Mitä mieltä olette ihmisestä joka tiskaa käsin
Kommentit (41)
Älytöntä. Vettä kuluu ihan turhaan.
Puukauhoja, puulastoja ei voi laittaa tiskikoneeseen, en laita tiskikoneeseen ainoaa paria kihlakuppeja vuosien takaa. Tupperwara kulhoja en laita astianpesukoneeseen,. en paistinpannua enkä yleensä kattiloita ellen oo keittänyt mannista tai riisipuuroa.
[quote author="Vierailija" time="19.01.2015 klo 18:11"]
Hintaa tulee vähintään 30 euroa kuussa jos tiskaa kerran päivässä verrattuna tiskikoneeseen.
[/quote] Oletko laskenut kuinka paljon maksaa uunin lammittaminen joka paiva sita yhta uuniruokaa varten jasta sitten syodaan yksi ateria? Mina asun yksin ja tiskaan astiat heti kayton jalkeen. Ei olisi mitaan jarkea kuivattaa astioita koneessa kunnes se olisi taynna. Lisaksi paremmat lasit harmaantuvat ja posliini astiat haalistuvat. Puuvartisia aterimia ei voi koneeseen laittaa. Riippuu siis myos astioiden laadusta miten niita pestaan.
No huono ihminen tietenkin. Samoin kuin sellainen, joka ajaa polkupyörällä tai tulee omillaan toimeen.
[quote author="Vierailija" time="19.01.2015 klo 18:19"][quote author="Vierailija" time="19.01.2015 klo 18:15"]
[quote author="Vierailija" time="19.01.2015 klo 18:12"][quote author="Vierailija" time="19.01.2015 klo 18:10"] Tyhmä. Minä käytän kertakäyttöastioita ja välineitä. Suoraan roskiin vain. Ruoatkin valmistan foliovuoissa, jotta ei tarvitse tiskata. Ainoastaan aamumuroni/jogurttini syön oikeasti kulhosta, oikealla lusikalla. Riittää kun ne huuhtelee. Lounas koulussa ja illallinen on yleensä jotain valmisruokaa tai sellaista että heittää vain raaka-aineet vuokaan ja uuniin. [/quote]Ekologisuus huipussaan.. Luontoäiti kiittää :( [/quote] Ei luonto kiinnosta. Jos olisi varaa, käyttäisin osaa vaatteistakin vain kerran.
[/quote]Olet siis itsekäs ihminen. Maapallolla, eli ihmis/eläin/kasvikunnan oloilla ja tulevaisuudella ei ole mitään väliä kunhan itse et joudu näkemään minkäänlaista vaivaa :(
Nimittelet vielä jotakuta tyhmäksi..
[/quote]
Olen itsekkäästi itsekäs enkä häpeä sitä myöntää.
Ajattelen että se joko tykkää tiskaamisesta tosi paljon tai sitten sen tiskikone on rikki.
[quote author="Vierailija" time="19.01.2015 klo 18:35"]
Puukauhoja, puulastoja ei voi laittaa tiskikoneeseen, en laita tiskikoneeseen ainoaa paria kihlakuppeja vuosien takaa. Tupperwara kulhoja en laita astianpesukoneeseen,. en paistinpannua enkä yleensä kattiloita ellen oo keittänyt mannista tai riisipuuroa.
[/quote]
Nuo ymmärrän. Ja olinkin jo miettinyt, mihin Manninen joutui... (Väsyneenä oikeasti hetken löi tyhjää tuo mannista...)
Käsin tiskaamisessa ei ole mitään fiksua, ellei sitten likatiskiä tule erityisen vähän. Vettä kuluu moninkertaisesti käsin tiskatessa. Joskus se helpompi vaihtoehto on ekologisempi.
Hintaa tulee vähintään 30 euroa kuussa jos tiskaa kerran päivässä verrattuna tiskikoneeseen.
[/quote]
Hä? Mulla kerrostalossa on kiinteä vesimaksu ja Fairy-pullo kestää puoli vuotta. Mistä sä ton 30 euroa keksit?
