Yllätyksiä järjestävä mies!
Järjestävätkö teidän miehenne yllätyksiä? Tuli tänään töissä puheeksi ja kaikkien mielestä mieheni on kummallinen kun järjestää minulle ylläreitä. Hän on muutaman kerran mm. sopinut pomoni kanssa minulle vapaata ja vienyt lomalle, välillä on kotona odottamassa vaahtokylpy, kynttilöitä ja muuta hemmottelua, pari kertaa on ollut yllätysjuhlat... Pieniä lahjoja ja ulkonasyömisiä hän järjestää viikoittain.
Minusta on ihanaa että mieheni jaksaa tuollaista tehdä (vielä 15 vuoden yhdessäolon jälkeenkin), mutta töissä kellään muulla n. 30 ihmisestä ei tuollaista tapahdu ikinä. SE on minun mielestäni outoa, tai sitten olen vain tottunut siihen että ei ikinä tiedä tapahtuuko jotain hauskaa ja yllättävää. :)
Itse olen juuri järjestämässä miehelle helmikuun puoliväliin hänen kavereidensa kanssa poikien mökkireissua, kymmenen hengen porukka menee miestä töihin perjantaina vastaan ja "kaappaa" hänet mukaansa hauskanpitoon. Tiedän että miehellä on ensi kuun alku töissä todella rankkaa, joten tuollainen hengähdystauko tekee varmasti hyvää. Eli molemmin puolin tämä homma toimii, minä ehkä olen vähän laiskempi kehittelemään mitään, mutta kyllä vähintään kerran kuussa jotain yllätystä pitää olla. :)
Kommentit (56)
Minun ex-mies järjesti vaan ikäviä yllätyksiä :D
[quote author="Vierailija" time="19.01.2015 klo 19:40"]
Ei järjestä enkä järjestä minäkään!! Miksi järjestäisin?!?!
[/quote]
Ihan ilahduttaaksesi toista ja saadaksesi suhteeseen uutta puhtia. :)
Minulla oli tuollainen mies, kunnes suitsin ne touhut loppumaan. Olen aina inhonnut yllätyksiä, ja mies on tiennyt tämän. Silti esim kerran vei minut New Yorkiin yllätyslomalle. Sekin matka oli hieno, mutta en tykkää että minua viedään reissuihin noin ilman ennakkovaroitusta. Jokin aika sitten meillä tuli 20 vuotta seurustelun aloituksesta, silloin mies tilasi lempiravintolastamme ruoat ja toi ne kotiin syötäväksi. Minusta tuo oli kiva yllätys. Ei kuulemma viitsinyt ostaa kukkiakaan, koska olen varta vasten kieltänyt. Huh, olenkin varmaan aika kamala vaimo!
Minä olen yllättänyt miestäni esim lomalle mennessä upgreidaamalla huonetta tai lentoluokkaa, ostamalla jonkun urheiluvälineen tai kirjan mitä tiedän hänen toivovan, leipomalla tai kokkaamalla jotain mistä hän erityisesti pitää (ja minä en) jne. Hän pitää yllätyksistä, minä en.
[quote author="Vierailija" time="19.01.2015 klo 19:44"]
Minulla oli tuollainen mies, kunnes suitsin ne touhut loppumaan. Olen aina inhonnut yllätyksiä, ja mies on tiennyt tämän. Silti esim kerran vei minut New Yorkiin yllätyslomalle. Sekin matka oli hieno, mutta en tykkää että minua viedään reissuihin noin ilman ennakkovaroitusta. Jokin aika sitten meillä tuli 20 vuotta seurustelun aloituksesta, silloin mies tilasi lempiravintolastamme ruoat ja toi ne kotiin syötäväksi. Minusta tuo oli kiva yllätys. Ei kuulemma viitsinyt ostaa kukkiakaan, koska olen varta vasten kieltänyt. Huh, olenkin varmaan aika kamala vaimo!
Minä olen yllättänyt miestäni esim lomalle mennessä upgreidaamalla huonetta tai lentoluokkaa, ostamalla jonkun urheiluvälineen tai kirjan mitä tiedän hänen toivovan, leipomalla tai kokkaamalla jotain mistä hän erityisesti pitää (ja minä en) jne. Hän pitää yllätyksistä, minä en.
