Tiedätkö pariskuntia joissa nainen on miestä älykkäämpi?
Näitähän on pilvin pimein joissa mies on selkeästi älykkäämpi kuin nainen, mutta entäs toisinpäin? Harvinaista?
Kommentit (41)
Vaikutelmaan älykkyydestä toki vaikuttaa sosiaalinen lahjakkuus ja verbaaliset kyvyt. Näin ollen useimmissa pariskunnissa nainen vaikuttaa olevan älykkäämpi osapuoli.
Mun tuttavapiirissä ja sukulaisissa tuntuu olevan paljon pariskuntia joissa vaikuttaa olevan erittäin kanamainen ja yksinkertainen vaimo ja mies on järkevän tapainen. Olen huomannut ajan kanssa että usein kyse on siitä että se mieskin voi itse asiassa olla yhtä "vähän älykäs" mutta koska ei puhu niin paljon niin ei tule tyhmyys esiin niin selvästi kuin jatkuvasti kaikki ajatuksensa esiin kälättävällä vaimolla.
Mun tuttavapiirissä ja sukulaisissa tuntuu olevan paljon pariskuntia joissa vaikuttaa olevan erittäin kanamainen ja yksinkertainen vaimo ja mies on järkevän tapainen. Olen huomannut ajan kanssa että usein kyse on siitä että se mieskin voi itse asiassa olla yhtä "vähän älykäs" mutta koska ei puhu niin paljon niin ei tule tyhmyys esiin niin selvästi kuin jatkuvasti kaikki ajatuksensa esiin kälättävällä vaimolla.
Moneen pätee se, että "vaieten olisit pysynyt viisaana". Hyvin matalan koulutustason pareilla puheliaisuus ja estoton mielipiteiden ilmaisu niin miehillä kuin naisilla antaa kuvan matalammasta älykkyydestä. Sivistyneillä ja ajatuksensa perustelevilla tilanne on toinen.
en yllä allekirjoita tuota ap:n väitettä "pilvin pimein" älykkäämmistä miehistä.
Älykkyyttä voi olla monenlaista, joten omissa tuttavissakin se näkyy eri tavoin. Omista tutuista väittäsin, että pääosin naiset on miehiään älykkämpiä..mut se voi johtua siitäkin, että keskimäärin tunnen näitä naispuolisia läheisemmin ja paremmin.
Luulen kyllä että naiset ehkä arvostaa älykkyyttä piirteenä puolisoa valitessa enemmän kun miehet keskimäärin, joten siinä mielessä olis ihan loogista tuo aloittajan esittämä tilanne. Ei vaan mun mielestä toteudu ainakaan lähipiirissä.
niin naiset pariutuvat ylöspäin
http://www.huoltamo.com/blogit/kaikki/henry-laasanen/naiset-pariutuvat-…
Tämä tukisi teoriaasi, jos oletetaan että miehet ja naiset ovat keskenään yhtä älykkäitä. Jotta tämä on mahdollista, niin silloin tyhmien miesten ja älykkäiden naisten pitää jäädä sinkuiksi.
Enkä itsekään ymmärrä ap:n sovinistista näkemystä. Tuollaisen väittämän perusteellahan naiset olisivat ihan yleisesti ottaen vähemmän älykkäitä kuin miehet.
Ap:n väittämä ei tarkoita, että miehet olisivat yleisesti älykkäämpiä kuin naiset. Selitys on, että sinkuiksi jää lähinnä älykkäitä naisia ja tyhmiä miehiä. Fiksuille naisille kun ei kelpaa tyhmempi mies.
Kyllä minunkin mutu-tuntumani sanoo että 95% tutuista pariskunnista on sellaisia joissa nainen on älykkäämpi. Tunnen ainoastaan yhden pariskunnan jossa vaimo olisi miestään älyttömämpi eikä tämän pariskunnan miehenkään älyssä ole paljon kehumista.
Jos puhutaan testattavasta älykkyydestä, sukupuolten välillä ei ole suurempaa eroa keskimääräisesti (miehet on aavistuksen verran älykkäämpiä, koska ovat matemaattisesti keskimäärin parempia ja pärjäävät testeissä paremmin), mutta miehissä on enemmän ääripäitä. Eli superneroista isompi osa on miehiä ja samoin ns. idiooteista.
Aika kumma otos sinulla.
muotoilu kertoo lähinnä oman älykkyytesi tasosta. Anteeksi, en halua loukata, mutta pitipä sanoa.
