Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Elatukset!!

Vierailija
17.01.2015 |

Eli siis tilanne on se, että erosin lapsen isän kanssa ja nyt rv 26. Isä vaatii isyystestiä lapsesta ja mietin, että voinko siis heti lapsen synnyttyä hakea elatuksia kelasta perusteella, että isää ei ole vielä papereihin kirjoitettu? Isähän siis tunnustaa isyyden vasta kun tulokset testeistä on tullut.. Kaverilla kesti 6kk ennenkuin sai ensimmäiset elatukset.. Ja kelahan maksaa elatukset jos isä ei ole isyyttä tunnustanut.. Niin saanko siltä ajalta siis Kelalta hakea rahan kun testit ja tunnustamiset on kesken? Toivottavasti joku ymmärsi!

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
17.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse ainakin odotin, että sain sopimuksen lastenvalvojalta. Mutta en kyllä edes ajatellut, että olisin kelalta voinut hakea. Kaiken järjen mukaan saat hakea! Koska elareitahan ei takautuvasti makseta!

Vierailija
2/5 |
17.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kela maksaa jos isyyttä ei ole tunnustettu. Tämä löytyy kyllä ihan kelan sivuiltakin.

Onnittelut tulevasta lapsesta, mutta tuossa tilanteessa sinulla on ihan oikeasti aikuistumisen paikka.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
17.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos kiitos! Olen kyllä jo 40 ja kolmen lapsen äiti:D Ja tiedän, että kela maksaa mutta mietin, että maksaako vain tapauksissa jossa en esim tiedä kuka isä on.. Vai voinko hakea Kelalta heti lapsen synnyttyä vaikka isyyden tunnustaminen on vielä kesken.

Vierailija
4/5 |
17.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi aina joka helvetin ketjussa kun asiallisesti jotain kysytään niin jonkun tarvitsee tulla pätemään tai haukkumaan!? Aikuistu itse idiootti!

Vierailija
5/5 |
17.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Periaatteessa miksi ei voisi hakea? Jos kerta kela maksaa ajalta kun isyyttä ei ole tunnustettu. Niin eihän sitä isyyttä ole tunnustettu silloin kun sitä hakisit. Muistat vaan heti kun olette tehneet sopimuksen niin ilmoittaa kelaan. Paitsi tietysti jos laitat sopimuksen kelaan postissa. Eli jos isä ns. Kieltäytyy maksamasta. Onnea vauvasta!:)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kuusi yksi