On niin vaikeaa päästää mies takaisin inttiin lomien jälkeen..
Tiedän, että on vain kärsittävä tämä inttiaika. Silti niin haikeaa päästää toinen menemään takaisin armeijaan parin (ihanan) päivän jälkeen :/
Toisaalta, vain neljä päivää niin näkee taas toisen! Välillä on sitten näitä 2 viikkoa kiinni.
.
Onhan tämä systeemi parantunut ihan hirveesti siitä, että ennen tultiin kerran parissa kuukaudessa käymään lomilla.
Muita samassa tilanteessa?
Kommentit (163)
[quote author="Vierailija" time="19.01.2015 klo 20:06"]
[quote author="Vierailija" time="19.01.2015 klo 19:50"]Älä välitä. Palstalla on paljon näitä joilla on paska suhde ja mies pettää ja siksi väittävät, että kaikki ovat sellaisia. Ja he ovat paskoissa suhteissa vain lasten tai taloudellisten syiden takia tai sitten ovat sinkkuja jotka ovat katkeria nuoria kohtaan, koska mies lähti nuoren perään. Jos tätä palstaa olet siis aiemmin lukenut niin nämä ovat yleisiä valituksia. Lisäksi palstalla on myös huomattavasti vanhempia sekä sellaisia joiden puoliso ei ole koskaan ollut armeijassa, joten he eivät tiedä millaista se voi olla. Jaaaa lisäksi palsta on täynnä trolleja jotka huvikseen vittuilee. Fbssä on inttileskille vertaistukea ryhmä. Siellä voi jutella muiden samassa tilanteessa olevien kanssa tuntemuksista ja kokemuksista ja koska ei olla anoja niin vittuilua on vähemmän. [/quote] Katkeruutta mä havaitsinkin ja sellaisia ihmisiä, joiden miehet eivät ole olleet armeijassa. Jotkut ei vaan tajua, että tämä on ihan eri asia, kuin se, että oma mies on päivän töissä ja tulee illalla kotiin. Ei tämä neljän tai viiden päivän yksinäisyys niin paha oo, kuin monet viikot! Kiitos vinkistä :) siellä varmasti saa parempaa vertaistukea. -ap
[/quote]
Minä taas luulen että vastaajissa on huomattavasti sinua vanhempia ihmisiä, jotka ovat olleet inttileskiä jo pari vuosikymmentä sitten. Silloin kun kahden viikon eroajat olivat vakio ja pari kertaa oli kuukaudenkin ero. Silloinhan ei ollut myöskään kännyköitä, nettiä eikä sähköposteja. Armeijassa olevalle miehelle ei siis laiteltu tekstareita, kuvia tms eikä puhelimessa juuri lörpötelty. Kun jossain sotkun nurkassa on kaksi kolikkopuhelinta kolmea sataa miestä kohden, jää puhelinajaksi sen oman kullan kanssa sellainen kolmen minuutin puhelu pari kertaa viikossa.
En yleensä kommentoi näitä nykypäivän somesukupolven intti-ikäväjuttuja, mutta saatan mielessäni pitää teidän osaanne aika hyvänä :) Nyt tuli mieleen että jospa jokunen sinulle vastannut olisi tällainen hieman nykyaikaa haasteellisemman inttiajan kokenut. Tsemppiä sinulle. Kyllä se ikävä pikkuhiljaa helpottaa :)
Anteeksi, että sanon tämän, mutta muutamasta viestistä tässä ketjussa saa sellaisen kuvan, että heidän parisuhteensa näiden heidän intissä oleviensa miehiensä kanssa eivät vaikuta kyllä kovin kestäviltä.
En ymmärrä näitä ilkeitä vastauksia. Aihe vapaa -palsta, kai täällä saa surra ja ruikuttaa mistä mieli tekee. Se että jollain on isompia ongelmia ei oikeuta väheksymään toisten pienempiä ongelmia. Jokaisella on elämässään henkilökohtaiset jutut. Paljon turhemmastakin täällä valitetaan kuin ikävästä toisen luo. Otsikosta jo näkee mistä kyse, joten ilkeilijät tulevat ihan varta vasten ilkeilemään. Kattokaa peiliin.
[quote author="Vierailija" time="19.01.2015 klo 20:47"]Anteeksi, että sanon tämän, mutta muutamasta viestistä tässä ketjussa saa sellaisen kuvan, että heidän parisuhteensa näiden heidän intissä oleviensa miehiensä kanssa eivät vaikuta kyllä kovin kestäviltä.
