Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Olenko liian herkkä ja epävarma?

Vierailija
05.11.2021 |

Miehellä on ärsyttävä tapa huomautella asioista ja hän saa minut helposti tuntemaan itseni huonoksi vaikkei sanoisi sinänsä mitään ikävää. Jos olen siivonnut hän löytää matolta pölypallon ja huomauttaa siitä. Jos teen ruokaa hän huomauttaa sotkusta. Ylipäätään hän usein kyselee miksi teen jonkun asian sillä tavalla kun teen. Välillä tuntuu kuin olisin jonkun tarkkailun alla. Hän ei sano asioita välttämättä negatiiviseen sävyyn vaan usein myös humoristisesti, mutta itse en jaksa aina ottaa asioita kovin hyvin vaan saatan pahoittaa mieleni, mistä taas mies turhautuu ja sanoo etten osaa ottaa vastaan neuvoja. Hänellä on myös ärsyttävä tapa heittää vitsejä suhteessamme. Hän tietää, että minulla on epävarmuutta johtuen petetyksi tulemisesta aiemmassa suhteessa. Hän saattaa heittää jonkun keskustelun yhteydessä ihan viattomasti vitsin tyylillä "vietetäänkö ensi vuonna yhteistä joulua, se jää nähtäväksi". Nämä jäävät pyörimään päähäni ja saavat varmistelemaan mieheltä mitä hän tarkoitti, minkä jälkeen hän sanoo minun olevan liian epävarma. Nuo asiat jäävät usein myös jotenkin ilmaan roilkumaan.

En tiedä saako tästä nyt mitään selvää, näitä on vaikeaa selittää kun kyse on aika hienovaraisista asioista. Mutta miltä tämä teistä kuulostaa, olenko liian herkkä enkä vain osaa suhtautua? Tiedän kyllä, että itsetuntoni ei ole paras mahdollinen ja asiat saattavat siksi mennä liikaa iholle.

Kommentit (28)

Vierailija
1/28 |
05.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tuo oli totta. Vaikuttaa siltä että miehesi kiusaa sinua.

Vierailija
2/28 |
05.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehellä on joku pakkomielle siisteydestä, ei ole normaalia huomauttaa ihan kaikesta liasta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/28 |
05.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehesi käytös ei kuulosta fiksulta. Jos tietää sinun olevan epävarma, miksei käyttäydy niin, että tuntisit olosi varmemmaksi? Sen sijaan hän ruokkii omalla käytöksellään sitä epävarmuuttasi. Ei hyvä. Jaksatko oikeasti miestä, joka ei emotionaalisella tasolla tunnu turvalliselta? Tsemppiä sulle.

Vierailija
4/28 |
05.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koita vähän ryhdistäytyä, leiki että olet itsevarma. Jos hän ärsyyntyy siitä niin selvä tapaus, hän on vallanhaluinen ja nakertaa sinua pienemmäksi.

Hyvät kaverit vahvistaa, huonot heikentää.

Vierailija
5/28 |
05.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miehesi käytös ei kuulosta fiksulta. Jos tietää sinun olevan epävarma, miksei käyttäydy niin, että tuntisit olosi varmemmaksi? Sen sijaan hän ruokkii omalla käytöksellään sitä epävarmuuttasi. Ei hyvä. Jaksatko oikeasti miestä, joka ei emotionaalisella tasolla tunnu turvalliselta? Tsemppiä sulle.

Tuota juuri mietin, että jaksanko. Mies ei oikein ymmärrä asiaa vaan näkee, että minun on opittava suhtautumaan eri tavalla. Olen sitten ajatellut, että kai minä vaan olen niin rikkinäinen etten osaa ottaa asioita kevyemmin.

Vierailija
6/28 |
05.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet huonossa suhteessa. Eroa ja ryhdy arvostamaan itseäsi.

Vierailija
7/28 |
05.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En jaksanut lukea kuin otsikon mutta minä en ole enää itsevarma. Mitäs nyt?

Ollaan kaikki onnellisia asiasta ja eletään elämämme loppuun asti. Tavoite saavutettu.

Vierailija
8/28 |
05.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tavoite saavutettu Wille, Suvi, Seija, Terhi ja Mari.

Vierailija
9/28 |
05.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi katselet tuollaista

Vierailija
10/28 |
05.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloittaja taisi nukahtaa.

Vierailija
11/28 |
05.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kuuntelisi tuommoista hetkeäkään, sehän rääkkää sinua tahallaan.

Vierailija
12/28 |
05.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asioille saattaa sokeutua kun sen keskellä on, ulkopuolelta on helppo ihmetellä miksi joku ei näe tilannetta.

