Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Helekatin helekatti, vanhempainyhdistyksen luisteluilta

Vierailija
19.01.2015 |

olis keskiviikkona ja tästä on nyt noussut järkyttävä kriisi meidän perheessä. Viime vuonna tilanteelta vältyttiin, kun sairastuin enkä päässyt mukaan, mutta nyt 11-v tyttö totesi yhtäkkiä ihan järkyttyneenä että voi kauheeta äiti, sun pitää mennä ostamaan luistimet, et sää voi hokkarit jalassa tulla kun ei tuu kenenkään muunkään äiti eikä ollu viime vuonnakaan. 13-v taas ulisee tuossa vieressä että kuolee häpeestä jos hänen äitinsä tulee hokkarit jalassa eikä voi enää koskaan mennä kouluun.

Mulla on vaan hokkarit, enkä edes osaa luistella kaunareilla kunnolla, kun ne piikit tökkii. Pelasin nuorempana kaukista ja lätkää ja mut opetettiin luistelemaan veljen vanhoilla hokkareilla. Koska en oo aikuisena juuri luistellu niin en oo koskaan ajatellu tarvitseni kaunoluistimia.

En oikein ymmärrä. Nyt eletään 2010-lukua, eikä kai enää tähän maailmanaikaan ole niin nökönuukaa millä luistelee?? Tytöt pelaa futista ja lätkää eikä siinä pitäs olla mitään outoa. Jotenkin ymmärtäis jos kyse olis jostain pussinperän paikkakunnasta, jossa tyttöjen/naisten ja poikien/miesten lajit on ihan erillään mut kun ei ole vaan ihan on keskikokoisen kaupungin koulu kyseessä.

Pitääkö tässä nyt jättää tämän takia menemättä, mikä olisi noloa koska kuulun nykyisin vanhempainyhdistykseen varajäsenenä vai päivittää meidän lasten ja samalla ilmeisesti heidän kavereidensakin asenteita ajan tasalle? Vai onko tää vaan ihan teinin yleistä häpeää vanhemmistaan?

Tämä äiti on nyt ymmällään.

Kommentit (24)

Vierailija
1/24 |
19.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sano tytöille, että joskus elämässä tulee hetkiä jolloin hävettää. Tämä on mahtava tilasuus harjoitella sellaista.

t. Äiti, joka ei osaa luistella millään luistimilla

Vierailija
2/24 |
19.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä luistelen myös hokkareilla ja niin teki ystävänikin jo 90 -luvulla. Sanot tytöillesi, että menet hokkareilla ja jos kerran niin hävettää, niin voivat omilla rahoillaan kustantaa sulle ne kaunoluistimet. Ei varmaan kuitenkaan niin tätkeä juttu lopulta ole, että viitsisivät omia rahojaan moisen takia tuhlata.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/24 |
19.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

mene niillä hokkareilla. Opeta ainakin sinä tyttärellesi ettei kaiken tarvitse olla samaa massaa

Vierailija
4/24 |
19.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.01.2015 klo 18:53"]

Mä luistelen myös hokkareilla ja niin teki ystävänikin jo 90 -luvulla. Sanot tytöillesi, että menet hokkareilla ja jos kerran niin hävettää, niin voivat omilla rahoillaan kustantaa sulle ne kaunoluistimet. Ei varmaan kuitenkaan niin tätkeä juttu lopulta ole, että viitsisivät omia rahojaan moisen takia tuhlata.

[/quote]Tätä mäkin tarkoitan, että missä vaiheessa hokkarit on jotenkin häpeä tytöille. Mun kavereista moni luisteli hokkareilla jo 1980-luvuilla. t. ap

Vierailija
5/24 |
19.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä viittaisin kintaalla koko jutulle. Teinit ja varsinkin teinitytöt nyt saa angstikohtauksen ihan mistä vaan, mitä etenkin vanhempansa tekee.

Vierailija
6/24 |
19.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla eioo luistimia mutta jos joskus hankin niin hokkarit. :) Ku mä olin koulussa niin muutamalla tytöllä oli myös hokkarit kun niillä parempi luistella. Sano sille vinkuapinalle että on turpa kiinni ja lopettaa ton toisen kontrolloimisen.

Vierailija
7/24 |
19.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ot, mutta otsikosta tuli Kumman kaa -vibat. :D Taskumatti mukaan vaan.

Vierailija
8/24 |
19.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai meet sinne hokkareilla. Et todellakaan ala tuhlata rahaa kaunoluistimiin. Kaunoluistimet on tarkoitettu taitoluisteluun, jäätanssiin yms. Hokkarit tavalliseen luisteluun. Hyvä kaikkien tapahtumassaolevien oppia tämä. Teinit nyt aina häpeää vanhempiaan, teit niin tai näin.

Vierailija
9/24 |
19.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vinksvinks: sulla on päivä aikaa. Harjottelet sen lätkävuosies rannarin kuntoon. Keskiviikkona otat hokkarit, kiekon ja mailan mukaan ja menet luisteluiltaan ja järkytät koko porukan vetämällä muutaman maalin jonkun kiekkopojan selän taakse. Veikkaan, että sen jälkeen tytöt ovat susta ylpeitä. Heillä on koulun ainoa äiti, joka luistelee hokkareilla ja teki ylämummon.

Vierailija
10/24 |
19.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanot teineille että turpa kiinni tai kukaan ei mene. Ei liene maailman tärkein tapahtuma?

Vierailija
11/24 |
19.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.01.2015 klo 18:57"]

Ot, mutta otsikosta tuli Kumman kaa -vibat. :D Taskumatti mukaan vaan.