[/quote] Siis ne, jotka pettivät vai ne jotka ikävöivät puolisoaan?
Täytyy nyt painottaa, että tiedän, ettei ennen voinut tästä näin vaan pitää yhteyttä ja lähetellä kuvia, soitella tms. Ennen oli varmasti rankempaa, mutta tämä on mulle rankkaa. Typerää vähätellä muiden surua tai ikävää, koska "joskus on ollut rankempaakin" -ap
[quote author="Vierailija" time="19.01.2015 klo 20:52"]En ymmärrä näitä ilkeitä vastauksia. Aihe vapaa -palsta, kai täällä saa surra ja ruikuttaa mistä mieli tekee. Se että jollain on isompia ongelmia ei oikeuta väheksymään toisten pienempiä ongelmia. Jokaisella on elämässään henkilökohtaiset jutut. Paljon turhemmastakin täällä valitetaan kuin ikävästä toisen luo. Otsikosta jo näkee mistä kyse, joten ilkeilijät tulevat ihan varta vasten ilkeilemään. Kattokaa peiliin.
[/quote]
Aamen!! Muusta täällä saa ruikuttaa, mutta ei tällaisesta ikävästä :D ihmettelen miksei kukaan vetänyt sitä "tää on vauva -palsta" -korttia -ap
Ymmärrän joo että on ikävä jne, mutta kuulostaa kyllä vähän naurettavalta tuo "teidän miehet ei varmaan oo ollu armeijassa te ette tiedä miltä musta tuntuu buhuuuu".
[quote author="Vierailija" time="19.01.2015 klo 21:01"]
[quote author="Vierailija" time="19.01.2015 klo 20:52"]En ymmärrä näitä ilkeitä vastauksia. Aihe vapaa -palsta, kai täällä saa surra ja ruikuttaa mistä mieli tekee. Se että jollain on isompia ongelmia ei oikeuta väheksymään toisten pienempiä ongelmia. Jokaisella on elämässään henkilökohtaiset jutut. Paljon turhemmastakin täällä valitetaan kuin ikävästä toisen luo. Otsikosta jo näkee mistä kyse, joten ilkeilijät tulevat ihan varta vasten ilkeilemään. Kattokaa peiliin. [/quote] Aamen!! Muusta täällä saa ruikuttaa, mutta ei tällaisesta ikävästä :D ihmettelen miksei kukaan vetänyt sitä "tää on vauva -palsta" -korttia -ap
[/quote]
No mä oon ollut huomaavinani että varsinkin nuorten rakkausjutut saa ilkeitä vastauksia. Tai oikeestaan mitkä vaan rakkausjutut. Ei kannata välittää! :) Ihanaahan tuo on että on rakastunut ja ihminen jota kaivata.
[quote author="Vierailija" time="19.01.2015 klo 19:14"]Jösses, sitä joskus miettii, miten merimiesten eukot kestävät kuukausien erossa oloja kerralla, kun osalle tuntuu viikko olevan liikaa.
Itse en edes kestäisi suhdetta, jossa ei osata vähänkään vertaa erossa olla ilman itkua.
[/quote]
Komppaan tätä.. joudun olemaan kaksi viikkoa kuukaudesta merileskenä :) eikä tunnu missään!
[quote author="Vierailija" time="19.01.2015 klo 21:05"]Ymmärrän joo että on ikävä jne, mutta kuulostaa kyllä vähän naurettavalta tuo "teidän miehet ei varmaan oo ollu armeijassa te ette tiedä miltä musta tuntuu buhuuuu".
[/quote]
No ykkössivun kommentit on ainakin sitä luokkaa, ettei niiden miehet missään intissä oo ollu. Siinä kohtaa voi sanoa, ettei ne tiedä millasta se itse miehen ja inttilesken elämä silloin on. Aika erilaista arkea :)
[quote author="Vierailija" time="19.01.2015 klo 21:09"]
[quote author="Vierailija" time="19.01.2015 klo 21:05"]Ymmärrän joo että on ikävä jne, mutta kuulostaa kyllä vähän naurettavalta tuo "teidän miehet ei varmaan oo ollu armeijassa te ette tiedä miltä musta tuntuu buhuuuu". [/quote] No ykkössivun kommentit on ainakin sitä luokkaa, ettei niiden miehet missään intissä oo ollu. Siinä kohtaa voi sanoa, ettei ne tiedä millasta se itse miehen ja inttilesken elämä silloin on. Aika erilaista arkea :)
[/quote]
Mistä tiedät, että ei ole ollut? Tai jollain voi olla mies vaikka ulkomailla töissä.