Vierailija
13/28 |
05.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Henkistä väkivaltaa. Jos ei "minusta tuntuu kurjalta" -sanomisesta usko, lähde pois suhteesta. Ei rakasta kuulu kiusata.

Vierailija
14/28 |
06.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

On vaikeaa hahmottaa onko kyse huonosta kohtelusta vai siitä, että olen itse yliherkkä ja otan asiat liian vakavasti. Ap

Vierailija
15/28 |
06.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaksoin lukea ehkä kolme riviä. Miksi olet tuon miehen kanssa? Eroa.

Vierailija
16/28 |
06.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jaksoin lukea ehkä kolme riviä. Miksi olet tuon miehen kanssa? Eroa.

Ehkä ulkopuolisille näyttää selkeämmältä, mutta itse ei ole yhtään helppo nähdä asiaa noin. Toisessa on ne hyvät puolet myös. Mutta siksi halusinkin kuulla ulkopuolisten mielipiteitä, selkeyttääkseni asioita. Ap

Vierailija
17/28 |
06.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap. Olet suhteessa tunnerajoitteisen ja empatiakyvyttömän taikka vakavimmillaan tunnekylmän antisosiaalisen persoonallisuushäiriöisen ihmisen kanssa. Kyllä hekin osaavat (!) olla mukavia aika ajoin ja heissäkin on "hyviä" puolia, mutta he ovat silti enemmän haitaksi ja vaaraksi. 

Sinun on vaikea nähdä koko hommaa, koska jutut ovat Vielä "subtle", matalan tason/hienovaraisen tason juttuja, joilla nakerretaan pois itseluottamustasi ja trollataan epävarmuutesi kustannuksella. Hän on ottanut luottamuksen kautta saadut "heikkoutesi" = aseiksi, joita käyttää sinua vastaan ja joilla perustelee ja _oikeuttaa_ tekemisiään. Hyväsydäminen ei tee niin. Hän ei vahvista sinua vaan päinvastoin nakertaa ja kuin katselee, miten henkinen vallankäyttönsä menee sinuun ja tavoitteena on sinun saaminen täysin kontrollinsa alle. Hän saa sanoa sinulle mitä vaan "kritiikin" ja "neuvonantamisen" ja "vitsailemisen" takia, sinun kuuluisi vain ottaa kaikki vastaan. Ymmärrätkö mikä asemasi on.

Hän on saanut sinut jo uskomaan, että ehkä vika on suhtautumisessasi. Herkkänä ja tunnekykyisenä ihmisenä sinä koet helpommin syyllisyyttä ja haluat ottaa muita huomioon, olet pehmeä tapaus ja sellaisia nämä etsivätkin. Sinun pehmeä suhtautumisesi on se, mikä on hänen mieleensä, sinä olet muokkauskelpoinen ja hän saa käyttää henkistä vallankäyttöään eikä sinusta ole vastusta. Hän antaa ymmärtää, että se on hänen päätännässään, oletteko yhdessä vai ette, samalla "vitsi" kertoi että hänestä sinä et ole tarpeeksi hänelle, kuin jossain olisi parempaa (kiusantekoa ja epävarmemmaksi sinua tarkoituksella tekevää, hyvin ilkeää, oikeasti sinä olet hänelle paras Kohde) . Hänelle asiat ovat mallillaan, sinulle eivät.  

Mitä sinun kannattaa tehdä, vaikka sinusta tuntuu että vielä ei ole ollut järkyttävän isoja red flageja. Mutta itse asiassa tuossa kertomassasi ON jo ison tason red flag: HÄN EI VÄLITÄ SINUN TUNTEISTASI EIKÄ KOE EMPATIAA EIKÄ YMMÄRRYSTÄ, TÄTÄ OLLUT EI VAIN YKSI KERTA VAAN KAUTTA LINJAN. Ymmärrätkö, hän ei kuuntele sinua eikä välitä. Piste. Se on aivan sama, jos hän tulee synttäripäivänä tuomaan hienon rannekorun ja kukkia ja on välillä mukavaa. 

Mitä voit tehdä, jos et heti halua erota - mikä olisi suositeltavaa, koska hän EI tule muuttumaan, hän on sen jo tehnyt selväksi että vika on sinussa eikä hänen omassa käyttäytymisessään ja suhtautumisessaan ole vikaa. Red flag antisos pershäiriö taikka määrittämätön kusipäisyys. 

