Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten ootte totutelleet pehmeistä ruuista/soseista karkeisiin ja selkeästi "kovempiin" ruokiin?

Vierailija
05.11.2021 |

Lapsen kanssa siis. 🙂

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
05.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Reseptivinkkejäkin saa laittaa 🙂

Vierailija
2/5 |
05.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raejuusto, marjat, leipä, hedelmäpalat yms

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
05.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pistät pöydässä lapsen eteen palasia, joita hän saa itse pistellä suuhun.

Esimerkiksi avokadoa ja muita suht pehmeitä aluksi, siitä sitten kovempiin.

Vierailija
4/5 |
05.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole yhdenkään lapsen kanssa kokenut tätä ongelmana. Olen laiska kokki ja survoin perunatkin vähän jotenkin sinne päin, joten ihan sileää ruokaa ei vauvat koskaan saaneetkaan. En myöskään ruvennut ostamaan mitään erikoisia vauvoille tarkoitettuja puuroja, vaan keittelin alusta alkaen ihan tavallista puuroa, jossa on vähän tekstuuria. Heti kun ovat oppineet istumaan syöttötuolissa ja pomimaan asioita suuhun, olen unohtanut soseutukset kokonaan ja pilkkonut ne perunatkin vain pieniksi palasiksi ja lyönyt eteen itse syötäväksi, jotta ehtisin minäkin syödä. Litistetyt marjat, pienet makaronit yms. ovat olleet tässä myös hyviä, tuo edellä mainittu raejuustokin olisi ollut koostumukseltaan hyvä mutta olen ollut siinä uskossa, ettei sitä alle vuoden ikäiselle saa vielä antaa..? Broilerin jauheliha ja lohi on mennyt myös näppärästi.

En tiedä, onko muksut vain poikkeuksellisen hyviä syömään vai eikö heillä ollut muita vaihtoehtoja, mutta tämä kuopuskin 11kk syö jo ihan mitä vaan missä muodossa vaan kun eteen laittaa, sen verran pilkon, ettei tukehdu. Ehkä vähän nirsommallekin tuo lohi "murustettuna" vaikkapa vähän rouhevammaksi jätetyn perunasoseen kanssa voisi olla hyvä startti?

Vierailija
5/5 |
07.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hedelmät hyviä. 👍

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi seitsemän yhdeksän