Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Eikö synnytysairaalassa jaeta enää libero kassia?

Vierailija
20.01.2015 |

Pöh mä oon niin pettynyt, 2v sitten sai 2 eri näyte pakettia nyt ei mitään :(
Onkohan ne loppu täältä vai eikö niitä enää jaeta?

Kommentit (74)

Vierailija
61/74 |
27.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä sain omani lapulla lähimmästä Lindex myymälästä joten ei niiden kanssa tasia olla enää mitään sääntöä, että mistä saa.

Vierailija
62/74 |
27.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mihin toista kertaa synnyttävä tarvitsee näytekassia? Eikö siinä vaiheessa ole jo kokemusta vaipparallista?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/74 |
27.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.09.2015 klo 14:54"]

Oys:ssa ei jaeta, koska niiden tilaaminen,hyllyttäminen ym vie liikaa kätilöiden työaikaa ja säilytystilaa on vähän. Neuvolan th tuo joissain paikoissa sen kotikäynnillä. Ja jos et saa neuvolasta, voit tilata sen liberolta, toimittavat sen kotiovelle. Ohje löytyy liberon nettisivuilta, itsekin tilasin. :)

[/quote]

Jaa, eli kätilöidenkin työ on siellä nykyään prosessikeskeistä suorittamista, ei auttamista synnytyksessä ja elämän aloituksessa. Minusta samalla voisivat muuttaa kätilön hoitajaksi, koska sitä hoitotyötähän se synnytysproseessin hoito silloin vaan on. Tuollaisilla pienillä asioilla kuitenkin on iso merkitys elämän alkutaipaleella.

2000 Oysissa kätilöillä oli vielä aikaa äidille ja lapselle, vaikka osastot olikin ylitäynnä ja kätilöitä vähän. Kyllähän sairaalassa käytettyjen vaippojen ja sairaalavaatteidenkin hyllyttäminen vie aikaa, jota niihin näyttää löytyvän, koska kuuluvat sairaalan prosessiin.

Sairaalaelämäkin on arvovalintoja ja nyt sairaalan prosessi on ohittanut selkeästi asian, josta ei ole isoa kulua, mutta on vähän vastasyntynyttä ja hänen äitiään auttavaa työtä. Mikä olikaan se kätilön tehtävä ja tarkoitus? Näköjään sairaalan prosessi palkan vuoksi, "just another brick in the wall".

Vierailija
64/74 |
27.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saimme vuonna 2013 Kättärillä Libero-kassin ja Pampersin laatikon. Ihan kiva markkinointikikka ja kaipa ne kamat tuli käytettyäkin, mutta olisimme pärjänneet ihan hyvin ilmankin. Jos nyt saisin toisen lapsen, enkä saisi näitä monikansallisten yritysten mainospussukoita niin ihan sama. Kaupasta saa vaippoja, terveyssiteitä, vauvaöljyä, rasvaa ja leluja. Vastasyntyneiden vaipat vielä myydään niin pienissä paketeissa, että voi ostaa ensin yhtä merkkiä. Jos se on hyvä, niin jatkaa sen käyttämistä, jos ei niin kokeilee toista merkkiä. Mitenkääm tarpeellisia ne näytteet eivät ole.

Vierailija
65/74 |
27.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.09.2015 klo 21:49"]

Mihin toista kertaa synnyttävä tarvitsee näytekassia? Eikö siinä vaiheessa ole jo kokemusta vaipparallista?

[/quote]

Eiköhän se ole sen näytekassin antajan asia miettiä tarvitseeko firman hyödyksi. Ne tuotteet siinä kassissa ovat varmasti hyödyksi jokaiselle synnyttäjälle. 

