Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ajatus perhelomasta ahdistaa... :(

Vierailija
16.01.2015 |

Suunnitellaan taas kerran viikon, parin reissua keväälle ja mua ahdistaa. Yksi alakouluikänen lapsi, mies ja minä.

24/7 koko viikko yhdessä perheen kanssa, yhdessä huoneessa, koko ajan pitäisi kuunnella sitä pölpötystä, jaksaa säätää ja keskittyä ja esittää innostunutta. Ei helvetti. Rakkaita nuo ovat kuin mitkä, mutta kuitenkin...

Olen ihan kamala ihminen. :( 

Kommentit (27)

Vierailija
21/27 |
17.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.01.2015 klo 09:56"][quote author="Vierailija" time="17.01.2015 klo 09:40"]

Mun mielestä loma ei ole loma, jos ipanat ovat mukana.

[/quote]

samaa mieltä. Silloin loma on loma lapsille, ei äidille.
[/quote] niin, on varmasti vanhempia, jotka kokevat yhteisen loman liiaan raskaana. Toivottavasti saavat apua väsymykseen.

Vierailija
22/27 |
17.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.01.2015 klo 10:03"]

[quote author="Vierailija" time="17.01.2015 klo 09:56"][quote author="Vierailija" time="17.01.2015 klo 09:40"] Mun mielestä loma ei ole loma, jos ipanat ovat mukana. [/quote]   samaa mieltä. Silloin loma on loma lapsille, ei äidille. [/quote] niin, on varmasti vanhempia, jotka kokevat yhteisen loman liiaan raskaana. Toivottavasti saavat apua väsymykseen.

[/quote]

ei sitä väsymystä minulla ollut ennen lomaa, mutta loman jälkeen kyllä...olimme juuri alpeilla kolmen lapsen kanssa, 2x12 v ja 15 v. Kaikki laskevat hyvin, mutta yhdellä hajosi tää, toisella tuo, kolmannella migrreni, neljäs otti väärän skibussin, viides sitä.... Huh. Ja se kykkiminen, kun yksi ei saanut monojaan jalkaan,,, Nyt olen loman tarpeessa. enkä todellakaan ole mikään uupunut äiti...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/27 |
17.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.01.2015 klo 08:50"]

Mä en ole koskaan ymmärtänyt tätä suomalaista tapaa ahdistua siitä että saa lomailla yhdessä.

Me lomailemme 2+4 vkoa reissussa vuosittain - joskus ahtaissakin tiloissa muutaman päivän ja se on aivan ihanaa!! Lapsia on ollut  mukana 1-4. Meille loma ja yhdessäolo on ihan luksusta kun ei tarvitse välittää arjen paineista vaan voi vaan keskisttyä yhdessäoloon. Miehenkin kanssa ollaan kuin vastarakastuneet lomalla ja loman jälkeen:)  

Mikä siinä niin ahdistaa? Erilaiset lomatoiveet, toisen naama, erilaiset elämänrytmit (meillä mies yökyöpeli, minä illantorkku - ei haittaa), alkoholin käyttö, lapsen läsnäolo koko ajan vai mikä??

[/quote]

Etkö asukin ulkomailla? Buhahaa!

Vierailija
24/27 |
17.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on kaveri jolla on yksi neljäsluokkalainen lapsi. Lomat ovat kaverille kuulemma tosi raskaita lun pitää koko ajan keksiä lapselle seuraa ja tekemistä...

Vierailija
25/27 |
17.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.01.2015 klo 10:08"][quote author="Vierailija" time="17.01.2015 klo 10:03"]

[quote author="Vierailija" time="17.01.2015 klo 09:56"][quote author="Vierailija" time="17.01.2015 klo 09:40"] Mun mielestä loma ei ole loma, jos ipanat ovat mukana. [/quote]   samaa mieltä. Silloin loma on loma lapsille, ei äidille. [/quote] niin, on varmasti vanhempia, jotka kokevat yhteisen loman liiaan raskaana. Toivottavasti saavat apua väsymykseen.

[/quote]

ei sitä väsymystä minulla ollut ennen lomaa, mutta loman jälkeen kyllä...olimme juuri alpeilla kolmen lapsen kanssa, 2x12 v ja 15 v. Kaikki laskevat hyvin, mutta yhdellä hajosi tää, toisella tuo, kolmannella migrreni, neljäs otti väärän skibussin, viides sitä.... Huh. Ja se kykkiminen, kun yksi ei saanut monojaan jalkaan,,, Nyt olen loman tarpeessa. enkä todellakaan ole mikään uupunut äiti...
[/quote] Jos stressaa tuollaisista niin ei ihme

Vierailija
26/27 |
17.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.01.2015 klo 09:31"]

[quote author="Vierailija" time="17.01.2015 klo 09:30"][quote author="Vierailija" time="17.01.2015 klo 09:23"] [quote author="Vierailija" time="17.01.2015 klo 08:50"]Mä en ole koskaan ymmärtänyt tätä suomalaista tapaa ahdistua siitä että saa lomailla yhdessä. [/quote] ihan pikkuisen nyt ehkä yleistät. [/quote] En välttämättä. Tästähän kirjoitetaan lehdissä joka vuosi ja iso osa perhesurmista ja turvakotiin joutumisista osuu pitkille vapaille. Ja eropiikit lomien jälkeisille kuukausille. Sattumaako?? En usko. [/quote] Eihän ne silloin lomista johdu, kärjistyvät vain lomilla ongelmat. Ne joilla asiat on hyvin kyllä nauttivat lomista perheen kanssa.

[/quote]

En tätä väittänytkään. Vastasit itse aiheeseen - ongelmat kärjistyy lomalla. Tätä juuri en ymmärrä, senhän pitäisi olla levollisinta ja parasta aikaa myös parisuhteen hoitamiseen

Vierailija
27/27 |
17.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.01.2015 klo 10:03"]

[/quote]

Lomanhan voi hoitaa keskieurooppalaiseen tapaan - vanhemmat rannalla/rinteessä/missä milloinkin aina kaksin ja lapsi päivät lastenklubissa ja illat hoitajan kanssa että vanhemmat saavat "lomaillla". Kauhea ajatuskin mutta tosiaan arkipäivää joillekin.