Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Lapsen kannattaa opetella soittamaan jotain instrumenttia

Vierailija
16.01.2015 |

http://foraldrarochbarn.se/forskarna-ar-eniga-barn-behover-musik/

Siinä yksi artikkeli siitä, kuinka hyvä olisi, kun lapsi opettelisi soittamaan jotain. Kehittää aivoja. 

Tietysti puhumattakaan siitä, mikä ilo soittotaito itsessään on.

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
16.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä soittaa rumpuja. Vituttaa.
Ei kyllä kehitä mitään eikä ketään.

Vierailija
2/9 |
16.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus mietittiin veljen kanssa että ollaanko me matemaattisesti lahjakkaita sen vuoksi että meidät laitettiin pieninä soittotunneille ja jatkettiin harrastusta aikuisikään. Kukaan lähisukulaisista (mukaan lukien vanhemmat ja kaksi muuta sisarusta) eivät ole matemaattisia mutta ei heistä kukaan muu soitakaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
16.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo on ihan totta. Meidän lapsi halusi soittaa pianoa, haki konservatoriolle, pääsi sisään ekalla haulla, on soittanut jo vuosia, koulutodistuksessa kymppejä, musiikin ammattiopinnot edessä. On oppinut tekemään töitä ja se näkyy elämän joka saralla. Rakastaa soittamista ja käyttää kaiken vapaa-aikansa siihen. Ei tarvinnut käydä murrosiän lieveilmiöitäkään läpi. 

Niin kauan kuin tahto on lapsen, ei vanhemman, soittaminen on ehdottomasti hyvä harrastus. 

Vierailija
4/9 |
16.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni lapsi harrastaa niitä asioita joista itse tykkää. Ei vanhempien eikä muidenkaan mieliksi.

Vierailija
5/9 |
16.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poika opetteli soittamaan netistä akustista että sähkökitaraa. Luonnontieteissä vahva. 

Vierailija
6/9 |
16.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todellakin kannattaa! Se kehittää monia osa-alueita. Itse olin myös kympin tyttö ja viulisti. Harmikseni kyllä lopetin soittamisen teiniangsteissa. Toivon, että vanhempani olisivat painostaneet minua jatkamaan, koska nautin soittamisesta kovasti ja olin lahjakas siinä. Nyt aikuisena ei viitsi enää aloittaa alusta.

Vierailija
7/9 |
16.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse soitin lapsena viulua, olin siinä hyvä. Koulussa olin hyvä vain äidinkielessä, uskonnossa, ruotsissa ja kuviksessa. Niistä tuli kymppejä. Matikasta vitosia :D
Minäkin lopetin joskus 14-vuotiaana tunnit, mikä harmittaa näin jälkeenpäin. Toki vielä soittelen ilokseni.

Vierailija
8/9 |
16.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.01.2015 klo 12:47"]

Mielestäni lapsi harrastaa niitä asioita joista itse tykkää. Ei vanhempien eikä muidenkaan mieliksi.

[/quote]

Tuo on kyllä totta, mutta moni lapsi varmaan halaisikin soittaa, jos sellainen mahdollisuus hänelle tarjottaisiin. Omassa lähipiirissäni on lapsiperheitä ja minua harmittaa, kun musiikki ei ole saanut enemmän jalansijaa, ei varsinkaan soittaminen. 

Vierailija
9/9 |
16.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.01.2015 klo 12:41"]

Meillä soittaa rumpuja. Vituttaa. Ei kyllä kehitä mitään eikä ketään.

[/quote]

Teini-iässä se sitten pistää ranttaliksi, raahaa epämääräisiä bändikavereita teille, luuhaa treeniksellä aamusta iltaan ja koulu kärsii. Kalja tulee kuulumaan vahvasti asiaan. Rumpuharrastus jää vasta, kun löytää naisen, joka käskee sen lopettaa joskus sitten 30-40-vuotiaana.