Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hiki tuhoaa kaikki mun paidat! :(

Vierailija
17.01.2015 |

Olen ollut kova hikoilemaan kainaloista murrosiästä lähtien. Monet paidat olen joutunut hävittämään, koska hiki pinttyy kainaloiden kohdalle semmoseksi koppuraksi. Pesen pyykkiä säännöllisesti ja suihkussa käyn päivittäin. Kaikki konstit olen kokeillut, paidat menevät pilalle muutamassa kuukaudessa. Tämän kiusallisen asian takia menee aika paljon rahaa paitoihin..  :( Prkl!

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
17.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Apteekista absolut torr tai triple dry dödö, hikilaput kainaloihin ja paitojen pesu kuudessakympissä. 

Vierailija
2/19 |
17.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Absolut torr pelasti elämäni.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
17.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli sama ongelma teini-iässä. Onneksi nyt mennyt ohi. Paitoihin pintty se haju, ja sitte ei lähteny enää pesussa pois, jolloin vaate oli käyttökelvoton. :| Siksi käytin paljon jotain huppareita ja kesäsin löysiä t-paitoja, koska niihin ei kainalot ylettäneet hikoamaan. Tyylini oli todella, sanoisinko poikamainen.

Vierailija
4/19 |
17.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yön yli liotus etikkavedessä tai kunnon suihkutus kainalokohtiin, hopeapallo mukaan pesuun, 60 asteen pesu. Pahimmat vedin 95 asteeseen. Osa hajos, osa kesti ja tuli käyttökelpoiseksi.

Tällä pelastin paljon paitojani, jotka luulin jo olevan roskiskamaa.

Ja kainaloon abbsolut torr.

Sori jos oot jo koittanut eikä siltikään auta....

Vierailija
5/19 |
17.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etikkaliotusta minäkin ehdotan

Vierailija
6/19 |
17.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen liottanut paitoja etikassa, sekään ei auta :( Ap

Vierailija
7/19 |
17.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pilalle mennyt paita on pilalla, usko jo. Ja usko, että pitää ostaa ANTIPERSPIRANTTI DEODORANTIN deodorantin sijaan, joka on pelkkä hajuste. Apteekista saa, kuten on jo kerrottukin.

http://www.tripledry.fi/

http://www.absoluttorr.fi/

Absolut Torr on paras myös minun mielestäni

Vierailija
8/19 |
17.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.01.2015 klo 17:51"]Hyi, onko hikoilevia naisia?

En panisi :X
[/quote]

Ai kauheeta. Miten tästä julmasta kohtalosta selviää ikinä!

Vierailija
9/19 |
17.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Triple dry apteekista ja sitten peset paitasi aina 60 asteessa. Tämä auttoi mun ukkooni ja sen paitoihin, jotka ennen haisi samantien, kun oli päälle laittanut.

Vierailija
10/19 |
17.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hajun saa pois alkoholilla. Ota vaikka Sinolia ja kasta paidan kainalo siihen. Pese sen jälkeen normaalisti koneessa (ei tarvitse huuhdella välissä). Koppuraisuus tulee kyllä varmasti jostain deodorantinjäämistä. Merkin vaihtaminen voi auttaa. 

Omat kainalotkin voi Sinolilla pyyhkäistä. Hikoilemista ei tietenkään vähennä, hien hajua kyllä. Ja niille, jotka kauhistelee Sinolin laittamista kainaloon: myös mm. Absolut Torr sisältää denaturoitua alkoholia. Samaa tavaraa. Absolut Torrissa on vain lisänä hikoilua estävää alumiinikloridia. 

Vierailija
11/19 |
17.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa ostaa niitä hikilappuja paitojen sisään kainaloiden kohdalle. Joskus kuulin että Fairy auttaa, nimenomaan fairy, sitä paitojen kainaloihin ja yön yli liotus ja pesukoneessa pesu.

Vierailija
12/19 |
17.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerro ap oletko kokeillut noita apteekin dödöjä? 

Vierailija
13/19 |
17.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa myös välttää aivan kainalonmyötäisiä paitoja siis niitä että kangas on koko ajan kainalossa kiinni.

Vierailija
14/19 |
17.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotkut ovat saaneet apua hikoiluun sivelemällä puhtaisiin kainaloihin ruususuolaa eli kristallisuolaa. Saa paloina jolloin ihoa hierotaan kevyesti kostutetulla palalla tai sitten pussitavarana jolloin suolaliuos valmistetaan itse. Suola ei estä hikoilua, mutta vähentää haisua tappamalla hienhajun aiheuttavia bakteereja kainalosta.

Urheiluvaatteet imee hienhajun itseensä törkeen nopeasti ja siksi käytön jälkeen ne kannattaa huuhtoa välittömästi vedellä (etenkin kainalokohdista) jos niitä ei siis voi pestä heti vaan vasta myöhemmin. Jospa tuo toimisi "tavallisiinkin" vaatteisiin. Puseron riisumisen jälkeen reilu huuhtelu kainalokohdille ja jättää ilmavasti odottamaan pesua sen sijaan, että nakkaa pyykkikoriin missä hiki ehtii vielä paremmin pinttyä kiinni.

Kannattaa varmaan kokeilla apteekista saatavia tuotteita hikoiluun. En ole kuullut kenenkään olleen tyytymätön. Itse en niitä käytä vaikka kärsin hikoilusta. En yleensä haiskahda hielle enkä koe tarvetta pelkkien kosteiden kainaloiden vuoksi käyttää tujuja aineita. Pesen kainalot rexonalla (paras pesuri siihen tarkoitukseen) ja kuorin kainaloiden ihon kerran viikossa kasvoille tarkoitetulla kuorinta-aineella hajua muodostavien bakteerien hillitsemiseksi. Nämä vinkit sain naispuoliselta urheilijalta ja ne on toimineet.

Vierailija
15/19 |
17.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nro 16, mä kuorin kanssa ja sain vinkin täältä AV:ltä ja Rexona on minunkin valinta. Suosittelen tätä. Toinen hyvä keino on käyttää apteekista saatavaa Stereo antiseptistä pesuainetta, ei vaikuta hikoiluun mutta estää hajuja, todella hyvä myös hikoileville/haiseville jaloille.

Vierailija
16/19 |
17.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No täällä on yksi, joko apteekin tuotteet triple dry ym. Ei oo tehonneet. Ja absolut torr aiheutti sellaisen iho ärsytyksen ja kirvelyn, etten pystynyt sitä käyttää. Minulle piikitettiin sairaalassa jotain ainetta kainaloihin, joka vähensi hikoilua jonkin verran.

Vierailija
17/19 |
17.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko testannut laittaa antiperspiranttia monta kerrosta heti suihkun jälkeen, niin että se kuivahtaa pienen hetken levityskertojen välillä? Itselläni toimii.

Vierailija
18/19 |
17.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
19/19 |
17.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Triple dry oli mulle ainakin aivan täysi vitsi!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yhdeksän yhdeksän