Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voiko pitkään kestänyt ripuli aiheuttaa jopa lihomista?

Vierailija
06.11.2021 |

Minulla on ollut vatsa sekaisin kolmisen vuotta (on tutkittu, diagnoosina toiminnallinen häiriö). Vuosi sitten uloste muuttui kirjaimellisesti vedeksi, ja ulos saattaa tulla kirkasta nestettä.

Olen vuodessa lihonut kahdeksan kiloa.

Onko vain sattumaa, että kolmenkympin vaihteessa sitä vaan alkaa paino kertyä muutenkin, ja vesiripuli nyt asettui siihen saumaan, vai voiko ripuli aiheuttaa lihomista?

Google ei ainakaan väitä, että krooninen ripuli aiheuttaisi painonnousua, joten kysyn, löytyykö palstalta kokemusta ripulista ja painonnoususta.

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
06.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei muuta kuin se että koska ripulissa menettää kovasti nesteitä niin elimistö imaisee itsensä täyteen eli lääkärin mukaan jopa kaksinkertaisen määrän menetetyn määrästä.

Siis jos menettää kaksi litraa  voi tulla neljä litraa nestettä tilalle.tilapäisesti.

Mutta se ei ole lihomista vaan nesteen kertymistä.

Kyllä tuollaiselle lihomiselle on joku muu selitys. 

Vierailija
2/4 |
11.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nice

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
01.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen huomannut sen saman. Kolme vuotta ripuli yhtä soittoa ja viisi kiloa noussut paino. Lihominen alkoi yhtä aikaa ripulin kanssa.

Vierailija
4/4 |
01.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mulla lihominen alkoi ilman ripulia kun täytin 30v. Myöhemmin meni sitten vatsa pidemmäksikin aikaa sekaisin ja mä kyllä laihduin silloin. Heti kun vähän söi niin vesiripuli alkoi. Olin sitten mielummin syömättä niin ei vatsa vaivannut. Meni kyllä itsestään parissa kuukaudessa tuo vaiva ohi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kaksi kahdeksan