HS:n propaganda ruotsin kielen tuputtamiseksi on ihan käsittämätöntä. Tämän päivän pääkirjoitusta kun luki, ei enää ollut varma, ollaanko Pohjois-Koreassa vai Suomessa
Ihan suoranaisia valheita siitä, miten kukaan ei enää vastusta pakkoruotsia ja miten ihanaa ja tarpeellista ruotsin opiskelu on.
Ihan käsittämätöntä soopaa. Ei ole montaa päivää siitä, kun julkaistiin tuloksia, miten ruotsin osaaminen on nuorilla täysin nollassa ja pakkoruotsin aikaistaminen ala-asteelle vieläpä pahensi tilannetta entisestään.
Voisiko taas enempää todellisuus ja propaganda erota toisistaan?
Kommentit (11)
Onhan se nyt kauheaa kun paremmat ihmiset joutuisivat pärjäämään rahvaiden kielellä
Kyllä minusta suomalaisen pitäisi osata edes välttävästi ruotsia. Ja jos pitää itseään sivistyneenä, jonkinmoinen latinan ja klassisen kreikan taito on syytä olla. Ei englannin eikä espanjan kielellä niinkään ole väliä. Tosin moni oppii englannin alkeet huomaamattaankin.
Minusta on kiva kuunnella, lukea ja puhua ruotsia, vaikka vähäisemmilläkin taidoilla. Ja olen itäsuomalainen, ihan savonkieliseltä alueelta.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä minusta suomalaisen pitäisi osata edes välttävästi ruotsia. Ja jos pitää itseään sivistyneenä, jonkinmoinen latinan ja klassisen kreikan taito on syytä olla. Ei englannin eikä espanjan kielellä niinkään ole väliä. Tosin moni oppii englannin alkeet huomaamattaankin.
Kyllä mun mielestä itseään sivistyneeksi tituleeraavan ihmisen pitää osata sujuvaa japania, että voi lukea haikuja alkuperäiskielellä.
Muuta Pohjois-Koreaan niin hoksaat sen eron.
Mistä lähtien älyn vähyys on ollut ylpeyden aihe?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä mun mielestä itseään sivistyneeksi tituleeraavan ihmisen pitää osata sujuvaa japania, että voi lukea haikuja alkuperäiskielellä.
Osaatko? Mun jälkeläisilläni oli lukiossa japani valinnaisaineena. Se, saksa ja pitkä matematiikka sujuivat muuten, mutta osa tunneista oli ikävästi päällekkäin 10 km välein sijaitsevilla kouluilla. Motivoituneet ja fiksut hoitivat homman silti.
Oksettaa miten suomalaisia sorretaan heidän omassa maassa. Tuo ruotsipropagandaa on niin kuvottavaa.
Vierailija kirjoitti:
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/tutkimus-kolme-neljasosaa-suomenkie…
Väärin tutkittu.
Me tutkimme asiaa Närpiön torilla ja saimme paljon paremman tuloksen.
Tuo on suomalaisten kiusaamista.