Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Limasta ja ovulaatiosta

Vierailija
19.01.2015 |

Kuuluisi vauvakuumepuolelle, mutta kun sinne pitää rekisteröityä...

Yritämme lasta ja olen oppinut, että ovulaation voi tunnistaa "eritteiden" perusteella, hedelmällinen "ovulaatiolima" on kuin kananmunan valkuaista. Olen myös oppinut, että ovulaation jälkeen alkaa "kuiva kausi" eli limaa ei paljon erity. 

Mulla menee kuitenkin noi tulkinnat vähän ristiin. Ovulaatioliman bongasin su 11.1. ja kuiva kausi alkoi to 15.1.

Tiedä tai arvaa - koska oli ovulaatio? En siis testannut enkä itse tiedä oikeaa vastausta, mutta haluaisin spekuloida ajoitimmeko yritykset oikein...

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
19.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
2/3 |
19.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noinhan ne limat teoriassa menee mutta käytännössä olen huomannut suuriakin eroja kiertojen välillä. Joskus limat tulevat hieman etuajassa, joskus kuiva kausi alkaa aiemmin. Ovulaation voimakkuus vaihtelee kierrosta toiseen ja limaisuus liittyy estrogeenin muutoksiin. Jos estrogeeni nousee korkealle eli ovulaatio on voimakas, kestää kauemmin että se putoaa oviksen jälkee, eli kuiva kausi alkaa päivän jopa pari myöhemmin kuin kierroissa, joissa ovis ei ole niin voimakas. Sinuna ottaisin tikut tueksi. Mittaile oviksia ainakin 6 kierrosta niin opit tulkitsemaan oman kehosi limoja ja eri kiertojen välisiä vaihteluita.

 

Noiden limojesi perusteella ovis oli varmaan ma-ti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
19.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos! Lapsia on jo ennestään, mutta muutamassa vuodessa ilmeisesti nämäkin jutut ovat menneet eteenpäin, enpä osannut aikaisemmista lapsista mitään limoja edes seurailla, tikuttamisesta puhumattakaan. Nyt järeämmät keinot kehiin :)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kuusi kolme