Miten kieltäytyä kummiudesta?
Siskoni saa lapsen kesällä ja tiedän hänen kaavailleen minua tämän kummiksi. En kuitenkaan ole halukas tuohon rooliin ryhtymään (enkä edes kuulu kirkkoon, joten minusta tulisi ns. haltijakummi), koska en halua mitään ylimääräisiä velvollisuuksia elämääni. Olen onnistunut välttelemään kaikenmaailman kummiuksia jo 40 vuotta, mutta miten kieltäytyä rakkaan siskon pyynnöstä? En haluaisi että hän loukkaantuisi, sen luonteinen kun on. :(
Kommentit (8)
Sanot jo etukäteen niin tietävät heti miettiä jotain muuta. Kysyt vaikka että ovatko miettineet kummeja ja että siinä toivot ettet koskaan joudu kenenkään kummiksi.
Ihan rehellisesti vaan. Että et kuulu kirkkoon, ja koet siksi moisen "ääri-kristillisen" roolin itsellesi vieraaksi. Tätinä olet mielelläsi kyllä, ja siihen rooliin sisältyykin jo kristillistä kasvatusta lukuunottamatta kaikki kummiuteen kuuluva.
En ylipäätään ymmärrä tuota "haltijakummiutta", koska kummia tarvitaan kristilliseen kasteeseen kaksi, ja nimenomaan kirkkoon kuuluvien kavereiden löytyminen voi olla haastavaa. Kirkkoon kuuluvat kaverit ovat tuossa asiassa yhtä hyödyllisiä kuin paavin kikkeli...
[quote author="Vierailija" time="19.01.2015 klo 14:35"]
Ihan rehellisesti vaan. Että et kuulu kirkkoon, ja koet siksi moisen "ääri-kristillisen" roolin itsellesi vieraaksi. Tätinä olet mielelläsi kyllä, ja siihen rooliin sisältyykin jo kristillistä kasvatusta lukuunottamatta kaikki kummiuteen kuuluva.
En ylipäätään ymmärrä tuota "haltijakummiutta", koska kummia tarvitaan kristilliseen kasteeseen kaksi, ja nimenomaan kirkkoon kuuluvien kavereiden löytyminen voi olla haastavaa. Kirkkoon kuuluvat kaverit ovat tuossa asiassa yhtä hyödyllisiä kuin paavin kikkeli...
[/quote]
hehhe, siis piti sanoa että kirkkoon KUULUMATTOMAT ovat tuossa asiassa ....
Sano, että olet täti ja se riittää :)
[quote author="Vierailija" time="19.01.2015 klo 14:38"]Sano, että olet täti ja se riittää :)
[/quote]
Mistä te tiedätte että ap ei ole eno???
Mun mielestä on helvetin itsekästä olla ottamatta kummin tehtävää vastaan! Ja ap vielä erikseen mainitsee että oikein välttelee tuollaisia juttuja. Omaannapaantuijottaja.
Ei kiitos.