Kusessa(ko)?
Tossa pari päivää sitten olin kauppaan menossa, ja siinä pihalla tuli kaksi nuorta naista vastaan. yksi heistä kysyi voisinko käydä lunastamassa tämän poikaystävän lähetyksen, koska hän oli kuulema itse kipeä eikä itse pääsisi sitä hakemaan, ja huomenna lähtisi paketti takaisin eikä tällä naisellakaan ollut itsellään kuulema henkkareita. Tarjosivat parikymppiä joten niukan rahatilanteen takia suostuin, vaikkei varmaan olisi pitänyt. Rupesi nyt mietityttämään olikohan näillä naisilla puhtaat jauhot pussissa, jos he jotain petosta tekivät? Nyt hiukan pelottaa voikominulle koitua siitä jotain? jos siis nämä naiset petosta tekivät ? Kun piti allekirjoitus ja sotu kuittiinkin kirjoittaa. Matkahuolto siis kyseessä ja paketti oli salandosta joka sai hälytyskellot soimaan. Mitä minun pitäisi tehdä?
Kommentit (17)
[quote author="Vierailija" time="19.01.2015 klo 03:09"]Häh eihän sitä pakettia saa ilman että todistaa henkilöllisyyden (pitää olla sama kuin paketin tilaaja) tai valtakirjan näyttää siitä. En tajuu miten sait paketin sieltä. Ja hältyskellot ei soinu siinä kohtaa kun joku pyytää hakemaan paketin ja tarjoaa siitä rahaa?
No tottkai voi tulla ongelmia, hait toisen paketin ilman lupaa.
[/quote]
Totta kai sen saa postista jos tehdään valtakirja. Ja hakijan pitää näyttää henkkarit siis sen joka on valtuutettu hakemaan.
Ohhoijaa. Siis miten olet ilman valtakirjaa saanut sen ulos? Ei varmaan ollut puhtaat jauhot pussissa. Normiälyinen olisi sanonut heti, että en todellakaan hae.
Huono. Ja mikä vittu on Salando?! Zalandon tiedän.
[quote author="Vierailija" time="19.01.2015 klo 03:14"][quote author="Vierailija" time="19.01.2015 klo 03:09"]Häh eihän sitä pakettia saa ilman että todistaa henkilöllisyyden (pitää olla sama kuin paketin tilaaja) tai valtakirjan näyttää siitä. En tajuu miten sait paketin sieltä. Ja hältyskellot ei soinu siinä kohtaa kun joku pyytää hakemaan paketin ja tarjoaa siitä rahaa?
[/quote]
Totta kai sen saa postista jos tehdään valtakirja. Ja hakijan pitää näyttää henkkarit siis sen joka on valtuutettu hakemaan.
[/quote] heillä oli valmiiksi täytetty valtakirja johon lisättiin vaan sit mun tiedot. Voi perhana ku ihminen voi olla typerääää.
Oli kipeä, mutta hillui kaupan pihalla.... Jos pystyy kaupan pihalla olemaan, niin miksi ei pystyisi sinne postiin menemään, vaikka on kipeä?? Ei sua ap yhtään häirinnyt tämä selitys? Ja kaikkiin paketteihin ei edes tarvita valtakirjaa, ei ainakaan tavallisiin postipaketteihin. Kirjatut yms. on asia erikseen.
[quote author="Vierailija" time="19.01.2015 klo 03:45"]
Oli kipeä, mutta hillui kaupan pihalla.... Jos pystyy kaupan pihalla olemaan, niin miksi ei pystyisi sinne postiin menemään, vaikka on kipeä??
[/quote]
Luepa uudestaan. :)
No mitäs siihen heidän valtakirjaan valmiiks oli täytetty?
[quote author="Vierailija" time="19.01.2015 klo 03:45"]Oli kipeä, mutta hillui kaupan pihalla.... Jos pystyy kaupan pihalla olemaan, niin miksi ei pystyisi sinne postiin menemään, vaikka on kipeä?? Ei sua ap yhtään häirinnyt tämä selitys? Ja kaikkiin paketteihin ei edes tarvita valtakirjaa, ei ainakaan tavallisiin postipaketteihin. Kirjatut yms. on asia erikseen.
[/quote] siis tämän naisen "poikaystävä" (joka oli siis heidän mukaansa tämän paketin tilaaja/) oli kipeä, eikä tällä naisella itsellään ollut henkkareita. Anteeksi kun tuli vähän sekava teksti :|
Ap
No ei välttämättä mikään huijaus. Mulla itsellä oli passi+viisumi tulossa postiin (enkä omista muita henkkareita) joten oli pakko laittaa kaveri hakemaan ne valtakirjalla.. Nykyään postissa vaaditaan aina henkkarit ja sotu.
