Saako varattua yrittää?
Peukku ylös = saa
Peukku alas = ei saa
Miksi / miksi ei?
Kommentit (31)
Itse en kyllä ikinä yrittäisi varattua! Ja todella toivon ettei muutkaan yritä. Kerran nuorena tapasin baarissa miehen, lähdin hänen luokseen yöksi ja aamulla näin vessassa kaksi pyyhekoukkua, miehen ja naisen nimillä varustetut. Sitten vilkuilin vähän enemmän ympärilleni, kämppä oli täynnä naisen kamoja. Kysyin tästä mieheltä ja hän myönsi olevansa parisuhteessa. Myöhemmin sain vielä kuulla että tutun tuttuni kanssa. Tuntui niin kamalan pahalta että oli pakko pyytää anteeksi ja kertoa sille naiselle kun hänet kerran näin. Hän oli tosin jo kuullut asiasta ystävältään joka ilmeisesti näki meidän lähtevän yhteisellä taksilla. Nainen ei ollut minulle vihainen kun kuuli etten tiennyt heidän parisuhteestaan. Miehen oli kyllä jättänyt. Asia jäi vaivaamaan pitkäksi aikaa vaikken tosiaan edes tietoisesti tehnyt väärin.
Todellakaan ei ole ok TIETOISESTI yrittää varattua!
[quote author="Vierailija" time="16.01.2015 klo 23:56"]
[quote author="Vierailija" time="16.01.2015 klo 23:51"][quote author="Vierailija" time="16.01.2015 klo 23:36"] [quote author="Vierailija" time="16.01.2015 klo 23:31"][quote author="Vierailija" time="16.01.2015 klo 23:15"] [quote author="Vierailija" time="16.01.2015 klo 23:13"]Miks pitäis? [/quote] pitäis mitä? [/quote] Miks pitäis yrittää varattua, tollo. [/quote] no voi tollo, ei kai kukaan oo väittänytkään, että pitäis? Kysymys oli saako varattua yrittää? Eli onko se oikein vai väärin? Ymmärsitkö? [/quote] Tuon kysymyksen teet itse itsellesi, täällä suomessa laki ei kiellä ellei se yrittäminen ole jotain stalkkaamisen tasoista toimintaa... Toki voit etsiä rajoja ja vastauksia esim. raamatusta ja käskyistä joissa lähimmäisen aviopuolisen himoitseminen kielletään. Jossain islaminuskon yhteisöissä sulle kävis huonommin jos vokottelisit jonkun muijaa. Mutta miks pitäis? Mikä muuttuisi? [/quote] voi jeesus että en voi sitten ymmärtää ihmisiä, jotka alkaa vääntämään jotain ihme juttua yksinkertaisesta asiasta. Joo ei tarvitse vastata, jos on noin vaikeaa. Kysymys on sinun henkilökohtaisesta mielipiteestä, ei mistään helvetin laista ja raamatuista. Mutta juu, kuten sanoin, ei tarvitse vastata.
[/quote]
Joo kannattaa pitää asiat yksinkertaisina. Mitäs sitä ajattelemaan. Tai saati keskustelemaan.
Mun mielestä ihan sama. Ei se ole oikein eikä väärin ja tilanne riippuu, yrittää siis mitä. Yrittää flirttiä? Yrittää seksiä? Yrittää parisuhdetta? Moraalittomaksi minusta käy jos näkee ja tajuaa että tuossa on perheellinen ihminen joka ei ole kiinnostunut minusta, mutta minäpä haluan sen itselleni vähäksi aikaa itsekkäistä syistä, niin alanpa vikitellä tosissani enkä lopeta ennen kuin sen perhe on hajonnut. Vielä moraalittomampaa jos näkee että se on jotenkin helposti horjutettavissa ja manipuloitavissa se ihminen.
Mutta tullainen, että varattu on itse aktiivinen tekijä siinä "yrittämisessä" tai tietoisesti hämää sinkkua eikä kerro että on suhteessa, niin ei siinä kyllä sinkku mitään pahaa tee. Ymmärrettävästi saattaa tilanteen selvittyä ällöttää, mutta ei se omaa häpeää pitäisi olla.
Eli joo en ajattele että "toivottavasti kukaan ei yritä varattua". Saahan sitä yrittää.
