Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

>>>>>>>> 2 233,90 €/kk LAPSILISIÄ <<<<<<

Vierailija
19.01.2015 |

Laskin juuri, että 14-lapsinen lestadiolaisperhe kuittaa pelkästään lapsilisiä 2 233,90 €/kk.

Kelan asumistukilaskurin perusteella he kuittaavat myös 1123 €/kk asumistukea.

Tuollaiset 3 400 €/kk yhteiskunnalta plus miehen palkkatulot vielä päälle.

Kyllä Suomi on lestadiolaisten luvattu maa.

Kommentit (31)

Vierailija
21/31 |
19.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.01.2015 klo 11:24"]Kertokaapa te kommentoineet, paljonko itse saatte tukia? 
[/quote]
Itse saan vain lapsilisää kahdesta lapsesta, en mitään muita tukia. Vaikka tuloni on alle 2000 euroa.
Olen sitä mieltä että kaikille lapsille sama lapsilisä, ei sitä enemmän mitä enempi lapsia on. Elättäköön itse lapsensa jos haluavat tehdä tusinan lapsia.

Vierailija
22/31 |
19.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi hyvä luoja. On siinä jollakin aikaa ja mielenkiintoa pohtia tuollaisia asioita. Jos kateellinen olet niin mikset tee ite yhtä suurta perhettä. Ja jos luulet että sillä rikastuu. Luulen, että tuollaisessa porukassa asumismenot on suuret joten siinä ei varmasti montaa euroa jää säästöön.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/31 |
19.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.01.2015 klo 11:27"]Laskekaapa seuraavaksi minkä kokoinen asunto 14-lapsisella perheellä täytyy olla, mitkä ovat se ylläpitokulut ja paljonko ruokaa ja vaatteita ja esim. suksia ja polkupyöriä tuollainen lapsikatras tarvitsee. Siinä ei kolme-neljä tonnia vielä paljon tunnu! Hyvä, että jotkut huolehtivat Suomen veronmaksajien riittävyydestä.
[/quote]Sossu useimmiten kustantaa ne pyörät, sukset ja luistimet harkinnan varaisena tukena

Vierailija
24/31 |
19.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.01.2015 klo 11:27"]

Minä tykkään, että lapsilisät pitäisi laskea samalla tavoin kuin päivähoitomaksut, eli tulojen mukaan laskevat ja viidennen kersan jälkeen ei makseta enää lapsilisää. Mun mielestä yhteiskunnan ei ole pakko rahoittaa kanimaista lisääntymistä. (Se voisi olla jopa pelastus ylirasitetuille vanhoillislestadiolaisäideille.)

[/quote]

Mikä pelastus se on rasittuneelle äidille, jos lapsilisät lopetetaan. Enemmän vain huoli painaa, kun joutuu miettimään, millä ostaa kengät lapsilleen.

Vierailija
25/31 |
19.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

IHAN HIRVEETÄ KUN JOKU SAA ENEMMÄN TUKIA KUIN MINÄ!!!! AINAKIN NAAPURIN AKALTA PITÄÄ HETI LAKKAUTTAA KAIKKI TUET!

Vierailija
26/31 |
19.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.01.2015 klo 11:28"][quote author="Vierailija" time="19.01.2015 klo 11:24"]Kertokaapa te kommentoineet, paljonko itse saatte tukia? 
[/quote]
Itse saan vain lapsilisää kahdesta lapsesta, en mitään muita tukia. Vaikka tuloni on alle 2000 euroa.
Olen sitä mieltä että kaikille lapsille sama lapsilisä, ei sitä enemmän mitä enempi lapsia on. Elättäköön itse lapsensa jos haluavat tehdä tusinan lapsia.
[/quote]Miksi et ole hakenut tukia? Luultavasti saisit niitä mutta jos ei edes hae niin ei kannata valittaa muiden tuista!

Vierailija
27/31 |
19.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielummin tahallaan työttöminä olevilta tuet pois. 

Vierailija
28/31 |
19.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.01.2015 klo 11:24"]

Kertokaapa te kommentoineet, paljonko itse saatte tukia? 

[/quote]14 lapsen kasvattaminen vie keskimäärin 5000 euroa kuussa (350 euroa/lapsi) josta määrästä lapsilisä kattaa puolet. Minulla on kaksi lasta joiden saama lapsilisä on 300 euroa kuussa (yh-korotus). Heidän elättämiseensä menee kuussa 900 ja siihen minä ja lasten isä osallistumme yhteistuumin. Omat lapseni ovat kalliimpia koska asumme pääkaupunkiseudulla ja heillä on harrastuksia. Jos isossa perheessä olisi sama elintaso, 14 lasta veisi kuussa 6300. Eli ei se lapsilisä kata ikinä lapsen kustannuksia.

Vierailija
29/31 |
19.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kultaseni, harvemmalla lestadiolaisellekaan tulee ne lapset vuoden välein eli 14 lapsesta voi olla jo useitakin yli 17-vuotiaita, joista ei lapsilisää heru senttiäkään. Toisekseen tuo asumislisä, millä perusteella tosiaan laskettu? Harvemmin suurperheelle löytyy vuokra-asuntotarjonnasta sopivaa asuntoa ja saako omistusasuntoon mitään tukia? Ja yleensä perheessä isän tulot (tai molempien yhteenlasketut tulot) ovat sitä luokkaa ettei mitään asumistukia maksettaisikaan.

Eli ihan tuulesta temmattuja nuo luvut. Ja vertailun vuoksi ne menotkin olisit saanut laskea.

Vierailija
30/31 |
19.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nythän se muuttui. Oliko niin että lapsilisää saa max viideltä lapselta.

Vierailija
31/31 |
19.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa on kuitenkin läntisen euroopan pienimmät lapsilisät, joita vielä ennestään pienennettiin.

Ja joka tapauksessa lapsilisät pyörii Suomessa; niillä ostetaan ruokaa, tankataan autoja, maksetaan asumisesta.. eli rahat jää Suomeen, toisin kuin monien firmojen verot ym.tosi isot rahat