Säästeliäästi ihmiset, onko teillä joku asia josta ette suostu säästämään??
Siis tarkoitan nyt penninvenyttäjiä, en tavallista rahan käyttäjää.
Kommentit (40)
No, eipä tule mieleen. Kaikessa voi säästää.
Määrätyt lääkkeet ostan aina (toki halvin rinnakkaisvalmiste käy). Lasten koulukirjat ja tarvikkeet tulee myös maksettua kyselemättä.
Muussa sitten voi säästää.
Olen todella säästäväinen, mutta ruuan laadussa ja maussa sekä lisäravinteissa en juurikaan säästele muuten, kuin että vertailen eri kauppojen hintoja.
Vaatteita ja kenkiä ostan myös todella harvoin, joten niiden täytyy olla laadukkaita. Eli panostan laatuun, en määrään = säästöä.
Lemmikin eläinlääkärikulut, lemmikin ruoka ja varusteet. Ensin hoidan koiran sitten itseäni
Ruoka. Syön niin harvoin että silloin kun syön niin sen ruoan pitää olla just eikä melkein.
Vessapaperi. Ostan aina parasta laatua, because I’m worth it.
Toistaiseksi en ole ollut halukas säästämään lääkkeissä. - Toki jos on edullisempi rinnakkaisvalmiste tarjolla, niin olen saattanut hyväksyä sen. Mutta en säästä lääkärin määräämistä lääkkeistä niin, että jättäisin ne hankkimatta vain omaa nukuuttani tai muokkaa reseptiä mieleisekseni. Olen myös valmis maksamaan jonkin verran ennalyta ehkäisevästä terveyden -ylläpidosta. Esimerkiksi hain ja maksoin siitä, että sain itselleni kausi -influessa rokotteen, vaikka en kuulu toistaiseksi mihinkään ns. riskiryhmään.
Vierailija kirjoitti:
Ruoka. Syön niin harvoin että silloin kun syön niin sen ruoan pitää olla just eikä melkein.
Sama. Oma hyvinvointi = ruoka on sellainen, josta en ikinä säästä.
Kissan laadukas ruoka ja eläinlääkärikulut.
Säästeliäät = kitupiikit joilla ei ole elämää.
Kahvi. Ei kelpaa mikään juhlamokka, vaan pitää olla hyvää tummapaahtoista.
Tässä se nähdään. Kitsaat akat on aina noita kissanaisia.
Ja miksi harva sanoo ettei säästä terapiassa, Kelako ne vuosien itkut maksaa?
Vierailija kirjoitti:
Kahvi. Ei kelpaa mikään juhlamokka, vaan pitää olla hyvää tummapaahtoista.
Olet sitten jämähtänyt tuohon tummapaahtoiseen etkä tiedä että maailman parhaat kahvit ovat vaaleita, sillä niiden hienoja aromeja ei peitetä palaneen maulla.
Auton renkaat. Aina laadukkaat merkkirenkaat.
Kaikessa muussa tingin, mutta kahvista maksan mielelläni. Se on köyhän elämäni luksus.
Kahvi. En osta halpaa ja pahaa kahvia.
Kaveini on penninvenyttäjä, mutta sanoo oppineensa sen, että kengistä ei pidä säästää.
Yksityisyys. Esim. opiskeluaikana olin valmis maksamaan yksiöstä, vaikka solussa asuminen olisi ollut paljon halvempaa.
Kengät