Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ehkäisyrengas kolmatta päivää, nyt jo raivokohtauksia!

Vierailija
17.01.2015 |

Olen siis juuri aloittanut ehkäsirenkaan käytön. Nyt olen pari päivää ollu todella pahalla tuulella ja ärsyyntynyt. Voiko olla seurausta renkaasta näin pian?

Kommentit (38)

Vierailija
21/38 |
17.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.01.2015 klo 11:47"]

Taitaa olla vaihtoehtona joko ero tai selibaatti. Kondomin käyttö nykyisen miehen kanssa ei onnistu. Olen kokeillut kahta eri pillerimerkkiä. Toinen sopi täydellisesti, mutta usean vuoden käytön jälkeen alkoi tulla kierron keskivaiheilla rusehtavaa vuotoa. Ja toinen merkki teki minusta täysin raivohullun.

ap

[/quote]

Ap, miksi muka kondomin käyttö ei onnistu? Lähes kaiki miehet itkevät kondomin käytöstä, mutta kyllä oppivat  kun nainen pitää päänsä ja selittää mitä oireita hormoni aiheuttavat. Kondomimerkeissäkin on huomattavasti eroja, monet halvimmat on oikeasti paskoja ja vaikuttaa tuntoihin molemmilla. Kalliimmat, erittäin ohuet ja hyivn liukastetut, niissä ei kumpikaan tunne huomattavaa eroa paljaallaan vetoon. Aika itsekästä mieheltäsi, jos saat selkeitä oireita hormoneista, ettei suostu opettelemaan knodomin käyttöä.

Vierailija
22/38 |
17.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taitaa kyllä olla jossai muualla vika kun renkaassa jos jotain hurjia raivareita saa :o

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/38 |
17.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.01.2015 klo 11:33"]

Olen siis juuri aloittanut ehkäsirenkaan käytön. Nyt olen pari päivää ollu todella pahalla tuulella ja ärsyyntynyt. Voiko olla seurausta renkaasta näin pian?

[/quote]

Ehkäisyrenkaan ja -kierukan hormonimäärät on niin pieniä ja paikallisia ettei ne vaikuta painoon eikä mielialaan. Kuvittelua vaan

Vierailija
24/38 |
17.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raivoat varmasti muutenkin, mutta nyt on hyvä syyttää sitten sitä rengasta. Ihan miten vain, mutta älä syytä aina muita kun itsellä menee huonosti, ei miestä, ei lääkäriä, ei vanhempia, vaan nämä sinun skitsoilut ovat yleensä ihan omien korviesi välissä. Olisiko joku tasoittava mielialalääke nyt paikoillaan ennemmin?

Vierailija
25/38 |
17.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.01.2015 klo 12:37"]

Taitaa kyllä olla jossai muualla vika kun renkaassa jos jotain hurjia raivareita saa :o

[/quote]

Jep... Etenkin kun tässä tapauksessa vielä aivan täydesta placebosta kyse (renkaan hormonimäärä erittäin pieni ja tasainen ja lisäksi ap käyttänyt vasta kolme päivää, eli vaikutus ei ole vielä edes kunnolla lähtenyt käyntiin).

Vierailija
26/38 |
17.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä ne renkaan ja kierukan hormonimäärät vaikuttavat koko kehoon, ei kai ne jää pyörimään sinne pilhun seutuville:D

Vierailija
27/38 |
17.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.01.2015 klo 12:40"]

[/quote]

Ehkäisyrenkaan ja -kierukan hormonimäärät on niin pieniä ja paikallisia ettei ne vaikuta painoon eikä mielialaan. Kuvittelua vaan

[/quote]

Miksi sitten Nuvaringin tuoteselosteessa mainitaan haittavaikutuksiksi masentunut mieliala (maksimissaan yhdellä kymmenestä) ja painon nousu (sama ilmaantuvuus)? Uskokaa nyt jo, pieni hormonimäärä pienentää haittavaikutusten riskiä, muttei poista niitä kokonaan. Osalle sitä paitsi juuri vähähormoniset valmisteet voivat olla epäsopivimpia, itse kuulun siihen joukkoon. 

