Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Korvikset yksivuotislahjaksi tytölle!

Vierailija
16.01.2015 |

Te joiden lapsilla on korvikset, missä olette saaneet laitettua ne? Kultasepänliikkeet kuulemma suhtautuvat vähemmän suopeasti alle kouluikäisten korviksiin.

Kommentit (56)

Vierailija
1/56 |
16.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Korvakorut olen kaikille tuntemilleni tyttölapsille ostanut 1v lahjaksi, pienet kultaiset. Niitä reikiä ei kuitenkaan laiteta ennen kouluikää!

Vierailija
2/56 |
16.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaikki liikkeet myy lasten kultakorviksia. reiät saa paikasta riippuen 4-6-vuotiaana.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/56 |
16.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No minun ystävän lapsi sai 1 v. Että ihan turha väittää että pienille ei laiteta! Ne kuule laitetaan vaikka vauvalle jos vanhemmat haluaa! Ja joissain kulttuureissa on tapana että laitetaan melkein heti lapsen synnyttyä.

Vierailija
4/56 |
16.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän tytölle laitettiin kosmetologilla/kauneushoitolassa. Oli vähän reilun vuoden. :)

Vierailija
5/56 |
16.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

ne kulttuurityypit laittaa ne siellä ulkomailla eri kulttuurissaan.

Vierailija
6/56 |
16.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.01.2015 klo 15:30"]Ei niitä laiteta alle kouluikäisille, varsinkaan vauvoille, vitun idiootti!
[/quote]

Perustelepa, että miksi ei laiteta ja millä perusteella haukut ap:ta vitun idiootiksi. Ei anna kovin fiksua kuvaa itsestäsikään.
Ap:lle: meidän tyttö sai myös yksivuotislahjaksi. Ja sellaisessa siistissä ns paremmassa kauneushoitolassa kävimme laitattamassa.

Vierailija
7/56 |
16.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö ne voi tehdä itse? Ainakin siskoni teki.

Vierailija
8/56 |
16.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä minäkin olen vahvasti sitä mieltä, että vain vitun idiootit laittavat korviksia 1-vuotiaalle. Miksei sitten samantien pojillekin? Kyllähän monella miehellä on se yksi korvakoru vähintään.

Lapsen pitää saada ihan itse päättää haluaako ja milloin korvakorut. 1-vuotias ei tämmöistä päätöstä pysty tekemään.

Vierailija
9/56 |
16.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Halveksun syvästi niitä äitejä, jotka laitattavat pienelle vauvalle/lapselle korvikset. Kun lapsi on isompi, hän voi itse päättää haluaako korvikset. Turhaa kipua pienelle lapselle, joka ei ymmärrä mitä tapahtuu. Ja kaikki vain, että äiti saa pikku näyttelyesineelleen vähän blingblingiä. Oksettavaa! Olkaa hyvät ja perustelkaa korvikset pienelle lapselle. En keksi ainuttakaan syytä, kuin vanhemman itsekkyys. Nimim. itse viisi vuotiaana korvikset HALUNNUT ja saanut.

Vierailija
10/56 |
16.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä siinä vaiheessa, kun lapsi osaa niitä itse haluta ja pyytää, ja ymmärtää, että se sattuu, niin sitten voi antaa laittaa. Yksivuotias ei todellakaan osaa sellaista päätöstä tehdä.

Vierailija
11/56 |
16.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täytyy siis kysellä kauneushoitoloista. Kiitos asiallisista vastauksista :)

Vierailija
12/56 |
16.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.01.2015 klo 16:16"]Täytyy siis kysellä kauneushoitoloista. Kiitos asiallisista vastauksista :)
[/quote] perusteleppa miksi ne korvikset pitää saada 1-vuotiaalle?

Vierailija
13/56 |
16.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne tulehtuvat paljon helpommin!!! Käykää mielummin ammattilaisella

Vierailija
14/56 |
16.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me laitatettiin 1,5 vuotiaalle.

