Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi Posti päästettiin sotkemaan tullausta?

Vierailija
04.11.2021 |

Että menee hermo.
Taas kerran on tulossa paketti EU:n ulkopuolelta. Myyjä on maksanut verot, tein Tullin sivuilla selvityksen, se postin oma palvelu on surkea, ei siellä mitään IOSS-tunnusta pysty edes laittamaan. Maksoin vielä erikseen postin käsittelymaksun, kun en jaksa odottaa, että maksun vapautuspyyntö saataisiin postissa käsiteltyä.
Kaiken pitäisi olla ok, Omapostissakin näkyy, että maksu on suoritettu. Silti ei pakettia näy ja sain postilta tekstiviestimuistutuksen, että muista maksaa käsittelymaksu. Voi jumankauta, mitä sotkemista. Arggh.

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
04.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei postin kiristysmaksun maksu nopeuta yhtään.

Samaan tulokseen olisit pääsyt kun olsit tehny vapautuspyynnön

https://www.posti.fi/fi/asiakastuki/vastaanottaminen/tuontitullaus/kasi…

Ihan yhtä kauan se paketti siellä luuhaa.

Vierailija
2/6 |
04.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syytä EU:ta, joka määräsi tuon verotuslain.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
04.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Posti haluaa tunkea nokkansa joka paikkaan ja sotkea asiat. Sehän nähty pidemmän aikaan. Joka paikassa sotkemassa asioita.

Vierailija
4/6 |
04.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Syytä EU:ta, joka määräsi tuon verotuslain.

Mulla toimii verotusasioista huolimatta, nykyään jopa helpommin, kun maksaa vain verot suoraan ostosten yhteydessä. Eipähän poqti saa sitäkään käsittelymaksua, kun "käsittelee" mun tullauksen, jonka kuitenkin itse jouduin ennen tekemään netissä. Posti on vaan surkea. Ei se EU:n vika ole.

Vierailija
5/6 |
04.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä soitin tullin asiakaspalveluun juuri siksi, että postin palvelussa ei ollut tätä Ioss-mahdollisuutta ollenkaan, asiakaspalvelija oli samaa mieltä siitä, että postin systeemi on keskeneräinen ja kömpelö. 

Täytyy tilata kaikki FedExin tai Upsin kautta, ei jaksa postin sotkemista.

Vierailija
6/6 |
03.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä on mennyt hankalaksi postin touhu.Melkoista pyrökratiaa. Pitää tullata kirje, jossa on todistus.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kaksi kahdeksan