Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Paljonko 180 senttisen naisen pitäisi painaa?

Vierailija
18.01.2015 |

About?

Kommentit (43)

Vierailija
21/43 |
18.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.01.2015 klo 16:25"]

[quote author="Vierailija" time="18.01.2015 klo 16:18"]

Reippaasti alle 60 kg??? Eli jotain 53 kiloako? Itse olen 180 cm pitkä ja olen painanut joskus 55kg ja olin aivan liian laiha. (En laihduttanut tarkoituksella, vaan rankat ajat veivät ruokahalun.) Nyt painan 74 kg ja pudotettavaa olisi jonkun verran. Olisin tyytyväinen, jos paino olisi alle 70 kg ja kiinteytyisin.

[/quote]

Juu, joku 53-55 kg on mulle paras paino. En ole erityisen lihaksikas, mutta harrastan kuitenkin liikuntaa, lähinnä juoksua. Läskiä on edelleen, etenkin vatsassa, raajat eivät ole tikut, tissit on pienet isommassakin painossa. Jollekin toiselle samanpituiselle se paras paino on huomattavasti enemmän.

[/quote]

Hei oikeesti, jos 180 senttinen painaa 53-55 kiloa, niin sillä ei ole mitään läskiä. Kuten sanottua, anorektikkokin on omasta mielestään läski.

Vierailija
22/43 |
18.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mä oon 178, että en ihan 180 pitkä. Painan nyt 65 ja olen ihan normaalivartaloinen. Eli 65-70 ois varmaan ihannepaino 180cm pitkälle?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/43 |
18.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.01.2015 klo 16:27"]

[quote author="Vierailija" time="18.01.2015 klo 16:22"]

[quote author="Vierailija" time="18.01.2015 klo 16:20"]

[quote author="Vierailija" time="18.01.2015 klo 16:16"]

178cm ja 58kg on jo alipainoinen

[/quote]

Mutta en siltä näyttänyt, ja varaa oli vielä laihtuakin. Yksilöllistä, kuten sanoin.

[/quote]

En usko. Anorektikkokin on omasta mielestään läski.

[/quote]

Eikä tuosta pitkä matka anoreksiaan olekaan.

Jotenkin "hauskaa" että naisten ihannepaino on nykyään alle normaalipainon alarajan.

[/quote]

Minä en ainakaan ole väittänyt, että naisten ihannepaino on alle normaalipainon alarajan. Olen puhunut vain omasta puolestani. Turha tulla laittamaan sanoja mun suuhun. Olen siis tuo 15. Surkuhupaisaa on se, että käsitys normaalista on vääristynyt siinä mielessä, että hoikempia haukutaan nykyään ja vain ylipaino on sallittua. Ihan reilusti ylipainoistakin sanotaan normaaliksi, terveen näköiseksi, vähän pyöreäksi ja muodokkaaksi.

Vierailija
24/43 |
18.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anoreksia ja alipaino ovat eri asioita. Anoreksia on syömishäiriö, alipaino taas voi johtua muistakin tekijöistä.

Vierailija
25/43 |
18.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.01.2015 klo 16:27"]

[/quote]

Mutta en siltä näyttänyt, ja varaa oli vielä laihtuakin. Yksilöllistä, kuten sanoin.

[/quote]

[/quote]

Ja läskifanien verenpaine nousee, jos joku on hoikka, terve ja vielä hyvännäköinen.

[/quote]

Mitäs 160 senttisen naisen sitten pitäis painaa? 35 kg?

Vierailija
26/43 |
18.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naisista en tiedä, mutta miehille 180cm Bmi:n kautta antaa 64-82 kg haarukan.

Vierailija
27/43 |
18.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.01.2015 klo 16:30"]

Reippaasti alle 60 kg??? Eli jotain 53 kiloako? Itse olen 180 cm pitkä ja olen painanut joskus 55kg ja olin aivan liian laiha. (En laihduttanut tarkoituksella, vaan rankat ajat veivät ruokahalun.) Nyt painan 74 kg ja pudotettavaa olisi jonkun verran. Olisin tyytyväinen, jos paino olisi alle 70 kg ja kiinteytyisin.