Vierailija
28/38 |
17.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.01.2015 klo 12:54"]

[quote author="Vierailija" time="17.01.2015 klo 12:40"]

[/quote]

[/quote]

Miksi sitten Nuvaringin tuoteselosteessa mainitaan haittavaikutuksiksi masentunut mieliala (maksimissaan yhdellä kymmenestä) ja painon nousu (sama ilmaantuvuus)? Uskokaa nyt jo, pieni hormonimäärä pienentää haittavaikutusten riskiä, muttei poista niitä kokonaan. Osalle sitä paitsi juuri vähähormoniset valmisteet voivat olla epäsopivimpia, itse kuulun siihen joukkoon. 

[/quote]

Masentuneisuus on eri asia kuin suuret mielialan vaihtelut. Mielialan vaihtelut on nuvaringin selosteessa mainittu esiintyvän korkeintaan yhdellä sadasta. Eikä siinä puhuta mistään raivokohtauksista, ne kyllä mainitaan lääkeselosteissa vielä erikseen, jos on todettu. Kyllä, on olemassa haittavaikutksia pienilläkin pitoisuuksilla, mutta ap:n kuvaamat raivokohtaukset todennäköisesti nyt johtuvat jostain ihan muusta.

Vierailija
29/38 |
17.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Renkaan kanssa ei saa laittaa hiekkaa p*lluun.

Vierailija
30/38 |
17.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi olla. Itsekin kokeillut kaikenmaailman hormoonit ja ei toimi.
Heitä pois.

Vierailija
31/38 |
11.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Renkaan asettamisesta viikko ja sain yhtäkkisen itkukohtauksen ilman syytä. Poikaystäväkin ihemetteli et mitä ihmettä. Koskaan ei ole ollut mitään hormonaalista ehkäisyä käytössä ja koska itse pillereistä olen kuullut niin monelta huonoa, etten suostu niihin edes koskemaan. En olisi aloittanut ehkäisyä ollenkaan, mutta  poikaystävä pitää kondomia epämiellyttävänä. Menin hoitajan pakeille ja kokeiluun sit se. Nyt oisko  puoli vuotta ollut käytössä, eikä mitään normaalista poikkeavaa mielentilassa.

Ainoat oireet mitä huomannut niin valkovuoto runsasta välillä ja taukoviikolla kestää muutama päivä ennen kuin kuukautiset alkaa kovalla kivulla. Kuukautisten loppuvaiheilla  tulee muut kivut takaisin, mitä renkaan kanssa ei ole tuntunut laisinkaan.. 

Ihmettelen miten monelle  voi tulla hiivatulehduksia kun itse en ole ns. kärsinyt vakavammin mistään. Eikö se ole ehkäisymenetelmää mietittäessä jo selvää että niitä sivuvaikutuksia  _saataa_ tulla? ja johtuuko välttämättä itse ehkisystä.

Ja onko kukaan miettinyt et liikaa kun syö sokeria, niin se vaikuttaa alapään toimintaan. 

Vierailija
32/38 |
11.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.01.2015 klo 11:56"]

Normaalia. Kehosi luonnollinen hormonitoiminta yrittää anella sinua lopettamaan keinotekoiset hormonit ja poistamaan vierasesineen sisältäsi. Minä käytin kerran nuorena ja tyhmänä ehkäisyrengasta myös. Olin 15v. Ihmettelin jo silloin miksi pelkkä rengaspakkaus kädessäni sai minut itkemään lohduttomasti ja tuntemaan itseni kaikintavoin huonoksi ja säälittäväksi..maailman yksinäisemmäksi ihmiseksi. Alitajunta vain sanoi että tänyt tässä on jotain väärää. Kaikki ei ole hyvin. Käytin kuitenkin rengasta noin vuoden..koska rakastin poikaystävääni mutta en halunnut lapsia. Vasta 25:sena tajusin mikä tuo itkukohtaus ja ahdistuneisuus oli. Keho ja mieli yritti varoittaa. Mikään keinotekoinen ei ole luonnollista!! Miksi sinäkin teet itsellesi ja kehollesi noin, ap? Ajattele järjellä. Vielä ehdit lopettaa keinotekoiset hormonimyrkyt. N25

