Paras asuinalue Helsingissä?
Kommentit (81)
Sörnäinen <3 En halua muuttaa täältä koskaan pois!
Aurinkolahti ! vaikka onkin idässä niin jos asuu täs ihan meren vierellä niin kyllä saa elämästä nauttia :)
[quote author="Vierailija" time="16.01.2015 klo 20:08"]
[quote author="Vierailija" time="16.01.2015 klo 19:59"]
Kun katsotaan neliöhintoja, niin Kaartinkaupunki (postinumero 00130) on Suomen kallein asuinalue. Kaartinkaupunki on Helsingin ydinkeskustassa Esplanadin puiston vieressä oleva alue.
Koska neliöhinta on Suomen korkein tällä alueella, tarkoittaa se tietysti samalla sitä, että alue on Suomen halutuin asuinalue. Muutoin neliöhinta ei olisi Suomen korkein. Kysynnän ja tarjonnan laki määrää hinnan.
Ilta-Sanomat 'nämä ovat Suomen kalleimmat postinumeroalueet'
http://www.iltasanomat.fi/asuminen/art-1288596010321.html
[/quote]
Väkiluku 999. Tuon verran ihmisiä asuu Suomen halutuimmalla asuinalueella.
http://fi.wikipedia.org/wiki/Kaartinkaupunki
[/quote]
Hieno juttu. Taas huomaamme, miten rahalla ei saa oikeastaan yhtään mitään, esimerkiksi vaikka lukutaitoa. Tässä keskutelussahan oli kyse parhaimmasta asuinalueesta, ei halutuimmasta.
Ullanlinna tai Eira jos saisin itse päättää.
Mutta Taka-Töölössä asun kun ei budjetti riitä, ihan ok täälläkin.
Kaivopuistossa on korkeimmat tulot ja Kaartinkaupungissa kalleimmat neliöt. Siksi nämä. Itse olen sitä mieltä että paras hinta-laatusuhde on Alppilassa, Vallilassa ja Vanhassa Herttoniemessä. Näillä hinnat ovat halpoja suhteessa etäisyyteen keskustaan.
Mä asun ullanlinnassa, ja täällä on oikeasti mukavaa, sellaista kuin halusin.
Ennen taka-töölössä, sielläkin mukavaa.
Suosittelen kyllä ullanlinna/eiraa/kruununhakaa, jos haluaa kaupungissa asua, ullanlinna on kans yllättävän rauhallinen talviaikaan ja ihmiset täällä ystävällisiä.
[quote author="Vierailija" time="16.01.2015 klo 20:44"]
Kun katsotaan neliöhintoja, niin Kaartinkaupunki (postinumero 00130) on Suomen kallein asuinalue. Kaartinkaupunki on Helsingin ydinkeskustassa Esplanadin puiston vieressä oleva alue.
Koska neliöhinta on Suomen korkein tällä alueella, tarkoittaa se tietysti samalla sitä, että alue on Suomen halutuin asuinalue. Muutoin neliöhinta ei olisi Suomen korkein. Kysynnän ja tarjonnan laki määrää hinnan.
[/quote]
[/quote]
Hieno juttu. Taas huomaamme, miten rahalla ei saa oikeastaan yhtään mitään, esimerkiksi vaikka lukutaitoa. Tässä keskutelussahan oli kyse parhaimmasta asuinalueesta, ei halutuimmasta.
[/quote]
No parhain on mielipide asia, mielestäni halutuin tarkoittaa sitä että alue on monen mielestä paras, koska kaikki sinne haluavat. Muuten neliöhinta ei olisi niin korkea.
[quote author="Vierailija" time="16.01.2015 klo 20:45"]
Kaivopuistossa on korkeimmat tulot ja Kaartinkaupungissa kalleimmat neliöt. Siksi nämä. Itse olen sitä mieltä että paras hinta-laatusuhde on Alppilassa, Vallilassa ja Vanhassa Herttoniemessä. Näillä hinnat ovat halpoja suhteessa etäisyyteen keskustaan.
[/quote]
Mun kämppä Punavuoressa on halvempi kuin kaverin samankokoinen Alppilassa. Asun paremmalla sijainnilla mutta kaverilla kalliimpi vuokra. Alppila on todella kallis kun miettii kuinka kaukana se keskustasta kuitenkin on.
[quote author="Vierailija" time="16.01.2015 klo 20:53"]
[quote author="Vierailija" time="16.01.2015 klo 20:44"]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
No parhain on mielipide asia, mielestäni halutuin tarkoittaa sitä että alue on monen mielestä paras, koska kaikki sinne haluavat. Muuten neliöhinta ei olisi niin korkea.
[/quote]
Haluttavuus ei tarkoita, että sinne kaikki haluaisivat asumaan. Moni ostaa tuolta asunnon vain sijoitusmielessä. Katso vaikka,. mikä ko. alueen vuokra-aste on. Jos alue olisi oikeasti haluttavaa, kai omistajat siellä itse haluaisivat asua.
Tapanila/Tapaninvainio. Ihanan puistoista aluetta ja (ainakin vielä) todella hyvät kulkuyhteydet vaikka metroa & sporaa ei täällä ole. Kaikki palvelut on lähellä, urheilukeskuksesta falkullaan. Täällä on rauhallista ja turvallista asua. Tapanilan keskusta on myös ihanan vanhanaikainen puutaloineen. Keskustaan n. 15-20 minuuttia junalla, paitsi sillon kuin talvi yllättää VRn. Täällä on myös paljon yhdistystoimintaa, jos sellainen innostaa (itseäni ei oikein jaksa, mutta äitini on kyllä innokkaasti mukana :D). Ainoina miinuksina kokoajan kohoavat vuokrat & se hullu koira joka on puraissut ainakin kahta persuksista? Tuntuu kuin asuisi maalla, vaikka onkin kaupungissa :)
[quote author="Vierailija" time="16.01.2015 klo 20:58"]
Haluttavuus ei tarkoita, että sinne kaikki haluaisivat asumaan. Moni ostaa tuolta asunnon vain sijoitusmielessä. Katso vaikka,. mikä ko. alueen vuokra-aste on. Jos alue olisi oikeasti haluttavaa, kai omistajat siellä itse haluaisivat asua.
[/quote]
Kaivopuisto/eira/ullanlinna on tosiaan täynnä tyhjiä asuntoja, mutta ne on ns. kakkosasuntoja, eli omistajat asuvat esim. sveitsissä, mutta eivät silti halua myydä tai vuokrata sitä asuntoaan.
Meidänkin autohallissa yhdellä noista alueista on todella paljon tyhjää, ihmiset omistaa paikkoja, mutta asuu ulkomailla, ne paikat on lomailua varten niin kuin niiden asunnotkin.
Asun Kaartinkaupungissa, ja mielestäni Ullanlinna on parempi. Enemmän pikkupuoteja ja ravintoloita, Kaivopuisto ja meri.
Toukola