[/quote]

Juu, joku 53-55 kg on mulle paras paino. En ole erityisen lihaksikas, mutta harrastan kuitenkin liikuntaa, lähinnä juoksua. Läskiä on edelleen, etenkin vatsassa, raajat eivät ole tikut, tissit on pienet isommassakin painossa. Jollekin toiselle samanpituiselle se paras paino on huomattavasti enemmän.

[/quote]

Hei oikeesti, jos 180 senttinen painaa 53-55 kiloa, niin sillä ei ole mitään läskiä. Kuten sanottua, anorektikkokin on omasta mielestään läski.

[/quote]

Kyllä minä ihan itse tiedän oman kroppani ja sen, onko siinä läskiä vai ei. Turha vetää anorektikkokorttia tähän keskusteluun. Ottaako tosiaan noin paljon päähän se, että jotkut vain ovat hoikkia ilman ongelmia ja sen kummempia ponnisteluita? Näköjään. Pitää varmaan alkaa keskustella samalla tyylillä. Eihän se läskikään omasta mielestään ole lihava, muodokas vain.

Vierailija
28/43 |
18.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

80 +- 10kg

Vierailija
29/43 |
18.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.01.2015 klo 16:07"]Kyllä yli 70 kiloa on tuonkin pituisille useimmiten liikaa. Jos olet tosi timmi urheilija, niin ei välttämättä. Mutta harvalla on kuitenkaan niin paljon lihaksia, että niillä voisi painoa selittää. Mä olen pari senttiä lyhyempi, ja mun ihannepaino on reippaasti alle 60 kg. Yksilöllistä.
[/quote]

Toivottavasti kukaan ei mennyt näin köyhään provoon :)

Vierailija
30/43 |
18.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.01.2015 klo 16:36"]

[quote author="Vierailija" time="18.01.2015 klo 16:30"]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

Kyllä minä ihan itse tiedän oman kroppani ja sen, onko siinä läskiä vai ei. Turha vetää anorektikkokorttia tähän keskusteluun. Ottaako tosiaan noin paljon päähän se, että jotkut vain ovat hoikkia ilman ongelmia ja sen kummempia ponnisteluita? Näköjään. Pitää varmaan alkaa keskustella samalla tyylillä. Eihän se läskikään omasta mielestään ole lihava, muodokas vain.

[/quote]

Se on aivan totta, ettei ylipainoinenkaan välttämättä ymmärrä olevansa lihava. Kuten ei alipainoinenkaan olevansa liian laiha.

Vierailija
31/43 |
18.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.01.2015 klo 16:34"]

Mitäs 160 senttisen naisen sitten pitäis painaa? 35 kg?

[/quote]

Taas tätä tuttua palstatyyliä, mitään muutahan ei ole olemassa kuin äärirajat.

Vierailija
32/43 |
18.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

180

Vierailija
33/43 |
18.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näköjään pullukoiden (eli ylipainoisten, jopa lihavien) päivä menee pilalle, jos joku painaakin heitä vähemmän ihan luonnostaan. Kaikki hoikat ovat tietenkin syömishäiriöisiä, anorektikoita, säälittäviä ruipeloita jne. Joopa joo. Usein valitetaan läskivihasta, mutta kyllä nykyään laihat, hoikat ja jopa normaalipainoiset tuntuvat olevan se suurempi vihan kohde.

Vierailija
34/43 |
18.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.01.2015 klo 16:32"][quote author="Vierailija" time="18.01.2015 klo 16:27"]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

Eikä tuosta pitkä matka anoreksiaan olekaan.

Jotenkin "hauskaa" että naisten ihannepaino on nykyään alle normaalipainon alarajan.