Minä tiskaan käsin. Tosin ei ole kyllä enää konettakaan. Aikaa tässä tuskin paljon enempää kuluu verrattuna tiskikoneen lataukseen ja purkuun. Kiinteällä vesimaksulla rahan puolesta yksi hailee, vaikka ei siinä paljon enempää taida vettä mennä kuin koneellakaan; toisaalta kone yleensä ottaa kylmän veden ja lämmittää sen sähköllä, mikä on kaukolämpötalossa paljon kalliimpaa. Lisäksi ei tarvitse kahta tuntia kytätä konetiskauksen valmistumista. (Pesukoneita ei saisi koskaan jättää valvomatta - ainakaan minä en uskaltaisi.) Lisäksi joitakin astioita yms. on aina pakko kuitenkin pestä käsin. Lisäksi eivät likaiset astiat pyöriskele ympäri tiskipöytää, kun ei tuota konetta koskaan tullut heti tyhjennettyä, eikä voinutkaan, koska astiat ei ole heti kuivia. Lisäksi tiskaaminen on hyötyseisontaa, joka on paljon terveellisempää kuin istuminen, joka luultavasti olisi vaihtoehto koneella tiskatessa.
[quote author="Vierailija" time="19.01.2015 klo 18:52"]
[/quote]
Hä? Mulla kerrostalossa on kiinteä vesimaksu ja Fairy-pullo kestää puoli vuotta. Mistä sä ton 30 euroa keksit?
[/quote]
Et ilmeisesti tiedä, miten kerrostalon kiinteä vesimaksu lasketaan?
Hahhaha, lyön vetoa että nykyajan naistenalut eivät omista edes kunnon astiastoa, johon kuuluu lautaset, haarukat, veitset, lusikat, kattilat, uunivuuat, lasit, jne. Taitaa näillä reppanoilla olla kertakäyttöastiat, ja sitten ehkä haarukat, veitset, ja lusikat metallista, joilla puputetaan salaattia tai rahkaa, ja perunoitakaan ei osata keittää, kun ei omisteta kattilaa. T. mies.
Sama ihmistyyppi, joka viimeiseen asti
- soitti lankapuhelimella eikä tarvinnut kännykkää
- haluaa maksaa laskut pankkikonttorissa tai ainakin maksuautomaatilla (pieni myönnytys)
- käyttää vain seteleitä tai kolikoita, ei kortteja
- muuntaa edelleen hinnat markoiksi
[quote author="Vierailija" time="19.01.2015 klo 19:19"]
Sama ihmistyyppi, joka viimeiseen asti - soitti lankapuhelimella eikä tarvinnut kännykkää - haluaa maksaa laskut pankkikonttorissa tai ainakin maksuautomaatilla (pieni myönnytys) - käyttää vain seteleitä tai kolikoita, ei kortteja -muuntaa edelleen hinnat markoiksi
[/quote] Entas ne tiskikoneen kayttajat joilla ei ole kuivausrumpua ja ajavat keppiautolla?
[quote author="Vierailija" time="19.01.2015 klo 18:57"]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
No mun vesimaksu on alle 30 euroa kuussa ja sen saman maksavat koneella tiskaavatkin. Vesimaksu sisältää myös suihkut, pyykkäämiset, vessakäynnit ym.
[quote author="Vierailija" time="19.01.2015 klo 19:29"]
[quote author="Vierailija" time="19.01.2015 klo 18:57"]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
No mun vesimaksu on alle 30 euroa kuussa ja sen saman maksavat koneella tiskaavatkin. Vesimaksu sisältää myös suihkut, pyykkäämiset, vessakäynnit ym.
[/quote]
Ja tiskaat nimen omaan kylmällä vedellä, jolloin sen lämmittämiseen ei kulu energiaa jonka maksat yhtiövastikkeessa?
Olen sinkku, syön joka päivä ulkona ja tiskaan kerran viikossa käsin, minulla ei ole tiskikonetta.
Ihmettelen vähän, miksi joku perheellinen, jolla on tiskikone, viitsii tiskata käsin. Onko se niin kuin terapiaa? Hyötyä siitä tuskin on.