Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Haluaisin erota, mutta en siedä ajatusta miestäni uuden naisen kanssa

Vierailija
16.01.2015 |

Ihan sekavat fiilikset. Musta tuntuu että olisin kyllästynyt aviomieheeni ja haikailen kokoajan omasta asunnosta teinin kanssa. Omasta elämästä jossa olisin vapaa tekemään, ajattelemaan, menemään ja tulemaan. Tietenkin osaksi teinin ehdoilla. 

Oli taas hetki sitten riita ja niitä ollut jo ihan tarpeeksi viime aikoina.

Mieheni ei harrasta seksiä kanssani. (Riita ei johtunut siitä) Viimeksi elokuussa ja sitä ennen joskus keväällä tais olla. Avioliittoa takana 8 vuotta.

En ihan kevyin perustein eroa, koska mulle avioliitto on pyhä. En ole mennyt naimisiin erotakseni, mutta nyt on jo pitkän aikaa ollut vapauden kaipuu. Jollain tasolla kuitenkin rakastan miestäni, koska miettiessäni nousi pieni mustasukkaisuuden piru mieleeni kun funtsin että mies varmasti myös jatkaa elämässään eteenpäin. Meillä on kyllä paljon hyviäkin hetkiä ja huumorintajumme on täysin samanlaista ja nauretaan paljon. Olen mustasukkainen lähinnä siitä ajatuksesta, että mies löytäisi saman hauskuuden myös jonkun toisen kanssa. Tyhmää...

Rakkaus hiipui.

Sekava teksti, mut niin on kirjoittajakin aika sekaisin.

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
16.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et ole vielä valmis eroamaan. Sinulla on yhä tunteita miestäsi kohtaan.

Vierailija
2/9 |
16.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en kestäisi tolla seksimäärällä. Jättäisin heti

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
16.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, ehkä ero ei ole teille oikea ratkaisu. Tuossa tilanteessa olisi normaaleinta toivoa miehelle uutta suhdetta ja onnea.

Vierailija
4/9 |
16.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan turha ero teille tulisi. Sun joku ihmeellinen vapaudenkaipuusi syynä. Kyllä teini erosta kärsii ja jopa aikuiset lapset. Sitäpaitsi rikkoisit lastenlastesi mummolan. Menkää jonnekin avioliittoleirille.

Vierailija
5/9 |
16.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.01.2015 klo 22:53"]

No, ehkä ero ei ole teille oikea ratkaisu. Tuossa tilanteessa olisi normaaleinta toivoa miehelle uutta suhdetta ja onnea.

[/quote]

Näin juuri. Jos et kestä ajatusta, että tulevalla exälläsi tulee olemaan uusi nainen, et ole valmis eroamaan. Tunteesi ovat vielä liian vahvat. 

Vierailija
6/9 |
16.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä ymmärrän tuon tunteen. Kun erosin exästäni minulla oli vielä tunteita häntä kohtaan, mutta monestakin syystä emme voineet jatkaa yhteistä elämää. Tiesin myös että hän tulee löytämään pian uuden. Ja niin kävikin. Se tunne kun kuulin että exäni matkustelee ja harrastaa kaikkea kivaa tämän uuden ja nuoremman naisen kanssa... se tuntui niin pahalle. Mutta ajan kanssa sekin menee ohi, ja niin meni ohi myös exäni uusi suhde hyvin pian. Ei ne tunteet noin vaan kuole, varsinkaan pitkän liiton jälkeen. Aika kuitenkin parantaa.

Vierailija
7/9 |
16.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli valitset tietynlaisen vallankäytön ja omistussuhteen mieheesi? Sen sijaan että valitsisit vastuun hyvinvoinnistasi. Erohan tarkoittaa mitä suurimmassa määrin sitä, että otat vastuun elämästäsi ja lähdet pois suhteesta jossa on paha olla, ja jota et voi muuksi muuttaa. Vastuuseen kuuluu se, että päästä irti, luovut, suret. Ja sitten elämääsi tulee uusia asioita. Jos prioriteettina on miehen "omistaminen", se on vastakohta omalle hyvinvoinnille ja vastuulle siitä. Silloinkin kun menee hyvin. Terve suhde ei perustu toisen omistamiseen. Itse asiassa sillä on jotain tekemistä persoonallisuushäiriöiden ja kehittymättömyyden kanssa. Ei ihme, ettei teillä ole läheistä ihmissuhdetta.

Vierailija
8/9 |
16.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet kyllästynyt ja sulla on joku vapaudenkaipuu ja mietit eroa. Sitten sanot, että sulle avioliitto on pyhä. Ristiriitaista. Kuulostaa siltä, että ihan itsekkyyttäsi meinaisit tehdä monta ihmistä onnettomiksi.
Ootkos miettinyt vielä sitäkin seikkaa, minkä mallin jätät tuleville polville. Kun vähän kyllästyttää ja haluaa seikkailla, niin sitten vaan ero. Kyllä tuota teidän tilannettanne kannattaa vaukka ammattiauttajalla käsitellä.

Vierailija
9/9 |
16.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se ettet kestä ajatusta miehestäs uuden kanssa on vain jumiutunut ajatus sun päässä. Saattaahan olla et se ei löydä enään ketään ja sehän se vasta surettaakin jos hänestä välität.