[/quote]Ottaisin jos en kuuluis vanhempainyhdistykseen. t. ap

Vierailija
12/24 |
19.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.01.2015 klo 19:02"]

Sanot teineille että turpa kiinni tai kukaan ei mene. Ei liene maailman tärkein tapahtuma?

[/quote]No, näyttää nyt tällä hetkellä olevan meillä ja meidän nuorille just maailman tärkein tapahtuma. t. ap

Vierailija
13/24 |
19.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä muistan kun koulussa vielä olin ja eräs luokkalainen tyttö veti aina hokkareilla kun me muut liihotettiin kaunoilla. Se oli musta sillon jotenkin hirveen siistiä ja olin tosi kateellinen että osas luistella niillä :D ja tosiaan nyt on ihan hyvä aika oppia että maailma ei kaadu jos mutsi vetää äijien luistimilla, kun afrikassa lapset kuolee nälkään jne.

Vierailija
14/24 |
19.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.01.2015 klo 19:05"][quote author="Vierailija" time="19.01.2015 klo 19:02"]

[/quote]No, näyttää nyt tällä hetkellä olevan meillä ja meidän nuorille just maailman tärkein tapahtuma. t. ap
[/quote]

Ni just sen takia jätätte väliin. Oppivat!

Vierailija
15/24 |
19.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun teinin mielestä taas on hienoa,kun minä olen kuulemma ainoa äiti, joka osaa pelata lätkää.

Teineiltä ei tarvitse kysellä. Sinä olet aikuinen.

Vierailija
16/24 |
19.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luisteletko siellä oikeasti vai oletko paistamassa makkaraa tai jotakin vastaavaa? Voit sanoa myös, että jos et kelpaa hokkareilla, niin pistät ihan överiksi ja vedät jotkut karmeat vaatteet päälle sinne niin saavat sitten hävetä oikein kunnolla kun kerran häpeävät. Vaihtoehtona on siis hokkarit pienellä häpeämisellä tai hokkarit+pellepuku isolla häpeämisellä - kumman valitsevat?

Mitä ohjelmaa teillä siellä on? Musiikkia? Kilpailuja? Leikkejä? Makkaraa ja mehua? Meillä on parina kertana mennyt vy:n luistelutapahtuma pieleen kun sää ei ole suosinut. Muuten on ollut kyllä mukavaa ja porukkaa on tullut reilusti paikalle. :)

Vierailija
17/24 |
19.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä vaan osta kaunoja, ellet oo moisilla luistellut. Anoppi osti ja mursi molemmat ranteensa :(

Vierailija
18/24 |
19.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen syntynyt 1960-luvulla ja mun isä opetti mut luistelemaan hokkareilla, koska isän mielestä kaunoluistimilla oppi vain luistelemaan väärin. En muista että ennen koulun alkua kukaan olis koskaan kiinnittäny mitään huomiota kaveripiirissä siihen oliko jollain tytöillä hokkari tai kaunarit. Kun menin kouluun ja meillä oli jumpassa luistelua talvella, niin voi sitä häpeää kun kaivoin hokkarit esille. Opettaja - kuvitelkaa, siis opettaja - tuli sanomaan, että ei käy, hänen luokallaan tytöillä on kaunarit ja pojilla hokkarit ja sillä siisti.

Ei päästäny mua jäälle ollenkaan ja tunnin jälkeen jouduin open puhutteluun. Ope kirjoitti tärkeän näköisenä koneella kirjeen mun vanhemmille, että tytöillä on oltava kaunoluistimet. Vein sen lapun tippa linssissä kotiin ja kerroin open terveiset.

Tiedättekö mitä teki isä? Kilahti ihan totaalisesti ja ilmoitti, että tasan meidän flikka ei mitään piruettiluistimia hanki koska mikään laki ei pakota. Isä soitti opelle kotiin ja karjui puhelimeen, että tyttö osaa mainiosti luistella just sen takia kun sillä on hokkarit ja yritäppäs etsiä lain kohta jossa sanotaan että tytöillä pitää olla kaunarit eikä jääkiekkoluistimet.

Luistimista tuli periaatekysymys isälle, ja viikon se riiteli open kanssa. Sitten lopulta sain luvan luistella hokkareilla mut homma olikin sitten kääntynyt jo niin, että muut tytöt pilkkasivat mua hokkareista. Silloin äiti meni ja osti paikallisesta Centrumista (kuka muuten muistaa ne vielä??) mulle halvat kaunoluistimet. Muistan kun se tuli kotiin paketti kainalossa, ja istuttiin isän kanssa katsomassa telkkaria. Äiti heitti sen paketin keskelle olohuoneen lattiaa ja sanoi isälle, että sinä pidät nyt turpasi kiinni ja tästä ei enää puhuta tässä perheessä.

Vierailija
19/24 |
19.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.01.2015 klo 19:14"]

Älä vaan osta kaunoja, ellet oo moisilla luistellut. Anoppi osti ja mursi molemmat ranteensa :(

[/quote]

:=DDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDD

Vierailija
20/24 |
19.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.01.2015 klo 19:00"]

Vinksvinks: sulla on päivä aikaa. Harjottelet sen lätkävuosies rannarin kuntoon. Keskiviikkona otat hokkarit, kiekon ja mailan mukaan ja menet luisteluiltaan ja järkytät koko porukan vetämällä muutaman maalin jonkun kiekkopojan selän taakse. Veikkaan, että sen jälkeen tytöt ovat susta ylpeitä. Heillä on koulun ainoa äiti, joka luistelee hokkareilla ja teki ylämummon.

[/quote]

Mulla oli itse asiassa aika huono rannelaukaus. En koskaan saanut siihen kunnolla voimaa. t. ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yksi kahdeksan