Tuotteet lisäksi muuttuvat ja kehittyvät. Ainakin valmistajien ja niitä kehittävien mielestä. Jos vertaa vuosituhannen vaihteen vaippahyllyä tämän päivän vaippahyllyyn, on paketit pienentyneet vaippamäärän kasvaessa. On niissä jotain muuttunut ja ymmärtäisin, ettei imukyky ole ainakaan heikentynyt. Toki suurella osalla synnytykset ovat tiheämmillä väleillä, mutta ei kaikilla.

Vierailija
66/74 |
27.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.09.2015 klo 21:49"]

[/quote]

Meillä on ainakin jokaisen lapsen omassa liberokassissa nykyään heidän tärkeimmät lapsuuden asiat. Mm. Neuvolakortit löytyvät helposti, kun tietää etsiä lilaa kassia. Ja sisältö on tullut joka kerta käytettyä. Liberokassista on pitkäaikainen ilo.

Vierailija
67/74 |
29.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyään nämä ilmeisesti saa k-supermarketeista, citymarketeista ym. kuponkia vastaan jos kuuluu liberokerhoon. :)

Vierailija
68/74 |
29.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

kyllä hei ilman sellasta kassiakin pärjää :D

mulle ei tullut mielenkään että se olisi jossain "odottamassa" mua. Miksi pitäisi olla? Ihme touhua.

Mitä te teette niillä kasseilla? Rumaakin rumempi muovikassi ja eihän siellä sisällä ole kuin pari vaippaa ja muutama minipurtelo jotain voidetta... Sain joulukuussa 2014 kassin ja kassi lähti roskiin mutta toki vaipat ja voiteet käytettiin. Anyway ei kai kukaan laske sen kassin varaan mitään??!!

Vierailija
69/74 |
29.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Me saatiin syyskuussa vain yksi näytekassi, liberon. Mutta sitäkään ei annettu vaan piti itse huomata ottaa sairaalan käytävältä.

No voi kauhea kun ilmaista tavaraa ei sairaalan henkilökunta ole sulle voinut suoraan käteen tuoda. Kyseessähän on mainoslahja, ei ne hoitsut ole Liberon promoottoreita.

Vierailija
70/74 |
29.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

kyllä hei ilman sellasta kassiakin pärjää :D

mulle ei tullut mielenkään että se olisi jossain "odottamassa" mua. Miksi pitäisi olla? Ihme touhua.

Mitä te teette niillä kasseilla? Rumaakin rumempi muovikassi ja eihän siellä sisällä ole kuin pari vaippaa ja muutama minipurtelo jotain voidetta... Sain joulukuussa 2014 kassin ja kassi lähti roskiin mutta toki vaipat ja voiteet käytettiin. Anyway ei kai kukaan laske sen kassin varaan mitään??!!

Ensin ihmettelet että mitä ihmettä kukaan sillä tekee ja seuraavassa lauseessa sitten sanot että no käytettiin ne putelit ja vaipat teilläkin :D

Vierailija
71/74 |
04.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uusimmassa Pirkkalehdessä on maininta, sen liberokassin saa kun liittyy netissä liberokerhoon ja sit sen voi hakea k-kaupasta.

Vierailija
72/74 |
04.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei sitten tullut mieleen kysyä synnäriltä sen kassin perään?

tosin huomasin pirkkalehdessä että marraskuun alusta k-ketjun kaupat (cittarit, supermarket ja market) alkaa jakamaan näitä vihreitä laukkuja.. en kyllä tiedä millä systeemillä..

Vierailija
74/74 |
08.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen nähnyt myös apteekin hyllyssä Libero- kasseja nykyisellään!

Mutta juu, kyllä ne on koottu ihan firman omaa tuottoa silmällä pitäen. Halutaan sitouttaa etenkin esikoisten vanhemmat suosimaan yhtä merkkiä alusta alkaen ja mikä sen kätevämpää onkaan kuin tarjota ilmainen lahja, siis käytännössä houkutteleva tuotenäyte. Kannattaisi kotimaisen vaippafirman ottaa mallia!.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi seitsemän kahdeksan