Lempijuustosi?
Kommentit (34)
Edam. Valion hyvä suomalainen arkijuusto (1,25 kg), sitä on mukava ottaa viipaleita juustoveitsellä vaikka ruisleivän tai lämpimien voileipien päälle.
Vierailija kirjoitti:
Edam. Valion hyvä suomalainen arkijuusto (1,25 kg), sitä on mukava ottaa viipaleita juustoveitsellä vaikka ruisleivän tai lämpimien voileipien päälle.
Mikrotukseen sopii mielestäni paremmin rasvaisempi juusto, sulaa kunnolla, niin että juusto kiehuu.
En jaksa nyt miettiä hienostelujuustoja, joten sanon vain viipalejuustosta että Maatilan parhaat, emmental.
Gorgonzola
Pitkän kypsytetty, mureneva cheddar
Parmesan
Inhokkeja:
Oltermanni, Salaneuvos, Edam ym pliisut "höyläjuustot"
Kaikki port salutit, Lidlin chilinen kermajuusto ja joku Oolannin juusto niin ikään Lidlistä
Joo Oltermannin suosio ei ole koskaan auennut minulle. Paljon maukkaampia kermajuustoja kun on vaikka millä mitalla. Oltermannin rakennekin on ankean kiinteä. Ymmärrän, jos pitää saada vain jotain paljo halvalla. Mulla taas ei juustoa kulu päivittäin, joten ostan mieluummin vitosella viikonlopuksi maukkaamman palan juustotiskistä. Kilohinta voi olla 2-7 e enemmän mutta menee niin vähän, että 5e viikonloppua kohti on pikkusumma nautinnosta. Ja höylän sijaan leikkaan veitsellä leivälle siivuja.
Leipäjuusto on ikuinen ykkönen. Lisäksi vuohenjuusto on kaikissa muodoissaan ihan taivaallisen hyvää. <3
Vierailija kirjoitti:
On edameista parhaimpia. Siinä on vain se vika, että pientalouksissa se menee nopeasti pilalle. Ei ennätä syödä kun se menee homeeseen. Meijerit ovat lopettaneet lisäainehöyröttäjien takia homeenestoaineen käytön. Arkijuuston valmiit siivut ovat liian paksuja, mieluummin höyläisin siivut itse.
Kaltbach Creamy