[/quote]

Minä en ainakaan ole väittänyt, että naisten ihannepaino on alle normaalipainon alarajan. Olen puhunut vain omasta puolestani. Turha tulla laittamaan sanoja mun suuhun. Olen siis tuo 15. Surkuhupaisaa on se, että käsitys normaalista on vääristynyt siinä mielessä, että hoikempia haukutaan nykyään ja vain ylipaino on sallittua. Ihan reilusti ylipainoistakin sanotaan normaaliksi, terveen näköiseksi, vähän pyöreäksi ja muodokkaaksi.
[/quote]

Kuka tässä mitään ylipainosta puhui? Jos et osaa lukea, niin NORMAALIPAINOSTA. On se kumma että useat pitää normaalipainoa läskinä.

Vierailija
35/43 |
18.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yli 70kg on jo läski. Täällä ehdotetut lukemat tomii miehille. Tämä on varmaan juuri sitä tasa-arvoa.

Vierailija
36/43 |
18.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No itse olen tuon mittainen ja minulle sopiva paino on 60-65 kg, sen yli tunnen keskivartaloni turvonneeksi. Myös ikä vaikuttaa, minusta on ihan luonnollista että äitini painaa 10 kg enemmän. Bmi on ihan hyvä suuntaviiva.

Vierailija
37/43 |
18.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.01.2015 klo 16:44"]

Näköjään pullukoiden (eli ylipainoisten, jopa lihavien) päivä menee pilalle, jos joku painaakin heitä vähemmän ihan luonnostaan. Kaikki hoikat ovat tietenkin syömishäiriöisiä, anorektikoita, säälittäviä ruipeloita jne. Joopa joo. Usein valitetaan läskivihasta, mutta kyllä nykyään laihat, hoikat ja jopa normaalipainoiset tuntuvat olevan se suurempi vihan kohde.

[/quote]

Eihän tässä kukaan normaalia enempää ketään vihaa, mutta jos joku on pahasti alipainoinen, lienee samantekevää terveyden kannalta onko anorektikko vai ei. Eniten tuossa häiritsee se, että myös nämä anorektikkopainoissa olevat kokevat itsensä lihaviksi. Kuinkahan muuten kävisi, jos joskus saataisiin toimiva laihdutuslääke markkinoille?

Vierailija
38/43 |
18.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

2

Vierailija
39/43 |
18.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla pituus 181 ja oma paras painoni on ~65kg, mieluummin vähän alle kuin yli. Siis näyttää ja tuntuu parhaalta, mahtuu koon 38 vaatteet päälle.

Vierailija
40/43 |
18.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.01.2015 klo 16:52"]

[quote author="Vierailija" time="18.01.2015 klo 16:44"]

[/quote]

Eihän tässä kukaan normaalia enempää ketään vihaa, mutta jos joku on pahasti alipainoinen, lienee samantekevää terveyden kannalta onko anorektikko vai ei. Eniten tuossa häiritsee se, että myös nämä anorektikkopainoissa olevat kokevat itsensä lihaviksi. Kuinkahan muuten kävisi, jos joskus saataisiin toimiva laihdutuslääke markkinoille?

[/quote]

Yleensä syömishäiriöiset tuntevat itsensä lihaviksi, vaikka he olisivatkin pahasti alipainoisia. Tässä ketjussa ei käsittääkseni ole anorektikoita. Eikä ole ollenkaan samantekevää terveyden kannalta, onko anorektikko vai ei. Anorektikko on sairas, syömishäiriö on sairaus. Syömishäiriöllä on vaikutuksia sekä mielenterveyteen että fyysiseen terveyteen. Totta kai sillä on merkitystä, onko laihalla sairaus vai ei. Syömishäiriöinen on päässyt painoonsa vaarallisin ja luonnottomin keinoin, hän pyrkii yleensä vielä laihduttamaan lisää, jopa niin paljon, että hengenvaara uhkaa. Se on eri asia kuin henkilö, jonka painoindeksi nyt vain sattuu olemaan matala luonnostaan.