Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vaikuttaako asunnon myyntiin vuokralaisen pitkä irtisanomisaika?

Vierailija
19.01.2015 |

Vaikuttaako asunnon myyntiin se, jos asunnossa on nyt vuokralainen 6 kkn irtisanomisajalla? Kyseessä yksiö Helsingissä halutussa taloyhtiössä, johon tulossa putkiremontti 2016 kesällä?

Kommentit (25)

Vierailija
21/25 |
20.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.01.2015 klo 22:07"]

En antaisi vuokralaisen häiritä, jos vain löytäisin mielestäni täydellisen asunnon (mieleinen sijainti, pohjaratkaisu ja hinta, muuhunhan voi vaikuttaa esim. remontoimalla). Näin olen ajatellut, kun pian alan etsiä ensiasuntoa.

Eli vuokralaisen irtisanominen heti kauppojen tekemisen jälkeen ja lisäksi reilu vuokrankorotus, jotta muuttaisi todennäköisemmin pian pois. Hiukan karua (näin itsekin pitkään vuokralla asuneena), mutta näin toimisin.

[/quote]

Vuokraa voi korottaa vain niillä perusteilla mitä vuokrasopimuksessa on mainittu. Vuokrasopimus taas säilyy voimassa ainakin sen 6 kk irtisanomisajan (ellei vuokralainen irtisano itse siinä välissä) vaikka omistaja vaihtuu.

Vierailija
22/25 |
20.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.01.2015 klo 10:47"]

Eli vuokralaisen irtisanominen heti kauppojen tekemisen jälkeen ja lisäksi reilu vuokrankorotus, jotta muuttaisi todennäköisemmin pian pois. Hiukan karua (näin itsekin pitkään vuokralla asuneena), mutta näin toimisin.

[/quote]

Vuokrasopimus taas säilyy voimassa ainakin sen 6 kk irtisanomisajan (ellei vuokralainen irtisano itse siinä välissä) vaikka omistaja vaihtuu.

[/quote]

Sitähän tuossa sanottiinkin? Irtisanominen heit kauppojen jälkeen jotta se irtisanomisaika lähtee juoksemaan? Miksi muuten tuossa kaavailtaisiin vuokrankorotusta, jos vuokrasopimus raukeaisi uuteen omistajaan? Ja vuokrankorotus-idean tarkoitus oli saada se vuokralainen itse irtisanoutumaan sen 6kk aikana? Mikä tässä on niin vaikeaa?

ps. en kirjoittanut tuota ylempää viestiä, mutta ymmärsin sen kertalukemisella...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/25 |
20.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.01.2015 klo 11:20"][quote author="Vierailija" time="20.01.2015 klo 10:47"]

[/quote]

Vuokrasopimus taas säilyy voimassa ainakin sen 6 kk irtisanomisajan (ellei vuokralainen irtisano itse siinä välissä) vaikka omistaja vaihtuu.

[/quote]

Sitähän tuossa sanottiinkin? Irtisanominen heit kauppojen jälkeen jotta se irtisanomisaika lähtee juoksemaan? Miksi muuten tuossa kaavailtaisiin vuokrankorotusta, jos vuokrasopimus raukeaisi uuteen omistajaan? Ja vuokrankorotus-idean tarkoitus oli saada se vuokralainen itse irtisanoutumaan sen 6kk aikana? Mikä tässä on niin vaikeaa?

ps. en kirjoittanut tuota ylempää viestiä, mutta ymmärsin sen kertalukemisella...
[/quote]

Näköjään luetun ymmärtäminen.. Vuokran määrää ei voi nostaa mielipuolisesti ja miten vuokranantajaa huvittaa...

Vierailija
24/25 |
20.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.01.2015 klo 11:20"]

[/quote]

Vaikeaa on se, että vuokraa korottamalla vuokralaista ei voi innostaa oma-aloitteisesti lähtemään sitä 6kk nopeammin, koska vuokraa ei saa korotettua ennen kuin se 6 kk on jo kulunut.

Vierailija
25/25 |
20.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ostajan täytyy päästä eroon nykyisestä asunnostaan tai irtisanoa oma vuokra-asuntonsa, niin 2-3 kk vuokralaisen irtisanomisaika voi olla paras.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme neljä kolme