Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kerätään tänne vinkkejä hyvään oloon ja arjen jaksamiseen!

Vierailija
16.01.2015 |

Kyllä, terveellinen ruokavalio, liikunta ja riittävä uni ovat hyvinvoinnin perusta. Mutta olisiko sinulla jokin uusi vinkki näiden perusasioiden lisäksi? Mikä saa sinut jaksamaan virkeänä tämän pitkän talven keskellä? 

Itselläni on ollut vaikeaa jaksamisen kanssa, joten päätin että alan nyt tekemään muutoksia elämäntapoihini ja rutiineihini. Itse voisin antaa vinkiksi sen, että liiallinen tietokoneella istuminen saa vain entistä väsyneemmäksi, joten se kannattaa pitää tietyissä rajoissa. Heh, hei vaan av-mammat. :D

Vinkkisi voi liittyä tietysti myös noihin perusasioihin, oletko esim. huomannut että erityisesti jonkin tietyn ruokalajin syöminen vaikuttaisi jaksamiseen positiivisesti? Kaipaan tarkkoja neuvoja, en sellaisia ''syö hedelmiä'', vaan mitä hedelmiä, paljonko, minkä kanssa?

Tehkäämme tästä siis hyvinvointiketju, joka saa mammat loistamaan naantalin aurinkoina! :)

Kommentit (29)

Vierailija
1/29 |
16.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina on hyvä olla jotain mitä odottaa.

Vierailija
2/29 |
16.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätin sokerin kokonaan pois, jaksamiseni parani huomattavasti

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/29 |
16.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä yritän etsiä jokaisesta päivästä edes yhden hyvän asian. Se voi olla todella pieni juttu, mutta silti siitä pienestä voi saada paljon hyvää mieltä. Tänä aamuna kaksi pikkupoikaa juoksivat ohitseni ja huusivat reippaasti ''hyvää päivää!''. Tuo tuli aina välillä työn ohella mieleen ja hymyilytti. :)

Vierailija
4/29 |
16.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakko sanoa että niinä päivinä kun olen pysynyt poissa av:lta on aina parempi olo.

Vierailija
5/29 |
16.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Loma pahimpaan aikaan talvella (itselläni tammikuu), osa-aikatyö, urheilu, vähähiilarinen kasvis-kalaruokavalio, kavereiden näkeminen, kirkasvalolamppu, D-vitamiinilisä, arjen hemmottelu; ravintolakäynnit, kampaaja, hieronta, kirjat, leffat.

Näillä itse pusken talvin läpi.

Vierailija
6/29 |
16.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka kuinka olisi kiireinen ja raskas päivä, pyrin aina rentoutumaan hetken iltaisin ennen nukkumaanmenoa. Suljen telkkarit, tietokoneet ja puhelimet. Sitten alkaa rauhallinen aika, jolloin teen esimerkiksi ihanan lämpimän jalkakylvyn, juon teetä ja syön iltapalaa, luen kirjaa, polttelen kynttilöitä ja kaikkea tuollaista pientä kevyttä ja rentoa, mistä pidän. Siitä on mukava mennä nukkumaan. :)

Vierailija
7/29 |
16.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen yrittänyt selittää perheenjäsenille, että jos tavara putoaa lattialle, sen voi nostaa, roskat voi viedä roskiin jne. en ole siivousnatsi, mutta ei ole kiva koko ajan korjailla toisten jälkiä. Kohtalaisen siisti  koti antaa ajatuksilleni tilaa ja olen hyvätuulisempi ja teen huvikseni yhdessä perheen kanssa kaikkea kivaa.

Litkin kannukaupalla vihreää teetä, maustettua ja maustamatonta. En usko mihinkään huuhaahaan, mutta teenjuonti piristää ja rauhoittaa (ei ihan samaan aikaan).

Nyt monen vuoden jälkeen olen alkanut syömään puuroa, alku-puuro on yllätyksekseni ihan hyvää.

Vierailija
8/29 |
16.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teen joka päivä yhden sudokun. En tiedä, onko tuosta sen suurempaa hyötyä, mutta joutuu käyttämään aivoja edes hetken. Jonkinlaista aivojumppaa kai...

Olen myös laiska syömään hedelmiä riittäviä määriä, joten teen smoothieita. Paljon kätevämpää juoda kaikki kerralla. Ja tungen noihin siis kaikkea mahdollista ilman sen kummempia reseptejä.

Vierailija
9/29 |
16.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

On ihan totta että kun jättää sokerit ja viljat pois niin jaksaminen on aivan eriluokkaa.

Vierailija
10/29 |
16.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa tosiaan täyttää maha puurolla aamuisin. Kun laittaa sekaan vaikka banaania tai marjoja niin maistuu jopa ihan hyvältä. Jaksaa paljon paremmin ja on paremmalla tuulella heti aamusta kun päivä alkaa kunnon ruualla. Hyvä ruoka, parempi mieli!

Sanon tämän syvällä kokemuksen rintaäänellä. 

Vierailija
11/29 |
16.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Töitten vähentäminen ja muijasta eroon hankkiutuminen on hyvän elämän perusteet. Siihen vielä terveelliset elintavat.

Vierailija
12/29 |
16.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

ystävät ovat hyvä jaksamisen lähde, on tärkeää että on joku, jolle voi puhua iloista ja murheista, ja toisaalta olla myös itse toisen tukena. hyvät ihmissuhteet on siis se juttu!! ja vaikkei aina jaksaisi kyläillä tai kahvitella, niin jo lyhyt puhelu voi piristää.

Vierailija
13/29 |
16.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Dolce Gusto pimeään aikaan

Vierailija
14/29 |
16.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osa-aikatyön mäkin haluaisin. En vain jaksa kun töihin kuluu matkoineen 9.5h päivässä.

Vierailija
15/29 |
16.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaksamiseni parani radikaalisti avioeron myötä.

Vierailija
16/29 |
16.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on sellaisia ''voimabiisejä'', joita kuuntelen silloin kun tuntuu ettei jaksa. Toimii!

Vierailija
17/29 |
16.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Edes pieni kävely joka päivä luonnossa lievittää stressiä!

Vierailija
18/29 |
16.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätän av:lla avaamatta sellaiset keskustelut, joiden otsikoista huomaan jo, että ne saattavat provosoida minua tai aiheuttaa pahaa mieltä. Palstailusta on tullut paljon mukavampaa.

Vierailija
19/29 |
16.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Univaikeuksiin piikkimatto 15 - 30 min illalla. Parantaa unen laatua, ei heräile keskellä yötä. Auttaa myös selän/niska-hartiaseudun jumituksiin samalla.

Vierailija
20/29 |
16.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä hanki lapsia. Säästät rahaa, olet rennompi, elämäsi on vapaampaa ja aikaa ja energiaa säästyy valtavasti tärkeämpiin ja mukavampiin asioihin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kuusi yksi