[/quote] otatko nyt vähän tunteella

Vierailija
33/38 |
11.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.01.2015 klo 12:40"][quote author="Vierailija" time="17.01.2015 klo 11:33"]

[/quote]

[/quote]

Me ihmiset ollaan kaikki erilaisia.. Ja hormonit vaikuttaa painoon. Niistä suunnitellaan uutta lääkettä esimerkiksi ylipainoon.

Vierailija
34/38 |
11.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.01.2015 klo 17:55"][quote author="Vierailija" time="17.01.2015 klo 14:11"]

Hurjat raivokohtaukset hormoneista pelkästänä kuulostaa kyllä aika erikoisilta... oletko nyt ap aivan varma että taustalla ei ole jotain muuta? Esim täältä muutamia vinkkejä mikä muu voi olla syynä: http://www.iltalehti.fi/mieli/2012082215983301_md.shtml

[/quote]

Mikä siinä kuulostaa erikoiselta? Hormonit vaikuttaa mielialaan, luulitko, että pelkästään sukupuolielinten toimintaan? Itse olen syönyt hormonivalmisteita kuukautishäiriöihin liittyen ja hyvin matalahormonisia e-pillereitä ja kaikki aiheuttivat häikkää nimenomaan mielialaan. Mm. masennusta tai aggressioiden lisääntymistä. Kauheinta on, että nuorille tytöille määrätään noita pillereitä ja jotkut lääkäritkään eivät myönnä, että ne voisivat vaikuttaa merkittävästi mielialaan.
[/quote]

Jep ja sitten syödään masennuslääkkeitä myös :)

Vierailija
35/38 |
11.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.01.2015 klo 11:47"]

Taitaa olla vaihtoehtona joko ero tai selibaatti. Kondomin käyttö nykyisen miehen kanssa ei onnistu. Olen kokeillut kahta eri pillerimerkkiä. Toinen sopi täydellisesti, mutta usean vuoden käytön jälkeen alkoi tulla kierron keskivaiheilla rusehtavaa vuotoa. Ja toinen merkki teki minusta täysin raivohullun.

ap

[/quote]

Aika dramaattista, jos vaihtoehdot on nuo. Ehkäisyasioissa nyt vaan on valittava se pienin paha ja mielestäni pikkuhousunsuojien käyttäminen puolivälissä kiertoa ei vaikuta elämää suuremmalta ongelmalta.

Vierailija
36/38 |
11.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.01.2015 klo 12:37"]

[/quote]

Eikö aikuinen ihminen voi hillitä itseään? Varsinkin, kun tietää mitä saattaa olla tuleva? 

Vierailija
37/38 |
11.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa kokeilla kuparikierukkaa. Itselle se on ollut ihan täydellinen. Ensimmäiset noin puoli vuotta kuukautiset oli runsaammat ja kivuliaammat, mutta nyt on jo huomattavasti tasoittunut ja palautunut kierukkaa edeltävien kuukautisten kaltaisiksi. Kipuja ei oikeastaan enää ollenkaan ja vuotokin aika niukkaa. Ainoa ero on, että nykyään tunnen ovulaation selvästi. Ja en siis ole synnyttänyt.

Vierailija
38/38 |
11.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerrot, että olet kokeillut kahta pillerimerkkiä. On niitä paljon paljon enemmän, ja taitaa olla harvinaisempaa että pillerit natsaa kerralla kuin että niitä joutuisi vaihtelemaan. Minä kokeilin viidet pillerit ennen kuin löysin sopivat.