierailija
20.01.2015 |

Pitääkö vai ei?

Minulla on:

500 g jauhelihaa

makaroonia

sipulia

liemikuutioita

munia olisi mutta mietin tuleeko huono koostumus jos laitan?

vähän juustoraastetta pinnalle

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
20.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä ideaa on laittaa kypsät ainekset uuniin, jos ei tarkotus ole hyydyttää sitä munalla? Yhtä hyvin voit laittaa keitetyt makaronit paistetun jauhelihan ja sipulin joukkoon pannulle ja raastaa juuston siihen päälle.

Vierailija
2/15 |
20.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Makaronilaatikon teossa suurin ongelma on se, että mistään ei tahdo löytää sopivia makaroneja. Kaikki Myllyn parhaat ja muut suomalaiset merkit tehdään durumista, joka on tähän tarkoitukseen liian kovaa. Pitäisi olla pullavehnästä tehtyä makaronia, joka turpoaa aivan toisella tavalla. Näin saadaan aikaan perinneherkku, joka mummoni kielellä oli makaryyniloora.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
20.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.01.2015 klo 15:35"]

Makaronilaatikon teossa suurin ongelma on se, että mistään ei tahdo löytää sopivia makaroneja. Kaikki Myllyn parhaat ja muut suomalaiset merkit tehdään durumista, joka on tähän tarkoitukseen liian kovaa. Pitäisi olla pullavehnästä tehtyä makaronia, joka turpoaa aivan toisella tavalla. Näin saadaan aikaan perinneherkku, joka mummoni kielellä oli makaryyniloora.

[/quote]

Itse teen kauramakaronista (Raistio Torni kaurakaroni, 30% kauraa), se pehmenee sopivasti.

Vierailija
4/15 |
20.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.01.2015 klo 16:13"]

[quote author="Vierailija" time="20.01.2015 klo 15:35"]

[/quote]

Itse teen kauramakaronista (Raistio Torni kaurakaroni, 30% kauraa), se pehmenee sopivasti.

[/quote]

voihan v..., en kyllä osaa näköjään kirjoittaa... vai löysittekö yhtää kirjootusvihrettä tosta

Vierailija
5/15 |
20.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei.

Vierailija
6/15 |
20.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruokaa noista aineksista tulee, mutta ei makaronilaatikkoa, jonka aivan oleellinen ainesosa on munamaito. Juuri se tekee makaronilaatikosta niin ankean ja tympeän ruoan. Suomalaisten kestosuosikin: väritöntä, hajutonta, mautonta ja pehmeää, nam.

Vierailija
7/15 |
20.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Makaroonilaatikkoon voi vaihtoehtoisesti laittaa joko munamaitoa tai lihalientä. Eli jos teet lihaliemiversion, et tarvi munia.

Vierailija
8/15 |
20.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei

Vierailija
9/15 |
20.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vai lihaliemilaatikkoa pitäisi saada. :D

Vierailija
10/15 |
20.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvää, maukasta, ravitsevaa!! Ainiin, halpaa..

Vierailija
11/15 |
20.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä olen laittanut lihaliemeen munaa, ei se tarkoita että tekee maitoon, siihen vain munaa, saman verran nestettä tulee kumpaakin. Ei sun pakko ole laittaa munia, mutta se liemi ei imeydy juurikaan mihinkään kun makaroonikin on kypsää ja sitä nestettä tulee reilummin, kun vertaa esim. Kiusauksiin.
Eli joo, laita munaa, muuten tulee lihamakarooni-soppaa uunissa.

Vierailija
12/15 |
20.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos korvaa munamaidon esim. purkillisella (tai vajaalla) vaikkapa yrtti-valkosipuli Creme Fraichea, tulee vähän erilaista makaronilaatikkoa ja paistoaika lyhenee puoleen. Ihan hyvä resepti, bongasin joskus aamutelkkarista. Jouleissa toki löytyy, että ei laihduttajille :)

Vierailija
13/15 |
20.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse keitän makaronit lihaliemessä ja laitan munamaidon. Muna hyydyttää laatikon laatikoksi. Muuten tulee irtomakaronitavaraa.

Vierailija
14/15 |
20.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei hyydy ilman munaa!

Vierailija
15/15 |
20.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän näissä ruoka-asioissa ole mitään kiveenhakattuja sääntöjä. Jokainen tekee sellaista mistä itse tykkää tai mitä aineksia on tarjolla. Kiva, että on vaihtoehtoja

Minä en ole laittanut kananmunia makaroonilaatikkoon (lapsella allergia) enkä lihalientä (allergia). Pastakin on gluteenitonta (miehellä keliakia) joten aikamoista säätämistä. 

Maustanut vain lihan sopivasti ja keittänyt makaronin suolavedessä. Omista epäilyksistä huolimatta hyvää on tullut, vaikka rakenne ei ole sellainen jännän höttöinen kuin munamaidon kanssa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi neljä kaksi