Ikäsi, paljonko tienaat ja paljon on säästössä?
36 v.
Netto n. 1900 eur/kk
Säästössä 2000 eur...
Kommentit (266)
[quote author="Vierailija" time="19.01.2015 klo 18:11"]
[quote author="Vierailija" time="19.01.2015 klo 18:03"]
[quote author="Vierailija" time="19.01.2015 klo 18:00"]
[quote author="Vierailija" time="19.01.2015 klo 17:55"]
[quote author="Vierailija" time="19.01.2015 klo 17:50"]
[quote author="Vierailija" time="19.01.2015 klo 17:38"]
[quote author="Vierailija" time="19.01.2015 klo 17:31"]
[quote author="Vierailija" time="19.01.2015 klo 17:29"]
23-vuotias, säästössä n. 1700 €. Tulot n. 400 € kuussa (opiskelija).
[/quote] Säästöjä oli pari vuotta sitten lähes 10 000 €, helposti kului pois kun avokkini ei saanut toimeentulotukea minun säästöjeni takia... Hieman harmittaa.
[/quote]
Niin. Miksi teidän olisi pitänyt saada toimeentulotukea, jos kerta teillä oli rahaa ennestään?
Kyllä ensisijaisesti pidetään itse huolta itsestään ja valtiolta otetaan apua vasta kun itse ei enää pärjätä. Ei käynyt edes mielessäkään, että olisi hölmöä nostaa toimeentulotukea (joka nimensä mukaan on tarkoitettu niille, jotka eivät tule toimeen omilla rahoilla) samaan aikaan kun tilillä on kymppitonni?
[/quote] Minulla oli rahaa ennestään, minä en olisi tukia tarvinnut tai edes halunnut, mutta mieheni olisi. Vaikka kuinka miestäni rakastan niin minun säästöni kuluivat kun hän oli rahaton, eikä tukea saanut. Mieskään ei tuntenut oloaan hyväksi kun joutui elämään siivelläni.
[/quote]
Sitten teidän olisi pitänyt muuttaa erilleen. Mutta jos olitte avopuolisoja ja kuuluitte samaan ruokakuntaan, niin miksi teidän olisi pitänyt saada valtiolta rahaa kun olisitte selvinneet omillanne?
Kyllä vähän pitäisi osata miettiä, että milloin tukea tarvitaan ja milloin ei. Jos tilillä lepäilee useita tonneja, niin tarvitseeko silloin lisärahaa valtiolta?
[/quote] Niin varmaan olisikin. Mutta mielestäni on väärin, että avopuolisoiden kuuluu elättää toisensa. Ne olivat minun rahojani, minä en edelleenkään olisi tarvinnut tukea. Mutta mieheni olisi.
Mutta asia ei enää vituta niin paljon kuin joskus, uskon että mieheni tukee minua sitten samalla mitalla jos minä esimerkiksi jään työttömäksi.
[/quote]
Eli kerrataas nyt...
Sinusta siis olisi ollut ihan loogista, että olisit saanut palkkaa/opintotukea ja säästellyt tililläsi 10 000€ ja miehesi olisi nostanut toimeentulotukea sen verran, että saatte laskut maksettua ja ruokaa ostettua?
[/quote] Olisin käyttänyt omia säästöjäni omaan osuuteeni vuokrasta ym. menoista(ehkä hieman enemmän olisin maksanut kuin mies). Itse jouduin hyvin suuren osan menoista kustantamaan kun mies ei tukea saanut. Edelleenkin, mielestäni avopuolisoiden ei tarvitsisi elättää toisiaan. Kummankin pitäisi maksaa yhtä paljon, mutta minä jouduin maksamaan reilusti enemmän.
[/quote]
Logiikkasi mukaan jos saisit lottovoiton 5 milj. ja miehesi olisi työtön, niin miehesi tulisi saada nostaa toimeentulotukea.
Koska avopuolisoiden ei pitäisi joutua elättämään toisiaan.
ikä 38
nettopalkka 2300 euroa kuukaudessa, nettopääomatulot yli 10 000 euroa vuodessa
tileillä 14 000 euroa, muu omaisuus noin 900 000 euroa (asunnot, pörssiosakkeet jne.)
sijoitusvelkaa 35 000 euroa
47 v. netto 3000 e /kk. Omaisuutena velkainen asunto.
Palkka brutto 2750. Ikää 40v. Säästössä 5000e. Ei velkaa.
