Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Muutamme, ja viemme häälahjamme kirpparille.

Vierailija
17.01.2015 |

Ja mies olen! Minä, vaimoni ja nyt jo teini-ikäiset lapsemme olemme muuttamassa isompaan asuntoon. Muuton yhteydessä raivataan pois kaikenlaista käsittämätöntä rojua, jota on vuosikymmenten varrella tullut haalittua tai jota on lahjaksi saatu.

Kirpputorille lähtevät muun muassa häälahjaksi saadut savipata, esiliina, taulu, ruokailuvälinesarja, maljakko ja muuta roskaa, jota ei ole ikinä käytetty. Saapahan joku kirpparien kiertäjä aitoa, käyttämätöntä retrotavaraa 1990-luvulta!

Ai että miksikö ei ole käytetty? Koska ne häälahjat olivat jo annettaessa silkkaa roskaa! Siihen aikaan kun me menimme naimisiin, ei vielä ollut tapana antaa juhlavieraille luetteloa avioparin haluamista lahjoista, kuten myöhemmin on ollut tapana. Kaikki mahdolliset keittiötarvikkeet meillä jo oli valmiina, ja sukuun kuuluvan, itseään taiteellisena pitäneen (noloa!) serkkutytön taulu oli ihan kauhea!

Eikö se niin mene, että jos jotain ei tarvitse, se voidaan viedä kirpparille? Huonoimmat romut tietysti suoraan sekajäteroskikseen. Millaisia häälahjaksi saamiasi tavaroita sinä olet vienyt kirpparille, tai roskikseen?

Kommentit (44)

Vierailija
41/44 |
17.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos lapset on jo teini-ikäisiä niin miksei esim. niitä ruokailuvälineitä voisi säilyttää vielä muutaman voden jos jo 90-luvulta on pidetty? Nuorelle voisi olla mukavakin ajatus viedä omaan kotiinsa vanhempien häälahjaksi saamia käyttötavaroita. Harvalla opiskelijalla on myöskään heti varaa ostaa kaikki tarpeellinen uutena.

Vierailija
42/44 |
17.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.01.2015 klo 22:27"]

[quote author="Vierailija" time="17.01.2015 klo 22:06"] Ja siksi ihmettelen, mitä tämän päivän sukupolvet jättävät tuleville sukupolville, kun kaikki lahjat menevät roskiin tai kierrätykseen, eikä niillä ole mitään tunnearvoa, vaan pelkkä krääsä ja harmin tuoja. [/quote] Kyllä mä voin jättää mun lapsille ja lapsille jotain tavaraa mikä on harvinaista ja kenties arvokasta mutta en tod ala mitään ikean kuppeja varta vasten säilömään. Toisaalta, tehkööt sit aikoinaan ihan mitä tykkäävät mun tavaroille, saahan ne pitää vaik kaikki.

[/quote]

Joo, harvinaista ja arvokasta, mut entäs ne muut tavarat ?!? ?!?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/44 |
17.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.01.2015 klo 22:02"]

Tuossa taas yksi hyvä syy pysyä avoliitossa. Ja jollakinko on kaappitilaa säilyttää maljakkoarmeijaa jota tarvitaan ristiäisissä ja rippijuhlissa, siis kerran 10 vuodessa?

[/quote]

Eilkö kaappien ylähyllyt ole juuri tuollaisia varten? En mä ainakaan mitään arkitavaraa sinne ylös säilöisi.

Vierailija
44/44 |
17.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.01.2015 klo 21:45"]

Ja sitten valitetaan, jos jotkut pyytävät mahdolliset muistamiset rahana. Ei kukaan halua turhaa krääsää ja jos on pakko muistaa jotenkin, niin antakaa vaan suosiolla rahana tai lahjakorttina.

[/quote]

Tai sitten ajattelee niin, että kun se joka tapauksessa päätyy kirppikselle, niin miksi ei käydä hakemassa sitä kirppikseltä! Voihan ne ostaa sillä lahjarahalla keittiöön pöydän, joka sekin viedään kirpputorille tarpeettomana. Siksi paras lahja hääparille on hautakivi: sijoittakoot sen parvekkeelle tai makuuhuoneen nurkkaan odottaamaan käyttöä.