Millainen ihminen kykenee kaksoiselämään?
Mitä se vaatii ihmiseltä, että kykenee pitämään eri elämänsä niin erillään, ettei se toisen elämän osapuoli huomaa mitään? Millainen ihminen siihen kykenee? Sehän vaatii ihan mieletöntä kykyä sulkea puolet elämästä toisen puolen ulkopuolelle. Miten sellainen onnistuu? Mitä muuta se vaatii?
Kommentit (16)
Esimerkiksi jousimies nainen. Suhde kunnossa mutta silti tarvii kokeilla muuta. Läpeensä paskoja
Rakastunut mutta pelkuri joka haluaa kuitenkin pitää sen "tutun ja turvallisenkin".
Vierailija kirjoitti:
Älykäs, suunnitelmallinen, laskelmoiva, huolellinen, tarkka, motivoitunut...
Lisää tuohon listaan vielä sairas.
Tavallinen ihminen, esim minä. Sellainen jolla on huono avioliitto ja menee rakastumaan. Sitten kamppailee sen kanssa että voiko lähteä avioliitosta ja rikkoa perheen. Sitä päätöstä ei tee päivässä koska tilanne on niin piinallinen ja siihen liittyy paljon pohdintaa.
Kaksoiselämää se on ja niin raastavaa ettei sitä voi ymmärtää jos ei ole kokemusta.
En ole laskelmoiva, narsisti tms. Tavallinen yksinäisten vuosien jälkeen rakastunut.
No kaksoiselämä päättyi. Perhe särkyi. Nyt vuosien päästä täysin oikea ratkaisu ja sekin oli hyvä että annoin ratkaisulle aikaa.
Saa tuomita. Itse tiedän tehneeni oikein kun katson elämääni nyt enkä välitä siksi tuomioista, niitä jakaa naiivit ihmiset.
Luonnehäiriöinen vanhanaikaisesti sanottuna.
Persoona on jakautunut ja se mahdollistaa sujuvan tunnottoman valehtelun, ja normaalin esittämisen.
Huijaamisesta ja täydestä menemisestä nuo kiksinsä saavat. He halveksivat typeryksiä jotka uskovat heidän ”hyvyyteensä”. Toki he joka mutkassa alkeviivaavat uhriuttaan ja sitä, miten h e i t ä käytetään hyväksi. Eivät oikeasti välitä kenestäkään pennin vertaa.
Toiset ovat itsetiedottomampia ja elävät unenomaisessa transsissa. Kieltäminen on keskeinen puolustusmekanismi.
Pelottavaa yhtäkaikki, oli tietoista tai tiedotonta.
Vierailija kirjoitti:
Esimerkiksi jousimies nainen. Suhde kunnossa mutta silti tarvii kokeilla muuta. Läpeensä paskoja
Väität että syntymäaika vaikuttaa tähän? Esimerkiksi kesäkuussa syntyneet ei perseile koskaan? Mun eksä on sitten valehdellut syntymäpäivänsä.
Juicen mukaan toiset on luotuja kaksoiselämään.
Vierailija kirjoitti:
Suurinta osaa kansakunnasta ei ole luotu näihin kahden välisiin suljettuihin parisuhteisiin. Siitä kertoo ihan jo pettämisen yleisyys.
Eihän siihen tarvita muuta, kuin henkilö, jolla on alusta asti ollut paljon menoja ja joka on riittävän röyhkeä.
Ystäväni puoliso jäi ihan vahingossa vuosia jatkuneesta kaksoiselämästään kiinni. Tyyppi oli vähentänyt työntekoaan ja luopunut parista harrastukesta, joista vapautuneella ajalla ylläpiti sivusuhdettaan. Se oli ollut alusta asti normi, että mies teki pitkää päivää, kävi usein työmatkoilla ja iltaisin harrastuksista. Rytmi oli koko ajan pysynyt samana, joten ei se vaimo huomannut mitään eroa, vaikka mies olikin työmatkan tai tenniksen pelaamisen sijaan tyttöystävänsä luona.
Vierailija kirjoitti:
Tavallinen ihminen, esim minä. Sellainen jolla on huono avioliitto ja menee rakastumaan. Sitten kamppailee sen kanssa että voiko lähteä avioliitosta ja rikkoa perheen. Sitä päätöstä ei tee päivässä koska tilanne on niin piinallinen ja siihen liittyy paljon pohdintaa.
Kaksoiselämää se on ja niin raastavaa ettei sitä voi ymmärtää jos ei ole kokemusta.
En ole laskelmoiva, narsisti tms. Tavallinen yksinäisten vuosien jälkeen rakastunut.
No kaksoiselämä päättyi. Perhe särkyi. Nyt vuosien päästä täysin oikea ratkaisu ja sekin oli hyvä että annoin ratkaisulle aikaa.
Saa tuomita. Itse tiedän tehneeni oikein kun katson elämääni nyt enkä välitä siksi tuomioista, niitä jakaa naiivit ihmiset.
Olet narsisti.
Vierailija kirjoitti:
Mutta sinun ex-puolisosi ei ansainnut tulla kohdelluksi tuolla tavoin. Roikutit häntä ja petit, se on alhaisen ihmisen toimintatapa. Eli et todellakaan 'tehnyt oikein' ja helvetissä on erityinen paikka sinulle ja kaltaisillesi.
Vierailija kirjoitti:
laulu kertoo, siitä kun Juicen silloinen vaimo, petti Juicea Mikko Alatalon kanssa
Kyllä pitää ihmisen olla sinisilmäinen ja naiivi jos ei huomaa puolisossaan merkkejä toisesta naisesta/miehestä.
Tai sitten juurikin kieltää asian itseltään vaikka tietää totuuden-
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
laulu kertoo, siitä kun Juicen silloinen vaimo, petti Juicea Mikko Alatalon kanssa
Juice !!! 😁
Älykäs, suunnitelmallinen, laskelmoiva, huolellinen, tarkka, motivoitunut...