[quote author="Vierailija" time="19.01.2015 klo 18:14"]
[quote author="Vierailija" time="19.01.2015 klo 18:11"]
[/quote] Säästöjä oli pari vuotta sitten lähes 10 000 €, helposti kului pois kun avokkini ei saanut toimeentulotukea minun säästöjeni takia... Hieman harmittaa.
[/quote]
Niin. Miksi teidän olisi pitänyt saada toimeentulotukea, jos kerta teillä oli rahaa ennestään?
Kyllä ensisijaisesti pidetään itse huolta itsestään ja valtiolta otetaan apua vasta kun itse ei enää pärjätä. Ei käynyt edes mielessäkään, että olisi hölmöä nostaa toimeentulotukea (joka nimensä mukaan on tarkoitettu niille, jotka eivät tule toimeen omilla rahoilla) samaan aikaan kun tilillä on kymppitonni?
[/quote] Minulla oli rahaa ennestään, minä en olisi tukia tarvinnut tai edes halunnut, mutta mieheni olisi. Vaikka kuinka miestäni rakastan niin minun säästöni kuluivat kun hän oli rahaton, eikä tukea saanut. Mieskään ei tuntenut oloaan hyväksi kun joutui elämään siivelläni.
[/quote]
Sitten teidän olisi pitänyt muuttaa erilleen. Mutta jos olitte avopuolisoja ja kuuluitte samaan ruokakuntaan, niin miksi teidän olisi pitänyt saada valtiolta rahaa kun olisitte selvinneet omillanne?
Kyllä vähän pitäisi osata miettiä, että milloin tukea tarvitaan ja milloin ei. Jos tilillä lepäilee useita tonneja, niin tarvitseeko silloin lisärahaa valtiolta?
[/quote] Niin varmaan olisikin. Mutta mielestäni on väärin, että avopuolisoiden kuuluu elättää toisensa. Ne olivat minun rahojani, minä en edelleenkään olisi tarvinnut tukea. Mutta mieheni olisi.
Mutta asia ei enää vituta niin paljon kuin joskus, uskon että mieheni tukee minua sitten samalla mitalla jos minä esimerkiksi jään työttömäksi.
[/quote]
Eli kerrataas nyt...
Sinusta siis olisi ollut ihan loogista, että olisit saanut palkkaa/opintotukea ja säästellyt tililläsi 10 000€ ja miehesi olisi nostanut toimeentulotukea sen verran, että saatte laskut maksettua ja ruokaa ostettua?
[/quote] Olisin käyttänyt omia säästöjäni omaan osuuteeni vuokrasta ym. menoista(ehkä hieman enemmän olisin maksanut kuin mies). Itse jouduin hyvin suuren osan menoista kustantamaan kun mies ei tukea saanut. Edelleenkin, mielestäni avopuolisoiden ei tarvitsisi elättää toisiaan. Kummankin pitäisi maksaa yhtä paljon, mutta minä jouduin maksamaan reilusti enemmän.
[/quote]
Logiikkasi mukaan jos saisit lottovoiton 5 milj. ja miehesi olisi työtön, niin miehesi tulisi saada nostaa toimeentulotukea.
Koska avopuolisoiden ei pitäisi joutua elättämään toisiaan.
[/quote] Lottovoitto on eri asia. Mutta 10 000 € ei ole loppujen lopuksi paljon, jos opiskelee monta vuotta ja maksaa avopuolisonkin osuudet. Itse toivoin että tuosta olisi jäänyt minulle jonkun verran säästöön, että en olisi ihan persaukinen sitten jos en jossain vaiheessa saa töitä. Ei minulla ole tuosta enää paljon säästössä, ja joudun varmasti turvautumaan tukiin jos en valmistuttuani saa töitä.
[quote author="Vierailija" time="19.01.2015 klo 17:14"][quote author="Vierailija" time="19.01.2015 klo 17:12"]
[quote author="Vierailija" time="19.01.2015 klo 17:10"]
Kotihoidontuki EI OLE tulosidonnainen, vaan sen perusta on se, että LAPSI EI OLE KUNNALLISESSA HOITOPAIKASSA.
[/quote]
Tiedän, mutten ymmärrä miksi kymppitonneja tilillään lepuuttava henkilö nostaa tukea. Mutta mikäs siinä jos omatunto ei kolkuttele.