Käveltiin kultasepän liikkeeseen sisään ja sanoin, että päivää tällä pitäisi saada reiät nyt. Rouva siinä sitten alkoi puuhiin samantien. Ei mitenkään katsonut oudosti tms. Kertoi, että viikottain laittaa pienille korviksia. Suomessa, ettei se niin harvinaista ole.

Vierailija
15/56 |
16.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.01.2015 klo 16:21"]Ne tulehtuvat paljon helpommin!!! Käykää mielummin ammattilaisella
[/quote] ammattilainen ei tuon ikäiselle laita, joku sadistinen puoskari voi suostua laittamaankin.

Vierailija
16/56 |
16.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.01.2015 klo 16:19"]

[quote author="Vierailija" time="16.01.2015 klo 16:16"]Täytyy siis kysellä kauneushoitoloista. Kiitos asiallisista vastauksista :) [/quote] perusteleppa miksi ne korvikset pitää saada 1-vuotiaalle?

[/quote]

Lapsen isä on Ecuadorista. Kesällä lähdetään sinne pidemmäksi aikaa ja siellä kaikilla tytöillä on korvikset. Mielummin laitatan ne täällä kuin otan sen riskin, että joku sukulaismummo käy reijittämässä lapseni korvat epähygienisissä oloissa heti kun silmä välttää.

En kyllä myöskään ymmärrä tätä suomalaista hysteeristä korvisvastaisuutta. 

Vierailija
17/56 |
16.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on ollut periaate että tyttö saa korvakorut heti kun haluaa ja uskaltaa ne ottaa. 7-vuotiaana käytiin sitten reiät laittamassa. Itse pidän korvisten ottamista eräänlaisena siirtymäriittinä "isoksi tytöksi."1-vuotiaat eivät tarvitse korviksia mihinkään vaan kyse on vanhempien mielihaluista koristella tyttölastaan kuin nukkea.

Vierailija
18/56 |
16.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Loukkaat lapsen omaa itsemääräämisoikeutta hankkimalla korvareiät noin pienelle lapselle. Lapsen omaa mielipidettä on kuultava häntä koskevissa asioissa. Lapsesi on vielä niin pieni ettei hän pysty ilmaisemaan tahtoaan häntä koskevissa asioissa. Et voi päättää vanhempana, että lapselle laitetaan korvareiät vain siksi, että sinä niin haluat. Lapsen tulee saada itse ilmaista asia, mikäli hän korvareiät haluaa, mutta tuossa iässä se ei ole mahdollista. Korvareikien tekeminen on lapsen kannalta turha ja kivulias toimenpide ja lisäksi siihen voi joissain tapauksissa liittyäjopa riskejä. Se, että joissain kulttuureissa laitetaan vauvoille korvareiät, tai se, että jotkut ilmeisesti ovat tehneet SUomessa alle kouluikäisille korvareikiä, ei oikeuta sellaista alisteisessa asemassa olevan henkilön itsemääräämisoikeuden loukkausta johon sinä olet vanhempana ryhtymässä.

Vierailija
19/56 |
16.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.01.2015 klo 15:43"]

No minun ystävän lapsi sai 1 v. Että ihan turha väittää että pienille ei laiteta! Ne kuule laitetaan vaikka vauvalle jos vanhemmat haluaa! Ja joissain kulttuureissa on tapana että laitetaan melkein heti lapsen synnyttyä.

[/quote]

Ja joissain kulttuureissa silvotaan lasten alapäät... No, eihän se sama asia ole, mutta alkeellinen ja taantumuksellinen tapa laittaa pienelle vauvalle korvakorut. Jossain Espanjassakin fiksumpi porukka on luopumassa tavasta ja se on jäämässä paikalliselle "weeteelle".

Vierailija
20/56 |
16.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja edelleenkään ei tule perusteluja, miksi noin pienelle pitäisi laittaa. Ylläri.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kolme yhdeksän