Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Paljonko syöt leipää päivässä?

18.01.2015 |

Kysymys otsikossa.

Havahduin itse siihen, että oli reissumiestä aamupalaksi, iltapalaksi ja vielä töissä eväänä. Kunnon lämmintä ruokaa oikeastaan ainoastaan päivällisellä.

Olen viikon ollut ilman leipää nyt ja hyvä fiilis. En ole hiilaripelkoinen, saan päivän hiilarit ja kuidut muusta ruuasta.

Kuinka teillä?

Kommentit (33)

Vierailija
1/33 |
18.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.01.2015 klo 17:46"]En ollenkaan, leipä lihottaa.
[/quote]
Se, mitä laitat leivän päälle, lihottaa.

Vierailija
2/33 |
18.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään todellinen poikkeuspäivä:

- aamiainen 1 siivu täysjyväpaahtoleipää + paistettu kananmuna

- lounaaksi ruisleipäsiivu ja tonnikala-avokadohässäkkää

- iltapala samaa kuin lounaalla, maistui ihan hyvälle treenin jälkeen

Yleensä en syö edes siivua päivässä, menisköhän 3-4 siivua ruisleipää viikossa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/33 |
18.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

5-8 palaa jokapäivä ruisleipää, en syö vaaleaa...

Vierailija
4/33 |
18.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

4-6 viipaletta, useimmiten ruisleipää, joskus muuta täysjyväleipää. Ruuan kanssa otan leipää yleensä vain, jos tarjolla on keittoa.

5/33 |
18.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En yhtään.

Vierailija
6/33 |
18.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

0-4 viipaletta

Vierailija
7/33 |
18.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä 2 viipaletta päivä, joskus menee 3. Kätevä aamu/välipala, kun veganismi, kilpirauhasen vajaatoiminta ja ärtynyt suoli rajoittavat syömistä jo ihan tarpeeksi. 

Vierailija
8/33 |
18.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ollenkaan, leipä lihottaa.

Vierailija
9/33 |
18.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aamupalalla aina kaksi reissaria. Töissä keittolounaan tai salaatin kanssa pari viipaletta sekaleipää eli pari kertaa viikossa. Kaksi reissaria jos syön iltapalaa eli ehkä 4 kertaa viikossa. Ei ole huono olo vaikka syön myös perunaa ja pastaa.

Vierailija
10/33 |
18.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse havahduin n. 5kk sitten leivän kulutukseeni ja päätin lopettaa kokonaan... Ei ole tuottanut ongelmia

Vierailija
11/33 |
18.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole syönyt tänä vuonna leipää vielä ollenkaan :) Olen ns. hyvähiilarisella ruokavaliolla ja saan tarvittavan kuidun kasviksista, marjoista, täysjyväkaurapuurosta yms. Leipä palaa kyllä ruokavaliooni pian täysjyväruisleivän muodossa.

Vierailija
12/33 |
18.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

0-2 viipaletta ruisleipää päivässä

Vierailija
13/33 |
18.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.01.2015 klo 17:45"]

Yleensä 2 viipaletta päivä, joskus menee 3. Kätevä aamu/välipala, kun veganismi, kilpirauhasen vajaatoiminta ja ärtynyt suoli rajoittavat syömistä jo ihan tarpeeksi. 

[/quote]

Ärtyneelle suolelle tekisi hyvää juurikin vältellä FODMAPeja eli myös vehnää, ohraa ja ruista. Tosin voihan olla että jo tämän tiesitkin ja syöt kauraleipää tms.

Vierailija
14/33 |
18.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt, kun laihdutan olen vähentänyt leivän syöntiä. 0-3 viipaletta ruisleipää tai näkkäriä.

Vierailija
15/33 |
18.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En lainkaan.

Vierailija
16/33 |
18.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

tosi paljon. tykkään leivästä.

Vierailija
17/33 |
18.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäis kyllä alkaa syömään enemmän, silloin kun söin joku 2-4 palaa päivässä olin vielä hoikka, nyt kun olen syönyt ehkä 1 palan kahdessa viikossa reilun vuoden verran olen lihonut 10kg.

Vierailija
18/33 |
18.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ravitsemusterapeutin ohjeen mukaan n. 9 palaa päivässä, ja nimenomaan Fazerin jälkiuunileipää, ainoa leipä mikä tekee hyvää ärtyneelle suolelleni. Vihanneksia ja juureksia voin syödä hyvin niukasti, niistä saan ripulin, sen takia syön vain yhden lämpimän aterian. Heti kun aloin syödä näin, painoni lopetti nousemisen.

Vierailija
19/33 |
18.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.01.2015 klo 18:15"]

[quote author="Vierailija" time="18.01.2015 klo 17:45"]

[/quote]

Ärtyneelle suolelle tekisi hyvää juurikin vältellä FODMAPeja eli myös vehnää, ohraa ja ruista. Tosin voihan olla että jo tämän tiesitkin ja syöt kauraleipää tms.

[/quote]

Syön vain gluteenitonta leipää.

Vierailija
20/33 |
18.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.01.2015 klo 18:21"]

Ravitsemusterapeutin ohjeen mukaan n. 9 palaa päivässä, ja nimenomaan Fazerin jälkiuunileipää, ainoa leipä mikä tekee hyvää ärtyneelle suolelleni. Vihanneksia ja juureksia voin syödä hyvin niukasti, niistä saan ripulin, sen takia syön vain yhden lämpimän aterian. Heti kun aloin syödä näin, painoni lopetti nousemisen.

[/quote]

Ravintoterapeuttisi ei ole ilmeisesti kuullut koskaan FODMAPista kun käskee syömään noin tolkuttomasti ruisleipää joka nimenomaan pahentaa ärtynyttä suolta. Lisäksi ruis ja sipuli on yleisimmät ruoka-aineet joita ärtynyt suoli-potilaat ei kestä. Ärtyneen suolen kanssa tulisi syödä täysin glueenittomasti.