[/quote]Kaikki irti yhteiskunnasta mitä lähtee. Meidän verovaroilla tuota kotihoidontukea pyöritetään ja ihan kiva saada sieltä joskus jotain takaisinkin
[/quote]
Puhut paskaa. Se 55 tonnia on sun MIEHES tieaamaa eikä SUN tililläs. Mee töihin äläkä valehtele täällä. Oot 24 ja nainen, millä työllä oot 55 tonnia tienannu säästöön?
27V, osa-aikasena 1400e/kk, 10 000e säästöt.
21v, tulot ~420€/kk (opintotuki), säästössä eri tileillä yhteensä noin 15 000 euroa.
20 v, palkka ja opintotuki 800-900 euroa kuussa. Säästössä on noin 15 000 ja koko ajan karttuu :) ei velkoja, ja säästöt omalla työllä ansaittua rahaa.
[quote author="Vierailija" time="19.01.2015 klo 17:54"][quote author="Vierailija" time="19.01.2015 klo 17:25"]
[quote author="Vierailija" time="19.01.2015 klo 17:10"]
[quote author="Vierailija" time="19.01.2015 klo 16:27"]
[quote author="Vierailija" time="19.01.2015 klo 16:18"]
Ikä 24, tulot 500 €/kk vai paljonkos se kotihoidontuki on, säästöjä noin 55 000 €.
[/quote]
:D miksi helvetissä kukaan jolla on 55 000€ säästössä nostaa tukia? Hienoa järjestelmän hyväksikäyttöä.
[/quote]Kotihoidontuki EI OLE tulosidonnainen, vaan sen perusta on se, että LAPSI EI OLE KUNNALLISESSA HOITOPAIKASSA.
[/quote]
Silti. Jos ihmisellä on reilu 50 000 säästöjä, niin miksi pitää nostaa tukea?
[/quote]
Koska se on mahdollista. Hölmöä jättää tilaisuus käyttämättä jos "ilmaista" rahaa on tarjolla. En mäkään ole kummankaan lapsen kohdalla periaatteess kotihoidontukea tarvinnut talouden puolesta, mutta silti sen hain ja sain. Säästöön ja sijoitettavaksi menivät nekin rahat.
[/quote] Ei ole sellaista kuin ilmainen raha.
25 v. vastavalmistunut, bruttona n. 3500 €/kk, säästöjä n. 10 000 €.
[quote author="Vierailija" time="19.01.2015 klo 17:38"][quote author="Vierailija" time="19.01.2015 klo 17:31"]
[/quote]
[/quote]
Eihän tuo lainaamasi kirjoittaja sitä toimeentulotukea ollut nostamassa vaan hänen silloinen kumppani. Mä en ymmärrä miksi poikaystävää pitäisi joutua elättämään, kun ei siihen ole laillista perustetta. Eri asia jos ollaan naimisissa. Nuorena kumppani saattaa vaihtua moneen kertaan, joten aika epäreilua että toisen täytyy omista (esim. asuntosäästöistään) kustantaa kämppäkaverin elatus. Itse en olisi kyllä tuollaiseen edes suostunut vaan olisin laittanut kumppanin etsimään joko työtä tai kämppää.
24v, 2400e/kk bruttona. Valmistun nyt tänä keväänä.
Säästössä 7000e, opintolainaa 3000e. Vois maksaa joskus pois, mutta enpä ole saanut aikaiseksi.
[quote author="Vierailija" time="17.05.2015 klo 20:22"]
Anteeksi nyt vaan, mutta miten helvetissä näillä 20-22 v opintotuella elävillä on yli 10 000 € säästössä? T. 132
[/quote]
Sain perintöä 20-vuotiaana ja silloin oli yli 10 000e säästössä. Säästöt hupenivat opiskeluaikoina (opiskelijavaihto + helsingissä on kallista asua), mutta eipä nyt 26-vuotiaana vastavalmistuneena ole opintolainaa taakkana.
Ikä 44, tulot 2400e/kk netto, säästössä nolla euroa (osittain maksettua asuntoa en laske säästöksi), velkaa 45 000 euroa asunnosta ja 12 000 euroa muita velkoja.
54v; 10.000Eur / kk; säästöjä, osakkeita noin 300.000Eur + velaton omakotitalo
22, noin 1200-1400, 4000 säästössä.
21v, opintotuki 470€/kk, säästössä 0€.
Nyt masentaa.
[/quote]
[/quote]
[/quote]
Eli kerrataas nyt...