Legojen säilyttämisestä tuli mieleeni: onko keksitty?
Miksei ole olemassa (vai onko?!?!) muovisia litteitä, reunallisia levyjä, jonka voi levittää lattialle ja legot sen päälle. Matalat reunat pitäisivät legot levyn päällä etteivät levittäydy ympäri huonetta, sänkujen alle jne. Sitten kun lopettaa leikkimisen, legot saa kaadettua taitettavan levyn avulla kätevästi takaisin laatikoihin. Levyä voisi olla ainakin pari kokoa. Sellaista isompaakin kokoa saisi olla, että lapsi mahtuu istumaan sen 'sisään' leikkiessään.
Kommentit (55)
Onkohan tota helpboxia paranneltu? Meillä ostettiin niitä joskus vuosia vuosia sitten, kun oli joku miehen tuttu se keksijä. Toimi hetken iha ok, mutta levähtivät käytössä ihan muodottomiksi ja niist tuli ongelmajätettä joka pyöri varastossa pitkään. Maksoi kuitenkin jonku 50€, ettei raaskinu ihan roskiinkaan laittaa. Aika paljon muobilaatikosta.
Miten sä ap parin metrin laatikkoa nostelet ja taittelet ja muka kaadat jonnekin? Huhhahhei. Osta ikeasta joku liikennematto.
Tyhmältä näytti tuo helpbox. Siinähän sai pidellä pohjamuovia alhaalla ettei kaadu palikat minne sattuu mitä vilkaisin. Eiköhän jopa nuo kumiset kenkäkaukalot toimi jo paremmin, jotain muutaman euron kipale.
Ei ole kyllä huonoa sanottavaa Helpboxista. Hyvin on toiminut eikä laatikko kasattuna ole iso. Voi siis helposti liikutella tai pinota. Pohjamuovia ei ole tarvinnut mitenkään alhaalla pidellä.
[quote author="Vierailija" time="18.01.2015 klo 10:21"]Reunallisista levyistä en tiedä, mutta leikkialustaksi/laatikoksi taittuva legosäilytin on keksitty. Ja suomalainen keksijä, löytyy netistä.
[/quote]tuo ruli usan tai kanadan leijonan luolassa vuosia sitten. Yhtäkkiä suomen leijonan luoladta löytyi keksijä....
[quote author="Vierailija" time="18.01.2015 klo 12:03"]Näin jossain sellaisen kangasversion, joka on helppo toteuttaa itsekin.
N. 1m halkaisijaltaan oleva ympyrän muotoinen tukeva kangas, jonka reunaan pujoteltu paksumpi köysi joka toimii "reunana". Kun leikki on valmis, vedetään köysi kireelle ja legot jäävät keskelle säkkiin säilöön.
[/quote]mulla oli tuollainen yli 30 vuotta sitten. Oli legon oma farkkukankainen pussi.
[quote author="Vierailija" time="18.01.2015 klo 12:03"]Näin jossain sellaisen kangasversion, joka on helppo toteuttaa itsekin.
N. 1m halkaisijaltaan oleva ympyrän muotoinen tukeva kangas, jonka reunaan pujoteltu paksumpi köysi joka toimii "reunana". Kun leikki on valmis, vedetään köysi kireelle ja legot jäävät keskelle säkkiin säilöön.
[/quote]
Minulla oli tuommoinen kankainen lego alusta 90-luvulla. Äitipuoleni teki sen minulle itse!
[quote author="Vierailija" time="20.01.2015 klo 23:07"][quote author="Vierailija" time="18.01.2015 klo 12:03"]Näin jossain sellaisen kangasversion, joka on helppo toteuttaa itsekin.
[/quote]
Minulla oli tuommoinen kankainen lego alusta 90-luvulla. Äitipuoleni teki sen minulle itse!
[/quote]mulla oli legon aito farkkuinen. Muistan legon logon siitä vieläkin.
Sukulainen teki joskus muinoin itse naperoilleen ohuesta vanerista ja rimoista tehdyn pianosaranalla varustetun kiinnitaitettavan reunallisen legolaatikon, kooltaan ehkä n. 70cm x 70cm ja kannenpuoliskoiden korkeus/reuna oli n. 3-4cm.
Todella hyvä idea! Meilläkin olivi sellaiselle käyttöä. Ja tosiaan iso, jotta lapsi mahtuisi hyvin sen päällä leikkimään.
[quote author="Vierailija" time="18.01.2015 klo 11:16"]
No voi vittu, kyllä on perseestä että juuri sun pään sisällä kuvittelemaa tuotetta ei ole valmistettu.
[/quote]
KEKSINNÖT tehdään yleensä juuri tuosta syystä. Olisit iloinen että joku pystyy päänsä sisällä kuvittelemaan - aika paljon tämä ihmislajin kyky sinunkin elämääsi helpottaa.
Reunallisista levyistä en tiedä, mutta leikkialustaksi/laatikoksi taittuva legosäilytin on keksitty. Ja suomalainen keksijä, löytyy netistä.
Helpbox on aivan loistava keksintö, meillä on niitä sekä tytöllä että pojalla. Tarrojen kanssa boxista saa loistavan leikkialustan. Leikkipinta-alaa saa kätevästi lisättyä legoalustoilla, jotka sitten leikin lopuksi voi pinota laatikkoon. Ei muuta kun ostoksille www.helpbox.fi!