UMK15 ja Opera Skaala: Heart of Light
Käykääpä kuuntelemassa Youtubessa tai Ylen Areenassa. Kerrassaan mahtava pläjäys Euroviisuihin lähetettäväksi.
Olen täysin tuon laulajan ja kappaleen pauloissa....
Kommentit (116)
Olin jo ihan Kurikan kannalla, mutta Opera skaala pisti miettimään. Tosin PKN veisi erittäin tärkeää sanomaa ja se taitaa olla mulle kuitenkin se tärkein kriteeri. Kaikilla on oikeus saada äänensä kuuluviin, vaikka minuutin mittaisella biisillä.
[quote author="Vierailija" time="14.02.2015 klo 23:44"]
Onko niissä ensi semifinaalin ehdokkaissa ketään potentiaalista ehdokasta?
[/quote]Ei todellakaan ketään Opera Skaalan veroista. Finaaliin veikkaan Soljua, Angelo de Nileä ja Aikuista. Järjestyshäiriö tosi jees mutta ei Euroviisuihin.
[quote author="Vierailija" time="14.02.2015 klo 23:51"]
Olin jo ihan Kurikan kannalla, mutta Opera skaala pisti miettimään. Tosin PKN veisi erittäin tärkeää sanomaa ja se taitaa olla mulle kuitenkin se tärkein kriteeri. Kaikilla on oikeus saada äänensä kuuluviin, vaikka minuutin mittaisella biisillä.
[/quote]Vammaiset olisivat saaneet sääliääniä paremmin, jos kisaan laitettaisiin nuori down-tyttö tai-poika laulamaan mahtipontista englanninkielistä balladia siitä, kuinka vaikeaa on, kun on erilainen, aina yksin ja kaikki kiusaa jne. Tämä PKN ei vain musiikillisesti iske viisujen kansainväliseen kohderyhmään, sori vaan. Opera Skaala toisi viisuihin sitä oikeanlaista dramatiikkaa ja arjen yläpuolelle nousemista. Nyt tiedän, ketä finaalissa äänestän ja toivon että koko Suomen kansa tajuaa mitä menettää, jos ei lähetä Operaa Skalaa Wieniin!
Olen järkyttynyt siitä, että tämä biisi on saanut niin valtavan suosion, ja että täälläkin vaan kehutaan.. Yhdistää oopperaa + edm:ää, hauska idea, mutta toteutus... En keksi muuta sanaa, kun pelottava!! Tuossa kappaleessa oli aivan liikaa kaikkea, en pystynyt edes kuuntelemaan loppuun saakka! Olisi kiva tietää, minkälaista musiikkia te jotka tosissanne tykkäätte tästä kappaleesta muuten kuuntelette?
[quote author="Vierailija" time="14.02.2015 klo 23:32"]
[quote author="Vierailija" time="14.02.2015 klo 23:17"]
[quote author="Vierailija" time="14.02.2015 klo 22:47"]
Voisi luulla että videoiden katsoja määrät youtubessa kertoisi kansainvälisestä kiinnostuksesta?
Opera skaala on katsotuin UMK video, BTW....kertoo jotain. Eniten kommentteja, eniten ULKOMAALAISTEN kommentteja...jos mikään muu ei merkkaa. Opera skaala kansainvälisin.
[/quote]
Kannattaisiko vään lukea vähän niitä kommentteja... Ei mitään mairittelevia enemmistö niistä.
[/quote]BTV, ulkomaalaiset tietysti dissaavat tätä kappaletta, ettei veisi heiltä tsänssejä.
[/quote] Ai niinku By the vay vai...
[quote author="Vierailija" time="14.02.2015 klo 22:47"]
Voisi luulla että videoiden katsoja määrät youtubessa kertoisi kansainvälisestä kiinnostuksesta?
Opera skaala on katsotuin UMK video, BTW....kertoo jotain. Eniten kommentteja, eniten ULKOMAALAISTEN kommentteja...jos mikään muu ei merkkaa. Opera skaala kansainvälisin.
[/quote]
Ei edes ole katsotuin, Pentti Kurikan nimipäivät on ylivoimaisesti katsotuin!!
