Yllätyksiä järjestävä mies!
Järjestävätkö teidän miehenne yllätyksiä? Tuli tänään töissä puheeksi ja kaikkien mielestä mieheni on kummallinen kun järjestää minulle ylläreitä. Hän on muutaman kerran mm. sopinut pomoni kanssa minulle vapaata ja vienyt lomalle, välillä on kotona odottamassa vaahtokylpy, kynttilöitä ja muuta hemmottelua, pari kertaa on ollut yllätysjuhlat... Pieniä lahjoja ja ulkonasyömisiä hän järjestää viikoittain.
Minusta on ihanaa että mieheni jaksaa tuollaista tehdä (vielä 15 vuoden yhdessäolon jälkeenkin), mutta töissä kellään muulla n. 30 ihmisestä ei tuollaista tapahdu ikinä. SE on minun mielestäni outoa, tai sitten olen vain tottunut siihen että ei ikinä tiedä tapahtuuko jotain hauskaa ja yllättävää. :)
Itse olen juuri järjestämässä miehelle helmikuun puoliväliin hänen kavereidensa kanssa poikien mökkireissua, kymmenen hengen porukka menee miestä töihin perjantaina vastaan ja "kaappaa" hänet mukaansa hauskanpitoon. Tiedän että miehellä on ensi kuun alku töissä todella rankkaa, joten tuollainen hengähdystauko tekee varmasti hyvää. Eli molemmin puolin tämä homma toimii, minä ehkä olen vähän laiskempi kehittelemään mitään, mutta kyllä vähintään kerran kuussa jotain yllätystä pitää olla. :)
Kommentit (56)
Tosi kivalta kuulostaa molemmin puolin. Tollasta sen pitäs ollakin :)
Kuulostaa ap kivalta! Te selvästi tunnette toisenne hyvin, ja nautitte sekä järjestää että saada yllätyksiä. Minunkin mieheni tuntee minut, ja tietää, että luultavasti en yllätyslomasta kauheasti ihastuisi. Minä itse haluan olla vastuussa oman vapaa-aikani järjestämisestä.
Ei kyllä todellakaan onnistuisi työpaikalla loman hakeminen täysin ulkopuolisen toimesta... Eikä työpaikalla kukaan voisi hoitaa tuosta vain töitäni, ilman että itse delegoisin ja huolehtisin, että kaikki hoituu. Äkilliset sairastumiset ovat pahoja tilanteita, en todellakaan laittaisi pomoani tai kollegoitani sellaiseen loman takia.
Kuulostaa ihanalta! Ihanaa, yllätyksellistä jatkoa teille :) <3
Ei järjestä, mutta haluaisin kyllä mielelläni välillä vastaanottaa yllätyksiä :) Ap:n mies kuulostaa aivan ihanalta. Rakastan yllätyksiä ja sitä että esim. merkkipäivänä antaa lahjan jota on kunnolla suunniteltu tai mietitty ja kortin johon on kirjoitettu suoraan sydämestä jotain kaunista. Oma mieheni on kovin rakas kyllä, mutta ei oikein osaa yllättää :/ Esim. synttärikortteihin hän usein googlettaa jonkun toivotuksen itsekeksimän sijasta :D eikä ole ikinä yllättänyt milään matkalla tai muulla edes pienellä. Muuten kyllä aivan ihana mies, joka osallistuu kaikkeen ja laittaa aivan ihanaa ruokaa.
Ihana mies sulla!
Mun mies on oppinut 18 vuoden aikana, että tykkään yllätyksistä, mutta ei niitä vieläkään kovin usein tule.
Mulla kyllä heräis epäilys..miten riittää rahaa joka viikko tollasiin..eikö suhde muuten pysy kasassa vai onko taustalla synkempää.. tai sitte sulla on ällöromantinen mies. Hyvä jos sulle sopii. Ja kyl ylläreit aina joskus pitää! Mua vaa rassais ku pitäs omat extempore kaverireissut vaikka skippaa ku mies päättikin viedä mut laivallle koko vklp...ei
[quote author="Vierailija" time="20.01.2015 klo 18:24"]
[quote author="Vierailija" time="20.01.2015 klo 11:26"]Eikä se että käy kerran viikossa ulkona syömässä, teatterissa, näyttelyssä tai vaikka juhlimassa, paljon rahaa vaadi.