Mimmit ovat dyykanneet jonkun tuntemattoman ihmisen henkilötiedot sisältävän paperin roskiksesta ja tehneet tilauksen laskulla, miehen hlötunnuksella ja omalla puhelinnumerollaan. Kun paketti saapuu perille, saapumisilmoitus tulee tekstarilla. Ovat sitten väsänneet valtakirjan ja loppu onkin historiaa. Zalando yrittää karhuta laskua mieheltä, mies kiistää sen ja tekee rikosilmoituksen, poliisi tilaa tiedot Matkahuollosta, sieltä löytyy sun sukunimi ja henkilötunnuksen loppuosa, poliisi soittaa sulle.
[quote author="Vierailija" time="19.01.2015 klo 03:53"]Mimmit ovat dyykanneet jonkun tuntemattoman ihmisen henkilötiedot sisältävän paperin roskiksesta ja tehneet tilauksen laskulla, miehen hlötunnuksella ja omalla puhelinnumerollaan. Kun paketti saapuu perille, saapumisilmoitus tulee tekstarilla. Ovat sitten väsänneet valtakirjan ja loppu onkin historiaa. Zalando yrittää karhuta laskua mieheltä, mies kiistää sen ja tekee rikosilmoituksen, poliisi tilaa tiedot Matkahuollosta, sieltä löytyy sun sukunimi ja henkilötunnuksen loppuosa, poliisi soittaa sulle.
[/quote]Pitäisköhän mun itse ottaa yhteys poliisiin ja selittää asia, vai odottaa ja katsoa mitä tapahtuu?
Ap
[quote author="Vierailija" time="19.01.2015 klo 04:02"]
[quote author="Vierailija" time="19.01.2015 klo 03:53"]Mimmit ovat dyykanneet jonkun tuntemattoman ihmisen henkilötiedot sisältävän paperin roskiksesta ja tehneet tilauksen laskulla, miehen hlötunnuksella ja omalla puhelinnumerollaan. Kun paketti saapuu perille, saapumisilmoitus tulee tekstarilla. Ovat sitten väsänneet valtakirjan ja loppu onkin historiaa. Zalando yrittää karhuta laskua mieheltä, mies kiistää sen ja tekee rikosilmoituksen, poliisi tilaa tiedot Matkahuollosta, sieltä löytyy sun sukunimi ja henkilötunnuksen loppuosa, poliisi soittaa sulle. [/quote]Pitäisköhän mun itse ottaa yhteys poliisiin ja selittää asia, vai odottaa ja katsoa mitä tapahtuu? Ap
[/quote]
Muistatko miehen nimen? Ota häneen yhteyttä ja kysy oliko valtakirja aito.
[quote author="Vierailija" time="19.01.2015 klo 04:08"][quote author="Vierailija" time="19.01.2015 klo 04:02"]
[quote author="Vierailija" time="19.01.2015 klo 03:53"]Mimmit ovat dyykanneet jonkun tuntemattoman ihmisen henkilötiedot sisältävän paperin roskiksesta ja tehneet tilauksen laskulla, miehen hlötunnuksella ja omalla puhelinnumerollaan. Kun paketti saapuu perille, saapumisilmoitus tulee tekstarilla. Ovat sitten väsänneet valtakirjan ja loppu onkin historiaa. Zalando yrittää karhuta laskua mieheltä, mies kiistää sen ja tekee rikosilmoituksen, poliisi tilaa tiedot Matkahuollosta, sieltä löytyy sun sukunimi ja henkilötunnuksen loppuosa, poliisi soittaa sulle. [/quote]Pitäisköhän mun itse ottaa yhteys poliisiin ja selittää asia, vai odottaa ja katsoa mitä tapahtuu? Ap
[/quote]
Muistatko miehen nimen? Ota häneen yhteyttä ja kysy oliko valtakirja aito.
[/quote]no ei tietenkään muista!
Minkä takia zalandon paketti tartti valtakirjan ja mitä siihen oli ap valmiiks täytetty?
Zalando on nettikauppa, jossa myydään ainakin naisten vaatteita.
Häh eihän sitä pakettia saa ilman että todistaa henkilöllisyyden (pitää olla sama kuin paketin tilaaja) tai valtakirjan näyttää siitä. En tajuu miten sait paketin sieltä. Ja hältyskellot ei soinu siinä kohtaa kun joku pyytää hakemaan paketin ja tarjoaa siitä rahaa?