[quote author="Vierailija" time="15.02.2015 klo 00:00"]
Olen järkyttynyt siitä, että tämä biisi on saanut niin valtavan suosion, ja että täälläkin vaan kehutaan.. Yhdistää oopperaa + edm:ää, hauska idea, mutta toteutus... En keksi muuta sanaa, kun pelottava!! Tuossa kappaleessa oli aivan liikaa kaikkea, en pystynyt edes kuuntelemaan loppuun saakka! Olisi kiva tietää, minkälaista musiikkia te jotka tosissanne tykkäätte tästä kappaleesta muuten kuuntelette?
[/quote]Oopperassa ja edm:ssä yhdistyy kaksi itselleni rakasta musiikkityyliä. Edm muistuttaa nuoruudesta ja näin "vanhemmiten " olen alkanut diggailla oopperaa. Juuri niin kuin viisujen sankoin äänestäjäkunta, keski-ikäistyvät gaymyönteiset kuulijat kautta Euroopan.
Nimestä lähtien, kauheeta kuraa....
Sorry, jotain vaan puuttuu, se tarttuvuus, mieleenpalautuvuus, se jokin jäi uupumaan, hyvä yritys kuitenkin.
[quote author="Vierailija" time="15.02.2015 klo 00:07"]
[/quote]...on Pertti Kurikan nimipäivät.
[quote author="Vierailija" time="15.02.2015 klo 00:16"]
[quote author="Vierailija" time="15.02.2015 klo 00:07"]
[/quote]...on Pertti Kurikan nimipäivät.
[/quote]
Se taas on aivan nerokas nimi! :D
[quote author="Vierailija" time="14.02.2015 klo 23:58"]
[/quote]Vammaiset olisivat saaneet sääliääniä paremmin, jos kisaan laitettaisiin nuori down-tyttö tai-poika laulamaan mahtipontista englanninkielistä balladia siitä, kuinka vaikeaa on, kun on erilainen, aina yksin ja kaikki kiusaa jne. Tämä PKN ei vain musiikillisesti iske viisujen kansainväliseen kohderyhmään, sori vaan. Opera Skaala toisi viisuihin sitä oikeanlaista dramatiikkaa ja arjen yläpuolelle nousemista. Nyt tiedän, ketä finaalissa äänestän ja toivon että koko Suomen kansa tajuaa mitä menettää, jos ei lähetä Operaa Skalaa Wieniin!
[/quote]
Eihän se Lordikaan iskenyt. Aikamoista vihamielisyyttä monilla täällä vammaisia kohtaan. Mä näen jo niin että tuo Opera hirvitys lähetetään sinne, ja (ylläri) jää viimeiselle sijalle. Muistan kyllä nostaa tämän keskustelun silloin.
[quote author="Vierailija" time="14.02.2015 klo 23:00"]
Mukava kuunnella laulua, jossa ei tarvitse pelätä, että solistin ääni loppuu kesken. Ammattitaitoinen esiintyjä.
[/quote]
Just näin. Muilla aika vaatimattomat live-esitykset.
[quote author="Vierailija" time="15.02.2015 klo 00:14"]
Sorry, jotain vaan puuttuu, se tarttuvuus, mieleenpalautuvuus, se jokin jäi uupumaan, hyvä yritys kuitenkin.
[/quote]
Olen eri mieltä. Erittäin koukuttava parin kuuntelukerran jälkeen. Sen sijaan jotain we are we are we are -renkutusta ei jaksa kuunnella kuin sen pari kertaa.
[quote author="Vierailija" time="15.02.2015 klo 00:00"]
Olisi kiva tietää, minkälaista musiikkia te jotka tosissanne tykkäätte tästä kappaleesta muuten kuuntelette?
[/quote]
En kuuntele EDM:ää ja oopperakin on ihan vierasta. Musiikkimaku on enimmäkseen jotain rockahtavampaa ja Euroviisuissa suosikit yleensä niitä itkuvirsiballadeita. Mutta genrellähän ei ole mitään väliä, jos joku iskee ja sen tämä todellakin tekee. Se oli jo se ensikuuntelu, jonka jälkeen jäin pää pyörryksissä ihmettelemään mitä juuri kuuntelin ja sitten kuuntelin uudestaan ja uudestaan.
