Kiva pieni tuliainen miehelle?
Olen menossa sunnuntaina toisilla treffeillä kylään miehelle, jonka kanssa vasta ekan kerran käytiin kaffella. Ei tunneta toisiamme vielä paljoakaan, mutta olisi kiva viedä jotakin mukanaan. Mitähän se voisi olla? Luultavasti hän kokkaa minulle, mutta mitään alkoholia en viitsi viedä, koska hän on lähdössä vielä töihin kyläilyni jälkeen. Ehdotuksia?
Kommentit (61)
Veisin kukkia, jonkun vähän paremman kynttilän(esim. balmuir) tai jotain hyvää suklaata.
Jos hän kokkaa sinulle, niin todennäköisesti on jälkiruoka valmiina eli ei mitään leivoksia ainakaan..
Joulukalenteri. Vaikka jokin Fazerin, muttei mitään halpista. Hauska lahja, ei liian virallinen.
Vierailija kirjoitti:
Suklaata
Tämä on hyvä ja neutraali.
PIenikin rasia riittää, koska en muista yhtäkään miestä, joka olisi ollut suklaan himosyöjä.
Tyypistä riippuen, ehkä joulukalenteri. (Jos ei ole leikkimieltä, niin syötävät voi kalenterista tyhjentää kulhoon ja tarjota sitten vaikka muille vieraille.)
Yleensä vaikea mielestäni keksiä. Johtunee siitä, että en ole pikkusälän ystävä (en eteenkään halua kynttilöitä enkä varsinkaan mitään tuikkuja/lyhtyjä). Joku pieni syötävä on ehkä paras. (Mutta nimenomaan pieni, josta ei tule huono omatunto jos sen kippaa roskikseen.). - Ehkä kahvilla käydessänne sait vähän osviittaa hänen makusuuntauksistaan ym.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Viemällä lahjan asetat miehen tilanteeseen, jossa hänen pitää sitten antaa sulle joku lahja. Sitäkö haet? Miehenä en ainakaan itse odottaisi tuliaisia, vaan tuloasi. Ärsyttävää tuollaisen kierteen aloittaminen ja sitten palstalle tullaan vinkumaan, kun se mies ei koskaan anna mitään. EI TARVI viedä mitään. Jatkuva lahjonta on aivan turhaa, ja aiheuttaa vaan turhan krääsän hankkimista ja hermojen menetystä, kun ei tiedä mikä sitten olisi ok ja mikä ei. Mikään ei sitten kumminkaan ole ok. Tai jos on, niin joka kymmenes lahja.
Siis oletko joku asperger? Ihan normaalia viedä jotain kun menee kylään.
OLen ilmoittanut viestisi asiattomaksi, koska käytät psykologain termiä, jonka sisältöä et ymmärrä mutta silti törkeästi pyrit luomaan negatiivista kuvaa ko diagnoosin omaavista ihmisistä.
Vierailija kirjoitti:
Harmi ettei sulla ole omaa mielikuvitusta keksiä itse. Mitäköhän mieskin ajattelis jos tietäis tuliaisen olleen vauvapalstalta haettu idea.
Mitähän ihmiset yleensä täältä palstalta hakee - neuvoja ja ideoita kait yleensä? Mielikuvitusta mulla riittää kyllä, mutta tämä on mulle uusi kokemus. Kun viimeksi olin sinkku niin en vienyt muuta kuin itseni, mutta nyt olis aikaa miettiä jotakin kivaa symppikselle miehelle. Me boomerit halutaan olla ystävällisiä, kun meidät kutsutaan kylään. Vittuilu ei ainakaan mulla ole perusasetuksissa.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Viemällä lahjan asetat miehen tilanteeseen, jossa hänen pitää sitten antaa sulle joku lahja. Sitäkö haet? Miehenä en ainakaan itse odottaisi tuliaisia, vaan tuloasi. Ärsyttävää tuollaisen kierteen aloittaminen ja sitten palstalle tullaan vinkumaan, kun se mies ei koskaan anna mitään. EI TARVI viedä mitään. Jatkuva lahjonta on aivan turhaa, ja aiheuttaa vaan turhan krääsän hankkimista ja hermojen menetystä, kun ei tiedä mikä sitten olisi ok ja mikä ei. Mikään ei sitten kumminkaan ole ok. Tai jos on, niin joka kymmenes lahja.
Siis oletko joku asperger? Ihan normaalia viedä jotain kun menee kylään.
OLen ilmoittanut viestisi asiattomaksi, koska käytät psykologain termiä, jonka sisältöä et ymmärrä mutta silti törkeästi pyrit luomaan negatiivista kuvaa ko diagnoosin omaavista ihmisistä.
Et parempaa tekemistä keksi?
Ap:n kysymys on täysin viaton ja porukka vaan kettuilee ja tahallaan ymmärtää väärin.
On ihan normaalia viedä jotain kun menee kylään.
Vierailija kirjoitti:
Haluaisin viedä jotakin aika neutraalia, koska tässä vasta ollaan katselemassa tilannetta.
Ap
Leivo pullaa ja vie.
Arvostaisin tosi paljon, jos minulle puustit leipoisi jo toisilla treffeillä :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Haluaisin viedä jotakin aika neutraalia, koska tässä vasta ollaan katselemassa tilannetta.
ApLeivo pullaa ja vie.
Ihana😂. Harmi, etten juurikaan osaa leipoa. Ja täytyy olla jotakin sellasta, joka ei mene bussimatkalla ihan lyttyyn.
Ap
Jotain itse leivottua jälkiruuaksi, esim. kaksi muffinsia.
Pieni kukka, esim. mehikasvi tai kaktus - ei mitään isoa ja kukkivaa!
Viinin sijasta jotain hyvää kivennäisvettä? ;)
Itse tehtyä hilloa pieni purkki, tee kiva oma etiketti siihen ja 'hattu'.
Vierailija kirjoitti:
Aineettomat lahjat ovat parhaita.
Suikkari.
Liukkari litran pänikkä
Täällä tuli paljon hyviäkin ideoita, joita voi hyödyntää kaikenlaisilla kyläilyillä - joulukin tulossa. Tuo aloituskin saattaa olla hatusta heitetty, mutta tulipahan keskustelua ja palstan taso osasta vastauksia jälleen kerran todettua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ApLeivo pullaa ja vie.
Ihana😂. Harmi, etten juurikaan osaa leipoa. Ja täytyy olla jotakin sellasta, joka ei mene bussimatkalla ihan lyttyyn.
Ap
Kiitos :)
hmm...miten ois leffaliput, varmistuisi kolmannetkin treffit, jos nämä tokat menee hieman pieleen, vaikka enhän tietenkään toivo, että niin kävisi :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ApLeivo pullaa ja vie.
ApKiitos :)
hmm...miten ois leffaliput, varmistuisi kolmannetkin treffit, jos nämä tokat menee hieman pieleen, vaikka enhän tietenkään toivo, että niin kävisi :)
Ei ehkä paras tuliainen ihan tutustumisen alussa, koska niillä tavallaan sitoutetaan kumpaakin osapuolta (ainakin hienovaraisesti). Muuten kiva tuliaisidea kyllä.
Tyhjin käsin ei mennä kylään, mutta ette tunne vielä niin en kyllä veisi mitään isoa. Veisin jonkun kivan kahvipaketin tai ja suklaalevyn. Niille on aina käyttöä.
Järjenjättiläiset taas kommentoimassa.