[quote author="Vierailija" time="17.01.2015 klo 00:08"][quote author="Vierailija" time="16.01.2015 klo 23:56"]
[quote author="Vierailija" time="16.01.2015 klo 23:51"][quote author="Vierailija" time="16.01.2015 klo 23:36"] [quote author="Vierailija" time="16.01.2015 klo 23:31"][quote author="Vierailija" time="16.01.2015 klo 23:15"] [quote author="Vierailija" time="16.01.2015 klo 23:13"]Miks pitäis? [/quote] pitäis mitä? [/quote] Miks pitäis yrittää varattua, tollo. [/quote] no voi tollo, ei kai kukaan oo väittänytkään, että pitäis? Kysymys oli saako varattua yrittää? Eli onko se oikein vai väärin? Ymmärsitkö? [/quote] Tuon kysymyksen teet itse itsellesi, täällä suomessa laki ei kiellä ellei se yrittäminen ole jotain stalkkaamisen tasoista toimintaa... Toki voit etsiä rajoja ja vastauksia esim. raamatusta ja käskyistä joissa lähimmäisen aviopuolisen himoitseminen kielletään. Jossain islaminuskon yhteisöissä sulle kävis huonommin jos vokottelisit jonkun muijaa. Mutta miks pitäis? Mikä muuttuisi? [/quote] voi jeesus että en voi sitten ymmärtää ihmisiä, jotka alkaa vääntämään jotain ihme juttua yksinkertaisesta asiasta. Joo ei tarvitse vastata, jos on noin vaikeaa. Kysymys on sinun henkilökohtaisesta mielipiteestä, ei mistään helvetin laista ja raamatuista. Mutta juu, kuten sanoin, ei tarvitse vastata.
[/quote]
Joo kannattaa pitää asiat yksinkertaisina. Mitäs sitä ajattelemaan. Tai saati keskustelemaan.
[/quote] siis miksi mun pitäis nyt sulle lähtee vastaamaan, että miksi sun pitäis varattua lähtee iskemään? Mun mielestä se on väärin, mutta omaa kantaas et kerro vaan vastaat kysymykseen kysymyksellä, joka on mulle täyttä ajan hukkaa. Tunnistan sut muista ketjuista ja joka kerta mulla menee sun pointtis ohi. Esität jotain muka viisasta filosofia, eikä kukaan tajua yhtään mitä ajat takaa.
Tottakai saa. Jos lähtee, niin löyhässä oli ja saa mennä.
[quote author="Vierailija" time="16.01.2015 klo 23:09"]Varmaan epätoivoisia sinkkuja nää kyllä vastaajat. Oksettavaa ja noloa toimintaa yrittää tyrkkyillä varatulle.
[/quote]
Kyllähän sitä aina saa varattua yrittää. On vain varatun oma päätös pettääkö vaiko ei.
Kyllä-vastauksen antanut varattu.
Tuo saada-verbi on tässä vähän ongelmallinen. Saako yrittää? Kannattaisi muotoilla esim. "Onko oikein yrittää?". Mittaisi paremmin moraalikäsityksiä.
Jos mieheni lähtee vieraan matkaan, se on hänen päätöksensä eikä meidän siinä tapauksessa kannattaisi olla yhdessä. Jos taas varattu lähtisi minun matkaani, en haluaisi häntä koska tietäisin että hän on valmis pettämään (minkä taakseen jättää jne.). Mutta se, mitä olen sekä varattuna että sinkkuna huomannut on, että aina miehet lähtisivät. Viimeksi kaksi viikkoa sitten, joku sanoi ettei heille voi mennä koska avovaimo mutta että minun luokseni. Kieltäidyin tarjouksesta.
[quote author="Vierailija" time="16.01.2015 klo 23:51"][quote author="Vierailija" time="16.01.2015 klo 23:36"]
[quote author="Vierailija" time="16.01.2015 klo 23:31"][quote author="Vierailija" time="16.01.2015 klo 23:15"] [quote author="Vierailija" time="16.01.2015 klo 23:13"]Miks pitäis? [/quote] pitäis mitä? [/quote] Miks pitäis yrittää varattua, tollo. [/quote] no voi tollo, ei kai kukaan oo väittänytkään, että pitäis? Kysymys oli saako varattua yrittää? Eli onko se oikein vai väärin? Ymmärsitkö?
[/quote]
Tuon kysymyksen teet itse itsellesi, täällä suomessa laki ei kiellä ellei se yrittäminen ole jotain stalkkaamisen tasoista toimintaa... Toki voit etsiä rajoja ja vastauksia esim. raamatusta ja käskyistä joissa lähimmäisen aviopuolisen himoitseminen kielletään. Jossain islaminuskon yhteisöissä sulle kävis huonommin jos vokottelisit jonkun muijaa.
Mutta miks pitäis? Mikä muuttuisi?
[/quote] voi jeesus että en voi sitten ymmärtää ihmisiä, jotka alkaa vääntämään jotain ihme juttua yksinkertaisesta asiasta. Joo ei tarvitse vastata, jos on noin vaikeaa. Kysymys on sinun henkilökohtaisesta mielipiteestä, ei mistään helvetin laista ja raamatuista. Mutta juu, kuten sanoin, ei tarvitse vastata.