Harva nainen ottaa itseään alemmin koulutetun ja huonommin menestyvän miehen. Siinä mielessä kaikki tuntemani parit ovat joko tasavertaisia tai mies "älykkäämpi" (jos se nyt on oikea sana kuvaamaan koulutusta ja menestystä). Monet tutut naiset jäävät mieluummin sinkuiksi kuin ottavat miehen, joka ei ole heidän tasollaan näillä mittareilla.
Mieheni on jäänyt peruskoulussa luokalle ja ei ole käynyt mitään kouluja. Tekee töitä huonolla palkalla alalla jossa koulutuksella ei väliä. Itse olen käynyt ammattikorkeakoulun ja elätän perheemme. Voin myös väittää olevani älykkäämpi kuin mieheni. Ja voin kertoa että välillä ärsyttää niin maan perusteellisesti ja että tää liitto ei välttämättä tule kestämäänkään.
tuttavapiiristä on, että älykkyys on suunnilleen samaa tasoa lähes kaikilla pareilla.
Ainakin sellaisia joissa naisella on miestään huomattavasti korkeampi
ns. sydämen sivistys. Mies voi olla todella juntti ja nainen hyväkäytöksinen, suvaitsevainen jne. Tämä mielestäni aika yleistä.
Mies voi olla esim. matemaattisesti tai avaruudellisellisella hahmotuskyvyllä mitattuna älykkäämpi, mutta nainen taas muuten.
Enkä itsekään ymmärrä ap:n sovinistista näkemystä. Tuollaisen väittämän perusteellahan naiset olisivat ihan yleisesti ottaen vähemmän älykkäitä kuin miehet.
mies pärjäsi peruskoulun kutosen keskiarvolla, kävi sen jälkeen ammattikoulun ja kustansi raksamiehen hommillaan mun tohtorintutkintoni.
olemme tutustuneet jo vauvoina =D ja rakastuin mieheeni varmasti päiväkoti-ikäisenä. pidän häntä viisaana ja fiksuna, mutta mua älykkäämpi hän ei ole.
yhteistä raksafirmaa pyöritämme nykyään. melkein viisikymmentä vuotta tutustumisemme jälkeen. koskaan en ole seurustellut kenenkään toisen kanssa. en ole edes halunnut.
Mistä ihmeestä me tavalliset ihmiset saamme mitatuksi toisten älykkyyden?
Onneksi sillä ei ole mitään väliäkään.
Vai onko sun oletus että miehet ylipäätään on älykkäämpiä??
Suurin osa on varmaan keskenään melko samaa tasoa, mutta jos kaikki pariskunnan laitettaisin Mensan testiin ja pisteen tarkkuudella laitettaisin paremmuunjärjestykseen niin osa naisista olisi älykkäämpiä ja yhtä paljon niitä joissa mies älykkäämpi.
Harva nainen ottaa itseään alemmin koulutetun ja huonommin menestyvän miehen. Siinä mielessä kaikki tuntemani parit ovat joko tasavertaisia tai mies "älykkäämpi" (jos se nyt on oikea sana kuvaamaan koulutusta ja menestystä). Monet tutut naiset jäävät mieluummin sinkuiksi kuin ottavat miehen, joka ei ole heidän tasollaan näillä mittareilla.
Harva mies ottaa itseään korkeammin koulutetun ja paremmin menestyvän vaimon. Siinä mielessä lähes kaikki tuntemani parit ovat tasaveroisia (tai ovat ainakin olleet suhteen alussa nuorina).
Monet tuntemani miehet ovat jääneet mieluummin sinkuiksi kuin ottaneet naisen, joka on heidän tasoaan korkeammalla näillä mittareilla.
Kumpia on sitten enemmän sinkkuna, älykkäitä miehiä vai naisia? Älynne avulla voitte helposti päätellä.
Tuota mieltä me molemmat ollaan aina oltu.
Minulla on meistä reilusti parempi tunneäly, käytännöllisyys ja maalaisjärki.
Mies taas on kirjaviisas ja korkeasti koulutettu, mutta siihen se sitten jääkin....
Kyllä mä olen näin päin tyytyväisempi :)
minä olen akateemisesti koulutettu, älyllisistä asioista kiinnostunut asiantuntijatehtävissä oleva, mies on ammattikoulun käynyt kokki jota kiinnostaa enemmän arjen nautiskelu kuin pohdiskelu. Ei mitään ongelmia tästä, minua kyllästyttäisi toinen epäkäytännöllinen päänsä sisällä eläjä ja asioiden vatvoja puolisona, ja miehen mielestä taas minun "syvällisyyteni" on jotenkin hienoa.
Ugh.