Muistelen, että meillä kotona ei koiraa kohdeltu koskaan huonosti, vaikka olisi tehnyt mitä, mutta minua kyllä kasvatettiin remmin avulla.
Olin kai sitten vähemmän arvokas kuin koira :(
N30
Kommentit (32)
Vierailija kirjoitti:
suksikaa mulkerot sinne omaan ketjuunne onanoimaan, pakkoko oli aloittaa uusi
silkkaa säälin kerjuuta
Otapas ne psykoosilääkkeet.
Vierailija kirjoitti:
Väkivalta ei kuulu kasvatukseen.
No se hulluilla ja luonnevikaisilla ikävä kyllä kuuluu (vaikka tietenkään ei saisi).
Lastensuojelun huostat kasvavat koko ajan joten ongelma taitaa olla yhä tänäkin päivänä olemassa, vaikkei saisi tietenkään olla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joka vitsaa säästää se lastaan vihaa, tavattiin sanoa.
Täysin typerä ja järjetön sanonta. Toisin päin se menee, ei normaali ja rakastava vanhempi käytä lapseensa väkivaltaa.
Sanonta on vertaiskuvainnollinen.
Vierailija kirjoitti:
Tuo vitsahomma on joko ymmärretty tai käännetty väärin suomenkielisessa Raamatussa. Alunperin sen piti olla paimensauva eikä mikään vitsa. Ja mitä paimen tekee sauvalla? Ohjaa lampaitaan tai hakkaa susia, jotka yrittävät käydä lampaiden kimppuun.
En ole ennen tätä kuullut. Todella se on näin. Kiitos!
En tietenkään tunne tämän tapauksen taustaa, mutta tämä
Olin kai sitten vähemmän arvokas kuin koira :(
voi olla hyvinkin väärä tulkinta. Kyllä jotkut vanhemmat ovat pitäneet lapselle kovaa kuria nimenomaan siksi, että lasta on pidetty arvokkaana ja sen on ajateltu olevan lapsen parhaaksi.
Ainakin mun lähipiirissä pahimmilla narskuilla on paljonkin lemmikkejä, ja esittävät ainakin kovinkin eläinrakkaita ulospäin. Tykkäävät harrastaa näyttelyitä ym.eli ehkä enempi kuitenkin vain sellainen rakas esine/näyttelykappale vaan se elukkakin?
Tykätään, kun silläkin saa huomiota, ja mitäpä nämä eivät huomion vuoksi teksi. Kiva toki, että edes elukka ei ehkä joudu kärsimään näiden kynsissä. Olihan hitlerillakin se blondinsa, joskus luin arikeklin, jossa kerrotiin sen pel'änneen omistajaansa(miksköhän siinäkin casessa,hmm.)mutta koira ei voi oiekin paeta omistajans aluota, olipa millainen hirviö tahansa...
Vierailija kirjoitti:
Ainakin mun lähipiirissä pahimmilla narskuilla on paljonkin lemmikkejä, ja esittävät ainakin kovinkin eläinrakkaita ulospäin. Tykkäävät harrastaa näyttelyitä ym.eli ehkä enempi kuitenkin vain sellainen rakas esine/näyttelykappale vaan se elukkakin?
Tykätään, kun silläkin saa huomiota, ja mitäpä nämä eivät huomion vuoksi teksi. Kiva toki, että edes elukka ei ehkä joudu kärsimään näiden kynsissä. Olihan hitlerillakin se blondinsa, joskus luin arikeklin, jossa kerrotiin sen pel'änneen omistajaansa(miksköhän siinäkin casessa,hmm.)mutta koira ei voi oiekin paeta omistajans aluota, olipa millainen hirviö tahansa...
Niin, ei lapsikaan voi paeta. Eikä nuorikaan jos/kun on uhkailtu sillä lailla että henki lähtee jos kerrot.
Meillä isä ei löynyt meitä lapsia,en ainakaan muista,mutta uhkailua oli paljon että saadaan turpiin jos ei olla kunnolla (mitä olimme pelosta kans) huutoa,karjumista,solvaamista,kiroilua ja tavaroiden paiskomista oli kyllä aika runsaasti tarjolla,sairas sadisti ja narsistinen sekopää joka sais kuolla pois,en ole ollut väleissä puoleen vuoteen ja aion jatkaa välien poikki pitämistä.
Vierailija kirjoitti:
Tuo vitsahomma on joko ymmärretty tai käännetty väärin suomenkielisessa Raamatussa. Alunperin sen piti olla paimensauva eikä mikään vitsa. Ja mitä paimen tekee sauvalla? Ohjaa lampaitaan tai hakkaa susia, jotka yrittävät käydä lampaiden kimppuun.
Mitenhän se on sitten käännetty latinaksi? Katoliset papit ilmeisesti ymmärtänyt tämän "paimensauvan" vähän väärin.
Älä kalise kattila.