Ja mitä noihin aiemmin Euroviisuissa nähtyihin oopperatekeleisiin tulee, ei tätä voi niihin verrata. Ne oli perusviisupoppia, johon oli lisätty oopperaa. Ainoa, josta pidin oli Slovenian Alenka Gotar.
Tämä on jotain ihan muuta.
[quote author="Vierailija" time="13.02.2015 klo 22:24"]
[quote author="Vierailija" time="13.02.2015 klo 20:56"]Itse olen ehdottomasti sen espanjan kielisen biisin kannalla, siinä vaan on todella hieno ja tarttuva kertsi. No voy a llorar por ti on kuin tehty just Euroviisuihin. [/quote] No sehän sopisikin pohjoismaiselle Suomelle kuin nyrkki naamaan, espanjaksi laulava tummaihoinen.
[/quote]
Sinun ahdasmieliset ajatuksesi eivät nyt vaan ole tätä päivää, mutta hyvä, että toit asennevammasi noin selvästi esille.
[quote author="Vierailija" time="15.02.2015 klo 08:34"][quote author="Vierailija" time="14.02.2015 klo 23:58"]
[/quote]
Eihän se Lordikaan iskenyt. Aikamoista vihamielisyyttä monilla täällä vammaisia kohtaan. Mä näen jo niin että tuo Opera hirvitys lähetetään sinne, ja (ylläri) jää viimeiselle sijalle. Muistan kyllä nostaa tämän keskustelun silloin.
[/quote]
Niinpä tietysti, vammaisia vihataan -kortti.
[quote author="Vierailija" time="12.02.2015 klo 21:44"]
Ruotsihan kokeili tuota pop-oopperaa jo vuonna 2009 Moskovassa Malena Ernmanin esittämänä. Eikä pärjännyt hyvin, jäi finaalissa jumbosijoille.[/quote]
Taisit unohtaa, että Ruotsin biisi sentään pääsi semifinaalista finaaliin, siinä missä moni muu biisi ei. Ja finaalissa se pärjäsi paremmin kuin Suomen lähettämä discokappale, Espanjan lattari ja Liettuan herkkä pop-balladi. Ehkä näitä huonommin sijoittuneita lajityyppejä ainakaan ei kannata lähettää?
Romania kokeili vuonna 2013. Cezar voitti yleisöäänestyksen, mutta tuomarit eivät tykänneet (mitä en ihmettele, biisi oli kamalaa huttua vaikka ääni ihana). Yhteistuloksissa taakse jäi poppia, disneyballadi, rockbiisejä, discomusaa. Niitäkään ei pidä kokeilla? Slovenia kokeili jo 2007 (Alenka Gotar), taakse jäi rockia, discoa, lattareita...
Ilmeisesti mitään lajityyppiä ei kannata kokeilla, koska ne näin usein pärjäävät huonommin kuin oopperabiisit? Ainakin oopperalaulajat ovat aina raivanneet tiensä semistä finaaliin, ja se ei ole onnistunut millään muulla lajityypillä.
[quote author="Vierailija" time="14.02.2015 klo 22:46"]Shava - liian halpa, eikä ollut hyvä livenä. [/quote]
Shavan ongelma on se, että lavalla on ihan liikaa jengiä. Viisusäännöt sallivat kuusi lavaesiintyjää. Näyttääkö esitys kuudella ihmisellä enää miltään? Pakko heivata pois joko bändi soittimineen, tai sitten tanssijat.
Minulla on ongelma, koska pidän kahdesta umk-aktista. Minusta sekä Opera Skaala että PKN olisivat loistavia edustajia Suomelle. Ja uskoisin, että kansainvälinen media huomioisi ja viisufanit tykkäisivät kummastakin! Harmi, että nämä kaksi ovat samana vuonna kisaamassa, sillä olisin mielelläni lähettänyt näistä toisen vaikka ensi vuonna sitten, jotta molemmat saataisiin viisuihin. Toivottavasti Shava ei kiilaa ohi, sillä tuntuu olevaan suuri fanijoukko.