[/quote]Käyttekö jossain ilmaisnäyttelyissä? Syömässä korkeintaan ABC:llä (siihenkin menee helposti yli 20 e kahdelta ihmiseltä)? Kyllä tuo muuten vaatii rahaa ja ennen kaikkea aikaa, mikä meillä tarkoittaisi maksullista lastenvahtia tai koko porukan mukaan ottamista.
[/quote]
Näyttelyihin maksaa yleensä sisään muutaman euron, osa on ilmaisia. Syömässä käymme milloin missäkin, joskus kalliimmissa paikoissa ja joskus esimerkiksi kiinalaisissa joissa on halpaa. Aikaa meillä riittää, rahaakin jos turhuuksia välttelee... Mielestäni on kyse elämän arvojärjestyksestä kun rahan- ja ajankäytöstä puhutaan. Me pidämme itsemme (ja toistemme) hemmottelusta, siitä että elämä on mukavaa. Siksi käytämme niihin aikaa ja rahaa kun joku muu käyttää niitä vaikka siivoamiseen, lastenhoitoon tai viimeisimpään kodin tekniikkaan.
-ap
[quote author="Vierailija" time="20.01.2015 klo 18:42"]
[quote author="Vierailija" time="19.01.2015 klo 21:16"]
[quote author="Vierailija" time="19.01.2015 klo 21:04"]
Itse haluaisin myös ennen matkaa käydä kynsihoidossa, kampaajalla ja sokeroinnissa. Ei niitä yhdessä illassa hoideta.
T:Yksi tylsä, jolle jo yllättävä ruotsinlaiva-reissu tuotti päänvaivaa
[/quote]
Missäs matkakohteessa noita ei voi hoitaa paikan päällä? :) Minusta on ihanaa kun voi ihan ajan kanssa hemmotella itseään, sitä paitsi manikyyri ja pedikyyri on kiva käydä ottamassa vieraassa paikassa, aina oppii jotain uutta, tyylejä, värejä jne. Vaatteetkin usein ostan vasta kohteessa.
Paras kampaajakokemukseni oli Malin Sanissa ollessamme, jolloin kaupungin kujalla ihana kampaajanainen vanhemman tyttärensä kanssa väänsi minulle pikkuletit toisen tytön tarjoillessa ruokaa ja juomaa. Kestihän tuo nelisen tuntia, mutta hiuksista tuli mielettömän ihanat, tutustuminen noihin ihmisiin oli mieletön lahja ja sellaista kampausta ei Suomessa ihan heti tullut vastaan. :D
-ap
[/quote]Tuossa näkyy eromme. En halua yllätyksi kampauksenikan suhteen, eli en halua mennä vieraalle kampaajalle, jollei ole pakko. Kun vihdoin on tavannut sen luottokampaajansa, en todellakaan kovin mielellään mene muualle. Kosmetologienkin kanssa olen arka kokeilemaan. En halua pilata ihoani/kynsiäni. Lettikampaus... No thanks!
t. Se tylsä
[/quote]
Kieltämättä kuulostat melko tylsältä, mutta näin ne ihmiset eroavat toisistaan. :)
-ap
Onko tuollaisia olemassa! Aivan ihanaa! Mun mies yllättää joskus ja vie roskapussin ilman pyyntöä... :(
Ei järjestä, mutta toisaalta minä en tykkää yhtään yllätyksistä. Minusta olisi tosi ärsyttävää lähteä jonnekin matkalle suoraan työpaikalta.
[quote author="Vierailija" time="19.01.2015 klo 19:24"]
Ei järjestä, mutta toisaalta minä en tykkää yhtään yllätyksistä. Minusta olisi tosi ärsyttävää lähteä jonnekin matkalle suoraan työpaikalta.