Niin. Mitä voit kokeilla Ennen eroamista, jos tarvitset ns adjustement periodin taikka kokeilujakson, jossa voit vähän itsekin eksperimontoida  hänen kanssaan. Ensinnäkin, ala miettiä. Tiedosta että Hän on KÄÄNTÄNYT oman väärän suhtautumisensa Sinun vääräksi suhtautumiseksi. Hänen oma negatiivinen ja arvosteleva kontrollisuhtautumisensa on samalla ollut myös osoitusta ARVOSTUKSEN puutteesta sinun tekemisiäsi kohtaan; sinä olet siivonnut taikka laittanut ruokaa, MIKSI hän ei sano mitään positiivista JA miksi hän ei sitten ITSE tule yhdessä tekemään/auttamaan. 

Jatkuu!

Vierailija
18/28 |
06.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jatkoa!

Sinun tarvitsisi saada ehkä vähän suuttumusta pintaan. Sinulla ON siihen oikeus. Päätä lopettaa kynnysmattoilu ja vaikertaminen itsesyytöksissä tai nynnyäminen, näillä keinoin hän jatkaa ja jatkaa kunnes lopulta voittaa sinut eli tuhoaa sinun oman tahtosi ja kaiken lopunkin varmuutesi. Mm. narsistit toimivat näin.  Hän ei välttämättä ole narsisti, mutta hänellä on selvästi red flags tunnekyvyttömyyttä ja kylmyyttä, hän "trollaa" suhteessa olevaa naisystäväänsä. Voi olla että miehen kotona on ollut tuollaista, sieltä mahdollisesti saanut mallia. Toisaalta sinun haavoittuvuutesi tällaisen sättimissuhteen kohteeksi voi olla osin perua siitä, että sinun halusi ja tarpeesi on aiemmin elämässäsi sivuutettu ja olet jo aiemmin kokenut riittämättömyytttä. 

Joten kun hän tulee ensi kerran sanomaan tiskaamistesi (tms) viereen kritiikkiä, niin hae temperamentti ja varmuus esiin syvältä suonistasi ja paukauta harja tiskiin ja sano: herra on hyvä ja jatkaa tiskaamista! Nyt loppu tämä sättiminen ja kontrolli tässä suhteessa! Ja sinä korjaat ASAP paskan suhtautumisesi, sinä tässä olet ollut väärässä väärän suhtautumisesi kanssa, saakelin tunnekylmiö! 

Sanoisin että voi olla herättelevää. Sitten pidät varmuutesi ja linjasi, kerrot kuin idiootille miten se on niin, että HÄN ei ole ottanut sinun tunteita huomioon eikä välitä, ja se on väärin suhteessa, hänen suhtautumisensa on kuin jonkin kiusaajan taikka trollin. Ja se on nyt loppu, ja lisäksi sano hänelle että hän on ottanut sinun herkkyytesi "aseeksi" itseäsi vastaan, jolla samalla oikeuttaa oman bullylinjansa. Sadistista. 

Mutta jos olet tekemisissä "kaiken kääntelijän" gaslighttaaja-kusipää-narsistin tms kanssa, varaudu siihen, että hän tulee kutsumaan sinua "hulluksi" ja koettaa horjuttaa itseluottamustasi huutamalla että olet ihan sekaisin jne. Aiemmin hän sanoi sinua vaan "epävarmaksi" jne, mutta jos laitat tulta takkaan ja varmuutta kehiin (oikeutettua olisi gaslighttauksen jälkeen näyttää että homma on oikeasti näin)...., niin hän todennäköisemmin koettaa nakertaa kertaheitolla itseluottosi nollaan ja sanoo sinua hulluksi, ja koettaa saada sinut epäilemään mielenterveyttäsi itseluottamuksesi ohella. Tyypillistä henkistä väkivallankäyttöä. 

Nyt sinulla on keinoa jatkon varalle, tarvitaan siis suunnanmuutos ja epävarmuuden tilalle varmuus ja on aika hänen kohdata musiikki kuten Ameerikassa sanotaan. Eroaminen olisi silti suositeltavinta ja sitten alat vahvistaa itseäsi rauhassa ja haet ymmärrystä/tietoisuutta red flagien näkemiseen jatkoon ja siihen, mitkä tarpeet ovat kohdallasi tarpeen kohdata eikä niin päin että sinä miellytät toista itsesi kustannuksella. Kaikkea hyvää sinulle <3 

Vierailija
19/28 |
06.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en toista kertaa miehelle ruokaa tekisi, jos ainoa kommentti mitä saisin olisi huomauttelua tiskeistä ja sotkuista (jotka minulla on tapana hoitaa syömisen jälkeen, jäähtyneen ruoan syöminen kun ei ole yhtä nautinnollista). Jotkut miehet jopa tiskaavat ja siivoavat kaiken itse, kiitokseksi valmiiseen pöytään pääsystä.

Vierailija
20/28 |
06.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kummallakaan teistä ADHD, asperger tai erityisherkkyys?