[/quote]
Minäkin olin sellainen mies. No en voi väittää että kovin usein ylläreitä järjestin, mutta aina joskus kuitenkin. Nyt olen vihdoin oppinut, ettei kannata. Lahjat ja yllätykset on aina joko väärän aikaan tai muuten huonoja. Kuitenkin jaksetaan muille ohimennen mainita siitä ettei saanut kuin yhden joululahjan tms. 15 vuotta se kesti, mutta ei vaan kiinosta enää nähdä vaivaa saadakseen haukut.
Mun mies järjestää ja minä myös hänelle, se tuo mukavaa vaihtelua arkeen. :)
Ei järjestä yllätyksiä, koska tietää että inhoaisin sellaista. Ap:n mainitsema yksi päivä pakkaamiseen ja valmistautumiseen lomamatkaan olisi minulle ihan kamala stressin paikka. Varmaan alkaisin itkeä harmituksesta. Sitä paitsi siinähän menisi sivu suun se kaikki ihanan matkan odotus ja etsintä.
Joku vaahtokylpy olisi kohtalaisen ok, ei kuitenkaan missään nimessä kiva yllätys. Sen sijaan jos minulle sanoisi pari päivää aiemmin, että jokin yllätys on tiedossa, niin sitten toki se olisi kivaa. En olisi sitten suunnitellut sille päivälle mitään muuta.
Kaiken kaikkiaan tykkään siitä että mies tekee kivoja tekoja, mutta yllätyksenä en niitä halua.
No ei kauheammin järjestä. Ei itsekään oikein pidä yllätyksistä, joten ei ymmärrä miksi niitä pitäisi minullekaan järjestää. Olen joskus sanonut, että minä kyllä pidän yllätyksistä, ja olisihan se mukavaa jos hän viitsisi vaivautua.... mutta ehkä jonain päivänä sitten.
Järjestää ja se on maailman ihanimpia asioita! :) Jouluna viimeksi luulin että menemme aattona apivanhemmille käymään ja sen jälkeen minun vanhempieni luokse. Höpö höpö! Pakattuamme kamat (oli tarkoitus yöpyä vanhempieni luona), mies ilmoitti että laukut voi oikeastaan purkaa ja pakata mukaan bkesävaatteet ja aurinkorasvaa. :) Hän ei vielä silloinkaan suostunut kertomaan lopullista määränpäätämme ja lentokentällä selvisi että lennämme Teneriffalle, olin ehkä vähän pettynyt, se kun ei ehkä ole minun lempipaikkojani. Mutta matka jatkuikin vielä pikkuisella koneella La Gomeralle josta mies oli vuokrannut meille puoleksitoista viikoksi oman pienen talon. :)
Mistä tuollaisen miehen saisi? Vaihtaisin tuon nykyisen laiskurin ilomielin vähän reippaampaan malliin.
Siis oikeastiko ihmiset pitäisivät tuollaisista yllätyksistä? Esim. lomamatkalle aivan yllättäen. En mitenkään voi ymmärtää miten se olisi jonkun mielestä kivaa.
[quote author="Vierailija" time="19.01.2015 klo 23:06"]
Mulla kyllä heräis epäilys..miten riittää rahaa joka viikko tollasiin..eikö suhde muuten pysy kasassa vai onko taustalla synkempää.. tai sitte sulla on ällöromantinen mies. Hyvä jos sulle sopii. Ja kyl ylläreit aina joskus pitää! Mua vaa rassais ku pitäs omat extempore kaverireissut vaikka skippaa ku mies päättikin viedä mut laivallle koko vklp...ei
[/quote]
Mieheni ei ole "ällöromanttinen", hän vain tykkää järjestää asioita joista tietää minun pitävän. :) Eikä se että käy kerran viikossa ulkona syömässä, teatterissa, näyttelyssä tai vaikka juhlimassa, paljon rahaa vaadi. Meillä tämä on ollut tapa jo viisitoista vuotta, pitää mielen ja parisuhteen virkeänä. Mitä mietit tuolla että taustalla olisi jotain "synkempää"?
-ap
Minun mieheni yllätti minut uudella matolla :)
Yllärit on suhteelle positiivinen juttu, ne kivat. Mutta tarvitseeko ylläreiden olla noin mahtipontisia lomamatkoja ym.? Eikö pienetkin teot riitä? Aamupala sänkyyn tai joku muu pieni, mutta merkittävä teko? Toki lomamatka eksoottisiin kohteisiin ovat hienoja ylläreitä, mutta kukin taloudellisen tilanteensa mukaan.
Ei järjestä enkä järjestä minäkään!! Miksi järjestäisin?!?!