[/quote]
Emme me tietenkään lähde esimerkiksi etelään suoraan töistä, yleensä lähtö on seuraavana aamuna joten aikaa pakata ja touhuta on reilusti. :) Tietenkin jonnekin kylpylään voi lähteä suoraankin, mies osaa pakata minulle uimapuvun, vaatteita ym. mukaan ilman minuakin.
-ap
Järjestää, nytkin on tiedossa jotain kivaa taas helmi- ja huhtikuulle ainakin. Jännittää!
Sun miehesi kuulostaa oikein mukavalta, mutta... Teillä ei taida olla lapsia?
ajattelin tuota ylläriä " jouluksi pois". Meidän lapset olisi tosi harmissaan, jos jouluylläri olisi tarkoittanut ettei joulua vietetäkään läheisten kanssa! Muuten reissataan perheenä kyllä, harvemmin kuitenkaan yllärireissuina.
[quote author="Vierailija" time="20.01.2015 klo 19:39"]
ajattelin tuota ylläriä " jouluksi pois". Meidän lapset olisi tosi harmissaan, jos jouluylläri olisi tarkoittanut ettei joulua vietetäkään läheisten kanssa! Muuten reissataan perheenä kyllä, harvemmin kuitenkaan yllärireissuina.
[/quote]
Ei ole lapsia. :) Luulen kyllä että mies olisi samanlainen jos niitä olisi. Mentäisiin vaan isommalla porukalla...
[quote author="Vierailija" time="20.01.2015 klo 19:44"]
[quote author="Vierailija" time="20.01.2015 klo 19:39"]
[/quote]
Ei ole lapsia. :) Luulen kyllä että mies olisi samanlainen jos niitä olisi. Mentäisiin vaan isommalla porukalla...
[/quote]
toki se olisi mahdollista, mutta kyllä se lasten kanssa eläminen osan spontaaniylläreistä väkisinkin karsii. Tulee koulujuttuja, flunssakausia, lapsenvahdin järjestämistä... Toisaalta ymmärrän sekä mahdollisuuden että TARPEEN ylläreiden järjestämiseen. Tuohan se runsaasti sisältöä elämään!
Onnea valitsemallenne tielle!
EIpä tässä kolmen muksun kanssa paljon pääse ylläreihin mukaan.
[quote author="Vierailija" time="19.01.2015 klo 21:16"]
[quote author="Vierailija" time="19.01.2015 klo 21:04"]
Itse haluaisin myös ennen matkaa käydä kynsihoidossa, kampaajalla ja sokeroinnissa. Ei niitä yhdessä illassa hoideta.
T:Yksi tylsä, jolle jo yllättävä ruotsinlaiva-reissu tuotti päänvaivaa
[/quote]
Missäs matkakohteessa noita ei voi hoitaa paikan päällä? :) Minusta on ihanaa kun voi ihan ajan kanssa hemmotella itseään, sitä paitsi manikyyri ja pedikyyri on kiva käydä ottamassa vieraassa paikassa, aina oppii jotain uutta, tyylejä, värejä jne. Vaatteetkin usein ostan vasta kohteessa.
Paras kampaajakokemukseni oli Malin Sanissa ollessamme, jolloin kaupungin kujalla ihana kampaajanainen vanhemman tyttärensä kanssa väänsi minulle pikkuletit toisen tytön tarjoillessa ruokaa ja juomaa. Kestihän tuo nelisen tuntia, mutta hiuksista tuli mielettömän ihanat, tutustuminen noihin ihmisiin oli mieletön lahja ja sellaista kampausta ei Suomessa ihan heti tullut vastaan. :D
-ap
[/quote]Tuossa näkyy eromme. En halua yllätyksi kampauksenikan suhteen, eli en halua mennä vieraalle kampaajalle, jollei ole pakko. Kun vihdoin on tavannut sen luottokampaajansa, en todellakaan kovin mielellään mene muualle. Kosmetologienkin kanssa olen arka kokeilemaan. En halua pilata ihoani/kynsiäni. Lettikampaus... No thanks!
t. Se tylsä