Parempi se on tänne ruikuttaa kuin jatkuvasti miehelleen sinne kasarmille. Mies ei asialle mitään mahda ja pahoittaa vaan mielensä hänkin.
Kuule ap, mun täytyy kyllä sanoa ettei tähän ikävään juuri totu. Mieheni on töissä armeijassa ja viikon poissaoloja tulee tiheään tahtiin. Viihdymme yhdessä ja kaipaamme toisiamme paljon vaikka avioliittoa on jo vuosikymmen takana :) Ei kyse ole siitä etteikö yksin pärjäisi tai ettei elämässä mitään vastoinkäymisiä olisi, saahan sitä puolisoaan ikävöidä. Ihan niin raastavaa tämä ikävä ei ole kuin silloin ensihuumassa, muistan sen tuskan kyllä hyvin :) Lähinnä olisin huolissani jos rakastaan ei yhtään kaipaisi. Itse ajattelen niin, että on ihanaa kun on ihminen joka on niin tärkeä, että häntä kaipaa. On hassua, ettei täällä ihmiset tunnu muistavan miltä tuntuu olla nuori ja rakastunut. Tai sitten sellaista onnea ei ole kohdalle sattunut. Tsemppiä sinulle!
Nauroin röhönaurua sanalle "mies".
[quote author="Vierailija" time="19.01.2015 klo 21:14"]Parempi se on tänne ruikuttaa kuin jatkuvasti miehelleen sinne kasarmille. Mies ei asialle mitään mahda ja pahoittaa vaan mielensä hänkin.
[/quote] No onhan se tietysti, mutta poikaystävä itekin lähettelee ikäväviestejä ja soittaa joka ilta hyvää yötä. -ap
Mulla! Vaikka viime viikonloppuna kävi ja ens viikonlopuksi tulee taas, tuntuu kirjalta.
Mä en päästänyt exää. Se kävi sitten vaan ilmoittautumassa sivariksi ja tuli takas. Harmi kun en voi seurustella sivarin kanssa. Isä varmaan ampuisi jos saisi kuulla sellaisesta.
[quote author="Vierailija" time="19.01.2015 klo 21:23"]Nauroin röhönaurua sanalle "mies".
[/quote]Todella mielenkiintoista. Kerro ihmeessä lisää, palan halusta kuulla enemmän syvällisiä ajatuksiasi.
[quote author="Vierailija" time="19.01.2015 klo 21:20"]Kuule ap, mun täytyy kyllä sanoa ettei tähän ikävään juuri totu. Mieheni on töissä armeijassa ja viikon poissaoloja tulee tiheään tahtiin. Viihdymme yhdessä ja kaipaamme toisiamme paljon vaikka avioliittoa on jo vuosikymmen takana :) Ei kyse ole siitä etteikö yksin pärjäisi tai ettei elämässä mitään vastoinkäymisiä olisi, saahan sitä puolisoaan ikävöidä. Ihan niin raastavaa tämä ikävä ei ole kuin silloin ensihuumassa, muistan sen tuskan kyllä hyvin :) Lähinnä olisin huolissani jos rakastaan ei yhtään kaipaisi. Itse ajattelen niin, että on ihanaa kun on ihminen joka on niin tärkeä, että häntä kaipaa. On hassua, ettei täällä ihmiset tunnu muistavan miltä tuntuu olla nuori ja rakastunut. Tai sitten sellaista onnea ei ole kohdalle sattunut. Tsemppiä sinulle!
[/quote]
Kiitos sinullekin :)
Jos tää jatkuis monta vuotta, niin totta kai siinä vaiheessa olisi pakko tottua. Alkuhuumassa tämä tosiaan on vähän tämmöstä..
Katkerat kommentit kertovat siitä, ettei heidän kohdalleen ole se onni tullut vieläkään vastaan. Harmi sinänsä.. -ap
Hahaa.. Joku osaa peukuttaa yhdellä laitteella 20 kertaa. Niin ja tietysti alapeukuttaa mun viestit ;D -ap